Mermaid Blues Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Jeg vurderer å ta en uke til Wien i sommer, sannsynligvis alene. Tre av dagene går med til festival, men resten er åpent for gode forslag. Aldri vært i verken Wien eller Østerrike før, og tar gjerne imot tips til god gammeldags "må-sjå" Schönbrunn og Staatsoper er allerede nednotert, og hva mine interesser angår er jeg begeistra for kunst og kultur. Reiser med begrenset budsjett, så planlegger ikke shopping. Godt mulig jeg setter av en dag til å dra til Bratislava med samme jeg er i området, og om noen er godt kjent med den byen hadde jeg blitt superglad for idéer til hvordan man får mest mulig utav en 8-10 timer der
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 du må ikke dra til bratislava alene! har du ikke sett hostel?? 1
Mermaid Blues Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2012 du må ikke dra til bratislava alene! har du ikke sett hostel?? Filmen, mener du? Nei, og noe sier meg at jeg ikke bør se den heller
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #4 Skrevet 1. mai 2012 kanskje du bør se den likevel, så du blir litt vâr over hvor lett det er å bli lurt? :/
Mermaid Blues Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 1. mai 2012 kanskje du bør se den likevel, så du blir litt vâr over hvor lett det er å bli lurt? :/ Men i alle dager da... Hostel er en fiktiv film, ikke en dokumentar. Om noen er oppriktig bekymra: Jeg har reist mye alene i store byer, jeg tar ikke imot godteri fra fremmede og blir ikke med fremmede hjem for å se på de søte små andungene deres. Har ikke engang planer om å overnatte i Bratislava, ikke at tanken på det overhodet er avskrekkende uansett, det er minimalt med voldskriminalitet der. (Langt mer utbredt der jeg bor nå, i grunn) Kan vi få tråden tilbake på tema nå? 1
Karmosin Skrevet 2. mai 2012 #6 Skrevet 2. mai 2012 Gamlebyen i Bratislava er nydelig, men ganske fort unnagjort. 8-10 timer holder i massevis til reisetid og sightseeing. Båten til Bratislava er ikke så kjempespennende, man ser ikke så mye av landskapet, og det er dyrt. Anbefaler toget. I Wien anbefaler jeg Kunsthaus Wien, med permanent Hundertwasser-utstilling og skiftende andre utstillinger, og mens du er i området er det mulig å stikke bortom Hundertwasserhaus. Der bor det folk, så man kan ikke se seg om inne, men det er vel verdt å se det utenfra. Ta en tur til Belvedere også, der er det vakker klassisk arkitektur og skiftende utstillinger. Anbefaler også å ikke ha frokost inkludert på hotellet, men finne en ny café for frokost hver dag. Frokostkulturen er heftig i Wien. Jeg har sett Hostel, og det har slovakene jeg kjenner også
Bex Skrevet 2. mai 2012 #7 Skrevet 2. mai 2012 Jeg var alene en langhelg i Wien for to år siden. En helt herlig by! Jeg var på konsert på Musikverein (der nyttårskonserten er), på messe i Stefansdomen og ruslet bare rundt i byen. Det er gatemusikanter, konserter og noe flott og se rundt hvert gatehjørne Schönbrunn var jo fantastisk, der gikk det mye tid. Kjøp billett på internatt før du drar, så slipper du stå alene i verdens lengste kø... Aldri vært i Bratislava, så der kan jeg ikke hjelpe deg.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #8 Skrevet 2. mai 2012 Jeg har desverre ingen tips om Bratislava. Men jeg har kjempelyst til å dra dit! Tror ikke det er noe verre å reise alene dit enn det er til andre steder. Håper du har noen tips å gi her etter at du har vært der! Hostel bør du ikke se nei. Ikke fordi handlingen skal forestille å være fra Bratislava (den er innspilt i Tsjekkia og Tyskland) og du kan skremmes fra å reise dit, men fordi den er utrolig dårlig rett og slett. Det har jo ingenting med virkelighetens Bratislava å gjøre, og alt som skjer i filmen kunne like sannsynlig skjedd ved Hardangerfjorden eller i Umeå. 2
Mermaid Blues Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 2. mai 2012 Karmosin og Bex: tusen takk for flotte tips, nå er jeg enda mer ivrig på å dra Belvedere ser helt magisk ut! Jeg har desverre ingen tips om Bratislava. Men jeg har kjempelyst til å dra dit! Tror ikke det er noe verre å reise alene dit enn det er til andre steder. Håper du har noen tips å gi her etter at du har vært der! Hostel bør du ikke se nei. Ikke fordi handlingen skal forestille å være fra Bratislava (den er innspilt i Tsjekkia og Tyskland) og du kan skremmes fra å reise dit, men fordi den er utrolig dårlig rett og slett. Det har jo ingenting med virkelighetens Bratislava å gjøre, og alt som skjer i filmen kunne like sannsynlig skjedd ved Hardangerfjorden eller i Umeå. Skal avlegge rapport her i etterkant om jeg kommer meg til Bratislava, absolutt Byen fascinerer meg, og jeg har vurdert tur i noen år, så tipper det kan bli stas Tror Karmosin har helt rett i at tog er mest praktisk, sitter og ser på rutetabeller nå. Hahaha, nei, ser filmen har 5.8 på imdb, det høres ut som bortkastet tid
Mermaid Blues Skrevet 7. august 2012 Forfatter #10 Skrevet 7. august 2012 Drar denne opp fra avgrunnen igjen (ikke meninga å dobbelposte, men det er eneste måten å få tråden opp igjen på tror jeg), i tilfelle noen har tips i siste liten. Jeg reiser på lørdag Ble litt forandring i planene, flyr til Krakow og skal være der i et par dager før jeg tar tog videre til Wien. Begrensa hva jeg kommer til å rekke i Krakow, riktinok, men om noen vet om noe i sentrum jeg bare MÅ få med meg, blir jeg glad for tips
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå