AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Har i det siste hatt et godt øye til en i parallellklassen (la merke til han etter at han hadde likt mange av profilbildene/statusene mine på FB, men ikke det helt nyeste da) Vi har en god tone når vi møtes. I helga møttes vi på fest og jeg tilbrakte mye av kvelden med han og en annen kompis, og jeg hadde det i allefall veldig gøy. Holdt litt hender og klemte, men ikke noe fysisk kontakt utover det. Dagen etter tok han kontakt på chatten på FB og spurte hvordan det hadde gått når jeg ble henta av foreldrene mine etter festen og litt småsnakk. Samtalen døde litt ut - og det er HER Kvinneguiden kommer inn i bildet. For jeg vil jo gjerne fortsette å snakke med han. Vi har flere felles venner, så støter ofte på han på skolen og har som sagt en god tone. Men det er samtaleemner jeg er på jakt etter, hvordan føre samtalen videre? Kan nevne at jeg går VG1.
BaltA Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 Spør han hva han driver med... Hobby, jobb osv. Alle elsker å snakke om seg selv... Bruk alt han sier, så wiips; en 5 timer lang samtale
Gjest Janus Skrevet 1. mai 2012 #3 Skrevet 1. mai 2012 Hva liker du å snakke om da? Hva interesserer deg? Hva lurer du på om ham? Hva vil du vite? Du kan til og med skrive ned noen stikkord om du virkelig føler at dette er problem og at ting låser seg. Men husk at en samtale går to veier, så han må også komme med input. Generelt så gir en person du snakker med alt du trenger for å føre samtalen videre, så sant du faktisk lytter til det han sier istedenfor å bekymre deg for hva du skal si etter at han er ferdig med den setningen han holder på med akkurat nå. Å føre lange samtaler over nettet er ikke helt min greie og jeg synes fort det blir kjedelig, så jeg anbefaler deg å prøve å få til en avtale i det virkelige liv. Kanskje blir det noe på deg også. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 TS. Takk for gode råd Liker heller ikke å basere ting på samtaler på nettet, for da blir det alltid så kleint å møtes om man ikke kjenner hverandre spesielt godt. Å avtale et møte tror jeg også blir kleint, sånn helt uten videre. Før jeg får "Herregud, så tragisk å spørre om råd på KG!!!!" - har dere tips til hvordan jeg kan gå videre?
Gjest Janus Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 Har dere tips til hvordan jeg kan gå videre? Vel, om han er i omgangskretsen din og dere med stor sannsynlighet ser hverandre igjen i nærmeste fremtid, så kan du alltids smøre deg med tålmodighet og vente til da. Ettersom dere har vært fysiske med hverandre og han tok kontakt med deg på Facebook, så er det jo tydelig at det er interesse fra hans hold på et eller annet nivå. Så jeg ser ikke noen grunn til at du ikke alt nå skulle spørre om han har lyst å finne på noe en dag. Og så finner du bedre ut hva slags nivå interessen er på og om dere kanskje kan ta ting til et enda høyere nivå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå