Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er man for gammel til å bli toppidrettsutøver når man er 26år?

Angrer på at jeg ikke forfulgte en drøm da jeg var yngre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er man for gammel til å bli toppidrettsutøver når man er 26år?

Angrer på at jeg ikke forfulgte en drøm da jeg var yngre...

Det kommer veldig an på hvilken idrett det er snakk om. I turn ville du som 26-åring definitivt vært for gammel, særlig i kvinneklassen.

Hvis det er en ikke så veldig teknisk idrett, men mer et spørsmål om styrke og/eller utholdenhet, så kan det kanskje gå. Gabriel Rasch ble proffsyklist da han var 32 år, hvis jeg ikke husker helt feil. Han hadde selvsagt sykla mye som amatør før det.

Skrevet

Hva med svømming? Hvis man har drevet en del med det før? Har hatt noen års pause nå da.

Skrevet

Hva med svømming? Hvis man har drevet en del med det før? Har hatt noen års pause nå da.

Jeg har ikke drevet på toppnivå selv og vet derfor ikke eksakt hvor høyt nivået er, selv i min egen idrett, sykling. Svømming vet jeg egnetlig ikke så mye om, men jeg har vel den oppfatningen at det ikke er mange svømmere på toppnivå over 30 år. Min høyst private gjetning er at svømming stort sett er mellomdistanseøvelser som krever en del eksplosivitet, og den reduseres merkbart når man nærmer seg 30. Mer seig utholdenhet derimot holder seg godt opp i åra.

Som sagt, jeg vet lite om svømming og hvordan nivået er på toppen, så gi for all del ikke opp på grunn av meg. Det er uansett sunt å trene, men gårsdagens dødsfall (Alexander Dale Oen, hvil i fred) viser at de på toppen ofte balanserer på en knivsegg. Jeg synes du burde begynne i en lokal klubb nå og ta det derfra. Still opp i noen stevner og se hvordan det går.

Når jeg tenker meg om så driver jo Ian Thorpe og prøver på comeback for tida, og han er jo 30 år.

Skrevet

Takk, da skal jeg forsøke :)

I verste fall kommer jeg bare i god form, hehe.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...