Gå til innhold

Dere som tar Betakaroten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg begynte og ta betakaroten for ca 2 uker siden. og begynt og sole meg idag.

Fungerer betakorten i det hele tatt for dere? har dere merket noen forskjell att all? hvor lang tid tok det? og blir du orange inni hendene og på leppene som folk sier?

Jeg forventer vel egentlig ikke at det skal fungere i det hele tatt..

Bare nyskjerrig på om jeg skal droppe og kjøpe det i fremtiden :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

brukte deti fjor når jeg var i syden (begynte ca 1 mnd før og brukte under oppholde i syden og ca 1 mnd etter jeg kom hjem) jeg ble ikke noe brunere enn vanlig. men ble mindre solbrent en normalt.

Skrevet

Jeg synes det funker veldig bra. Vet ikke hvordan det funker på folk som aldri blir brun, men jeg har en hud som blir relativt for og ganske brun. Med betakaroten blir jeg dobbelt så fort brun og mye brunere enn ellers. I tillegg får jeg ikke soleksem og brunfargen varer mye lengre. Synes betakaroten er bra, men om du har kjøpt betakaroten på helsekosten i Norge anbefaler jeg å ta mer enn det som står på pakken da betakaroten innholdet per tablett er utrolig lavt enn hva som er vanlig i alle andre land. Jeg tar 6 gram(2 tabletter som jeg har begynt med nå i mai) og rett før jeg skal til syden en uke før, så skrur jeg opp dosen til 9 gram. Fortsetter å bruke det i noen måneder når jeg kommer hjem også. Har hørt at det ikke er bra å bruke det året rundt så det prøver jeg å unngå.

AnonymBruker
Skrevet

Er det trygt å øke dosen da?

Skrevet

Er det trygt å øke dosen da?

Kan ikke garantere noe, du kan lese litt rundt om på nett om det. Jeg fikk anbefalt det i helsekostbutikken ihvertfall. Tviler på de hadde anbefalt det om det var farlig. Bruker jo ikke den høye dosen så veldig lenge. Kanskje maks 1 mnd til sammen. Forresten så er det visst ikke gunstig å røyke om man går på betakaroten, er visst ikke bra. Tenkte bare si fra, vet ikke helt hvorfor.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville økt dosen, da kan man bli oransje, og tro meg, det vil du ikke.

Jeg har brukt betakaroten i 3 år. Jeg blir ikke fortere brun, men fargen setter seg "dypere", og jeg blir mindre solbrent. Jeg har veldig lys hud og ble veldig rød og solbrent før, men nå er den tiden over :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville økt dosen, da kan man bli oransje, og tro meg, det vil du ikke.

Jeg har brukt betakaroten i 3 år. Jeg blir ikke fortere brun, men fargen setter seg "dypere", og jeg blir mindre solbrent. Jeg har veldig lys hud og ble veldig rød og solbrent før, men nå er den tiden over :)

Jeg ville IKKE økt dosen :fnise:

Skrevet

Jeg ville IKKE økt dosen :fnise:

Ok, har du prøvd å øke dosen? Jeg har også brukt betakaroten av og på i tre år og jeg har aldri blitt orange, bare brun. Skrev at det er lurt å gjøre det om man skal til syden e.l og da er det jo snakk om 1-4 uker ikke for alltid.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, har du prøvd å øke dosen? Jeg har også brukt betakaroten av og på i tre år og jeg har aldri blitt orange, bare brun. Skrev at det er lurt å gjøre det om man skal til syden e.l og da er det jo snakk om 1-4 uker ikke for alltid.

Jepp det har jeg. Og som jeg skrev, oransje.. Og det var ikke fint :ler:

Heller saktere brun, enn rask oransje.

• Liker 1
Skrevet

hva er bivirkninger dere har opplevd?

Jeg vil teste ut dette produktet, jeg blir svidd med en gang, sart hud, fregner... Pleier å bruke spray-tan så jeg ikke ender opp som sviske med lærhud om 20 år...

