Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Hei! Vil noen anbefale en symaskin til en som er helt ny på dette med å sy? Den bør ikke være altfor dyr, men god nok til at jeg ikke mister interessen pga for "kjedelig" maskin, om dere skjønner. Så, anbefalinger? Jeg blir takknemlig for alle svar
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 jeg har sydd en del,og jeg vil påstå at de fleste symaskiner er enkle. vis du ikke er helt syfrelst vil jeg kansje anbefale deg å kjøpe en brukt maskin.det blir billigere og da kan du få en ganske god maskin til en mindre sum enn i butikken:)
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #3 Skrevet 8. mai 2012 Kanskje du kan kjøpe Sobril sin? Hun har laget en tråd om en ubrukt maskin hun skal selge (Jeg er ikke henne, altså ) Om du har mulighet ville jeg gått innom en symaskinforhandler og bedt om litt hjelp til å se på ulike alternativer. Prøvesy og kjenn på forskjellene de ulike typene har å tilby. Jeg ville heller gått for en brukt, litt dyrere (av de kjente merkene!) enn en billig-billig maskin fra Clas Ohlson, Elkjøp osv. Vet at noen forhandlere tar inn brukte maskiner, gir dem service og selger for en ok penge (det innebærer litt garantitid på brukt maskin f.eks.). Husk at en symaskin bør ha litt tyngde for å være stabil! Er den for lett vil den kunne "hoppe" og bl.a. skape skjeve sømmer.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #4 Skrevet 8. mai 2012 Vanskelig å gi tips når du ikke skriver noe om pris. Jeg hadde samme kravene som deg da jeg kjøpte meg maskin, jeg ville ha en som ikke var for fancy men som samtidig ikke var så enkel at jeg følte den var for dårlig etter at jeg hadde sydd litt. Jeg endte opp med en Janome DC2030 (koster rundt 3500 kr), og er veldig fornøyd med den!
Tinelise Skrevet 8. mai 2012 #5 Skrevet 8. mai 2012 Jeg gikk for Bernina Bernette 46 fordi den var så fin Kanskje ikke det alle ser etter i en symaskin men Ingen klager på den så langt og jeg har ikke sydd siden ungdomskolen før jeg kjøpte denne. Jeg har egentlig symaskinskrekk Koster vel litt under 2000 om jeg ikke husker feil?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #6 Skrevet 8. mai 2012 Hei! Jeg kjøpte meg en singer fashion mate for tre uker siden. Siden da har jeg lagd håndkle til baby med hette og lomme, babysko og smekker. Det er ikke vanskelig, og jeg visste omtrent ikke hvordan jeg skulle tre tråd i maskina. Men koser meg veldig med å sy, og får til mye spennende selv om jeg er helt nybegynner. Søk på finn.no etter symaskiner. Jeg kjøpte min på nett gjennom finn, og fikk den i posten dagen etter (!) det var fra en leverandør som man kan handle på nett fra. Vet ikke om det er lov å nevne sånt her, men om du søker på nett så finner du det. Jeg kjøpte en maskin på salg fra ham ihvertfall og betalte ikke noe porto.. denne er fin til gratis mønstre og div ideer! http://www.freeneedle.com/
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #7 Skrevet 8. mai 2012 singer fashion mate på youtube : http://www.youtube.com/watch?v=Nz548CZCHNQ jeg betalte ca 2000, tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #8 Skrevet 9. mai 2012 Jeg gikk for Bernina Bernette 46 fordi den var så fin Kanskje ikke det alle ser etter i en symaskin men Ingen klager på den så langt og jeg har ikke sydd siden ungdomskolen før jeg kjøpte denne. Jeg har egentlig symaskinskrekk Koster vel litt under 2000 om jeg ikke husker feil? Den var kjempefin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå