AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Ja, folkens! Da kommer tidenes teiteste spørsmål, men jeg stiller det likevel! Jeg har lyst til å ta opp strikkingen igjen, men pga medisiner med den koselige bivirkningen svette, så har jeg ganske klamme/svette hender. Er det da liv laga å drive med strikketøy? Kan problemet enkelt løses ved å vaske plaggene etter de er ferdigstrikket? Eller blir de (usj og usj) utsvettet, på en måte....? Uff, vet dette høres teit ut, altså... alt man skal spørre om her på kg.. Flere med samme problem, forresten?
lilleGrethe Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 Det hender jeg blir svett etter å ha strikket en stund, da vasker jeg hendene og begynner på nytt etter en stund. Kan ikke se noe problem med svett resultat - vil anta at forsiktig håndvask etterpå vil være helt greit. Dessuten er vel ikke håndsvette det som lukter mest. Strikk i vei, du! 1
PecanPie Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Det bør gå greit, det er uansett greit å vaske strikketøy etter at de er ferdige. Da får du ut alt av svette og annen skitt og støv, og du får jevnet ut strikketøyet. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Man skal alltid vaske/skylle ut av strikketøyet etter ferdigstillelse, uansett:) 1
Siri L. Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 Eller du kan smøre litt STOP 24 i håndflatene. Det er en deo-krem du får kjøpt på apotek.
Øydis Skrevet 15. mai 2012 #7 Skrevet 15. mai 2012 Ingen problem! Som nevnt er det bare å vaske det etter du er ferdig om du føler det har blitt for mye. Kan hende det kan hjelpe å strikke med bambuspinner i stedet for metallpinner, om du ikke allerede gjør det. Synes tre er et mye mer behagelig materiale å jobbe med, og det føles svalere på en måte.
PecanPie Skrevet 16. mai 2012 #8 Skrevet 16. mai 2012 Ingen problem! Som nevnt er det bare å vaske det etter du er ferdig om du føler det har blitt for mye. Kan hende det kan hjelpe å strikke med bambuspinner i stedet for metallpinner, om du ikke allerede gjør det. Synes tre er et mye mer behagelig materiale å jobbe med, og det føles svalere på en måte. Dette er et godt tips, å eksperimentere litt med ulike pinner til ulikt garn. Vi er alle forskjellige, det samme er pinnene og garnet. Noe garn glir lett av metallpinner og kan kjennes ut som tyggis på bambus eller plast. Andre ting er tyggis på metall og plast, men ikke på bambus. Det finnes pinner av andre materialer også, som elfenben og andre tresorter. Det er som regel dyrere pinner, men kan være verdt å sjekke ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå