Gjest Thessie! Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Er det noen her som har reist med x-plore? Hvilke program var du i så fall med på? Fortell gjerne om dine erfaringer og hva du synes om opplegget. Jeg vurderer det, men vil gjerne høre andres erfaringer først. Jeg er heller ikke sikker på hvilke program som passer meg. Har veldig lyst til å være både med løvebabyer og på barnehjem, men jeg har kanskje muligheten til å jobbe på barnehjem i løpet av lærlingperioden min, så det spørs om det blir aktuelt.
amalie_n Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 Jeg reiste med X-plore desember/januar. Var da på medical and lions i Zimbabwe (jeg er sykepleier, så jeg hadde et ønske om å være med pasiente) De har også program som bare går på løvene og de andre dyrene i parken, samt et kids and lions program hvor man er litt på barnehjem, skoler etc. Jeg har ikke ord engang som kan beskrive den fantastiske opplevelsen. Jeg fikk være med på daglige lion walks, rideturer på savannen, trening av elefanter, tilberedning av mat til løvene bl.a - det er ikke bare kos hele veien, man må også gjøre en del fysisk arbeid, men det er også helt ok! Når jeg var på klinikken gjorde jeg alt fra vaksinering til å assistere under fødsler. Rett å slett time of my life! Var der nesten en mnd, og skulle gjerne vært lengre. Anbefaler MINST 3 uker, da 2 uker er alt for iite - man får ikke vært med på alle aktivitetene da. X-plore som reisebyrå er fantastiske. Man føler seg ivaretatt og trygg, de er raske når man kontakter dem for spørsmål. Anbefales på det sterkeste. Kommer absolutt til å bruke de igjen! 1
Alina X Skrevet 1. mai 2012 #3 Skrevet 1. mai 2012 Jeg ville heller valgt å reise med et annet selskap enn x-plore.det finnes en side workaway.info hvor man kan opprette profil,og der er det folk fra hele verden som søker hjelp,måtte det være på hotell eller med barn,det er medlemmer også i Norge. Du jobber som regel for kost og losji,så du betaler ikke penger til dem.(Noen har et ønske om litt betaling men det opplyser de om) det eneste du må tenke på er fly,visum,vaksiner og lommepenger,kan bli mye mer billigere enn x-plore og afs. Siden er nokså seriøs,og man kan legge inn review,jeg så en kvinnelig kunster et sted i Norge,som bodde for seg selv og hadde besøk av folk fra hele verden som kom og hjalp henne med kunst og å restaurere huset,hun har rundt 58 positive reviews....så det er såpass seriøst,men du må være smart når du skal finne en "host",les hele teksten nøye,google området hvor de befinner seg,kan hende det ligger 14mil unna nærmeste by,og les om hvordan de fremstiller seg selv:-) men jeg synes hvis du skal reise med et selskap så velg heller atlantis eller afs,x-plore er veldig dyre.
Alina X Skrevet 1. mai 2012 #4 Skrevet 1. mai 2012 man må forresten betale et årlig beløp for å være medlem av siden,men dette beløpet er ikke høyt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå