AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Noen der ute som vet? For 5 mnd siden var jeg 94.5 kg, nå veier jeg 81 kg. men hva er idealvekten?
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 Idealvekten din, er den du føler deg mest vel med, og er umulig for andre å gi deg et svar på. Noen mener man skal veie si og så når man er så høy, men kroppsbygning har mye å si, om man er spe, middels, kraftig beinbygning osv. Derfor må du kjenne etter hva du mener er bra for deg og din kropp 1
belle_ Skrevet 1. mai 2012 #4 Skrevet 1. mai 2012 Du har ikke samme idealvekt som noen som er like høy som deg. Alle kropper er bygd opp forskjellig. En som er like høy som deg og veier det samme som deg kan være ganske fyldig men samtidig kan en annen være slank og muskuløs. Det er umulig å si. Så lenge du har en sunn kroppsvekt og du er fornøyd med kroppen din er det, det som er viktigst. Er forresten umulig å dømme hva som er en fin vekt for deg uten å vite hvordan du ser ut nå. Hva føler du når du ser i speilet da?
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #6 Skrevet 1. mai 2012 Ja Jeg føler jo at jeg har litt ekstra, men hvor mye er jeg ikke sikker på. men ser jo betraktelig forbedring nå enn for 5 mnd siden. har regnet ut på BMI at den er litt høy, så har vell kanskje enda litt igjenn å gå. TS
belle_ Skrevet 1. mai 2012 #8 Skrevet 1. mai 2012 Ja Jeg føler jo at jeg har litt ekstra, men hvor mye er jeg ikke sikker på. men ser jo betraktelig forbedring nå enn for 5 mnd siden. har regnet ut på BMI at den er litt høy, så har vell kanskje enda litt igjenn å gå. TS Ja, skjønner deg. Er selv 178 og veier 79 kg, føler også at jeg har litt ekstra på kroppen. Men føler meg ikke noe overvektig. Du trenger ikke se helt skrapa ut, er fint å ha litt former. Men bare spis sunt å tren så blir kroppen deretter. Er ikke sikkert det er mange kg til som må vekk før du føler deg slank.
forum88 Skrevet 1. mai 2012 #9 Skrevet 1. mai 2012 Jeg er 176 høy og veier 70-72 kg.. Jeg har litt ekstra på magen, men ikke noe av stor betydning, overarmene mine kunne godt vært litt mindre, men ellers er det helt greit... Hva som er ideal vekten er helt etter hva du selv føler og hvordan din kropp er bygd opp.. Ikke legg deg opp i slike ting, det viktigste er at du er fornøy med kroppen din (sånn circa iallfall, siden det er noe vi kvinner sjeldent er)
Dolly-Betty Skrevet 1. mai 2012 #10 Skrevet 1. mai 2012 Jeg er selv 177, og de siste 10 årene vippet fra 75kg - 102kg. Nå har jeg nok gått ned litt igjen, men veier meg ikke. Jeg følte meg selv flottest når jeg veide ca 85 kg. Da hadde jeg størrelse 42/44 i klær. Det var tider det! Nå er jeg størrelse 48, og har lagt på meg mest i bryster, rumpe og lår, men nærmer meg 30 så har fått litt over magen også.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #11 Skrevet 1. mai 2012 takk for svar har vært litt slapp med trening i det siste, pga sykdom og dødsfall i familien. reiser på ferie i begynnelsen av juli, tror dere det er mulig å gå 5-8 noen kilo til hvis jeg trener ofte og spiser sunt? noen tips til mat og trening som er effektiv? TS
Djungelvrål Skrevet 1. mai 2012 #12 Skrevet 1. mai 2012 Høyden din i cm minus 110 er en god indikasjon på idealvekten din. Dvs. rundt 65 kg pluss/minus 5 kilo. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #13 Skrevet 1. mai 2012 Høyden din i cm minus 110 er en god indikasjon på idealvekten din. Dvs. rundt 65 kg pluss/minus 5 kilo. For noe tull. Kan folk slutte å komme med disse teite formlene? Hva hvis man er en dverg på 110 cm? Er da 0 kg en god indikasjon på idealvekten??? 7
Rainbow Skrevet 1. mai 2012 #14 Skrevet 1. mai 2012 Tråden er ryddet for sjikanerende innlegg. Rainbow81, mod.
Djungelvrål Skrevet 1. mai 2012 #15 Skrevet 1. mai 2012 For noe tull. Kan folk slutte å komme med disse teite formlene? Hva hvis man er en dverg på 110 cm? Er da 0 kg en god indikasjon på idealvekten??? Det er en utmerket indikasjon på normalvekt. De færreste av oss er dverger og denne "formelen" gjelder selvsagt ikke de.
belle_ Skrevet 1. mai 2012 #16 Skrevet 1. mai 2012 Det er en utmerket indikasjon på normalvekt. De færreste av oss er dverger og denne "formelen" gjelder selvsagt ikke de. Det er ikke noe god formel nei. Hadde jeg veid 68 kg hadde jeg sett ut som et beinrangel. Vekt er så utrolig individuelt, kan ikke bruke noe formel for den, BMI er også ganske unøyaktig. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #17 Skrevet 1. mai 2012 hadde jeg veid 65 kilo hadde jeg sett ut som et levende beinrangel ja. Å det er noe jeg IKKE vil Tipper 70-75 kilo hadde passet meg bra, i og med at jeg har så kraftig bygd. Så da gjelder det bare å komme seg dit -TS
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #18 Skrevet 1. mai 2012 Er 178 høy og veier jeg 68 kilo ser jeg syk ut. I følge legen skal jeg ikke under 72,5 kg ift min kropp, og det ser ut til å stemme ganske bra. Da har jeg fin størrelse på rumpe og passer inn i 36/38 på underkropp og 34/36 på overkropp.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #19 Skrevet 1. mai 2012 Kan ikke fatte at noen som er litt over gjennomsnittet høye kan se syke ut eller som beinrangler når de veier nesten 70 kg! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå