Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var yngre gikk jeg på ballet og annen dans flere dager i uken. Det tok ikke lang tid før jeg ble veldig myk og klarte alle slags øvelser og spagaten i alle veier. Her forleden var jeg hos kiropraktor for å knekke litt på ryggen, da han plutselig bemerker at jeg har veldig tøylige muskler. Det fikk meg til å tenke på dette med å være myk. Jeg har utrolig lyst å bli så myk jeg var da jeg var yngre. Aner ikke hvordan jeg skal gå frem. Er ikke snakk om at jeg kommer meg ned i spagaten slik ting er nå, men vil gjerne ha tips fra noen med lignende erfaringer. Hvordan skal jeg gå frem og hvilke øvelser/tøyninger bør jeg gjøre? Pleier å tøye ut etter trening(4dager i uken). Er det nok? Målet er ihvertfall å gå ned i spagaten. Hva bør jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du ned i spagat bør du nok tøye mer enn bare å strekke ut etter trening. Det finnes mange flotte øvelser som går på tøying, og du bør tøye hofteleddsbøyerne godt for å klare spagaten. Tøying kan du gjøre hver dag. Øvelsene finner du nok enklest på youtube slik at du får utførelsen korrekt.

Det viktigste er at du er ordentlig varm i kroppen før du begynner (10-15min oppvarming av hele kroppen) Så er det bre å tøye ivei. Hold tøyeøvelsene lenge nok (20sek er IKKE lenge nok :P) og du skal prøve å tøye mer og mer hele tiden( og det skal være ubehagelig) Hold øvelsen i 1min, pust godt og tøy deg lengre ned, hold videre i 1min og sånn fortsetter du :)

Er ikke dumt å være myk, skulle ønske jeg hadde tolmodigheten til å tøye ofter, men synes det fort blir kjedelig :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...