Bruker dere solfaktor samtidig? Kjipt å bli så fort gammal...

AnonymBruker
Skrevet

hva er bivirkninger dere har opplevd?

Jeg vil teste ut dette produktet, jeg blir svidd med en gang, sart hud, fregner... Pleier å bruke spray-tan så jeg ikke ender opp som sviske med lærhud om 20 år...

Bruker dere solfaktor samtidig? Kjipt å bli så fort gammal...

Solfaktor skal man bruke uansett :opplyser:

Jeg har derimot aldri merket noen bivirkninger. Bortsett fra den raske oransje da ;)

• Liker 1
Skrevet

hihi ja vel... hmmm noe å tenke på.

Skrevet

hihi ja vel... hmmm noe å tenke på.

Er ingen bivirkning av produktet, er et helt normalt tilskudd som er bra for kroppen som man får kjøpt på helsekost. Er ikke så dyrt heller, så er verdt å prøve. Jeg har aldri blitt oransje til tross for jeg har økt dosen betraktelig.

Skrevet

Jepp det har jeg. Og som jeg skrev, oransje.. Og det var ikke fint :ler:

Heller saktere brun, enn rask oransje.

Åå, det er kjipt da. Ble bare mye dypere brun jeg. Men folk reagerer vel forskjellig :)

Skrevet

Har lest litt rundt på nettet om dette produktet siden jeg i fjor ønsket å prøve det. Det stod at man kan få leversvikt eller noe lignende dersom man bruker det, og i hvert fall om man tar overdose enn det som er anbefalt. Endte med at jeg droppet tanken på å kjøpe det ;)

AnonymBruker
Skrevet

Men så igjen, så er ALT farlig og kan gi sykdommer og diverse ;)

AnonymBruker
Skrevet

Betakaroten gjør ikke noe for pigmentene i huden, den farger underhudsfettet..Så når man bruker det blir man oransje inni kroppen og det skinner igjennom :P Jeg har en pakke hjemme jeg droppet å bruke da jeg leste det, men er jo noen som synes det funker uansett da :)

betakaroten

Skrevet

Hei!

Jeg begynte og ta betakaroten for ca 2 uker siden. og begynt og sole meg idag.

Fungerer betakorten i det hele tatt for dere? har dere merket noen forskjell att all? hvor lang tid tok det? og blir du orange inni hendene og på leppene som folk sier?

Jeg forventer vel egentlig ikke at det skal fungere i det hele tatt..

Bare nyskjerrig på om jeg skal droppe og kjøpe det i fremtiden :)

Jeg har brukt Betakaroten i flere år nå (men har ofte opphold mellom november-april). For både med meg og mine venninner så tar det litt tid før betakaroten begynner å "virke" på kroppen. Ca 6uker er det vel, men da må jeg jo også sole meg jevnlig.

Jeg blir ikke orange i det hele tatt og jeg blir ikke noe fortere brun, men da jeg blir brun varer fargen lengre + at den blir dypere.

Det er også forskjell på typene av Betakaroten. Det er den du får kjøpt i helsekost på "boks" med et orange lokk, og den du kan bestille på nettet hvor kapslene blir oppbevaret i "pappkartong" (som er på reklamen Paradise Hotel). Har fått høre at den man kjøper i helsekost er bedre for helsa enn den fra nettet.. (Mulig man kan få kjøpt begge deler på nett og i helsekost, men etter min erfaring er det på denne måten).

:)

Skrevet

Jeg har brukt betakaroten i 4-5 år nå. Først brukte jeg den som de reklamerer med på paradise hotel(betakaroten.no tror jeg) og den var drittdårlig. Hadde ingen effekt på noe som helst. Etter den begynte jeg med bio-life sin betakaroten som fåes kjøpt på helsekosten. Denne er jeg veldig fornøyd med og har brukt den fast siden:)

Når det kommer til effekt på brunfarge kan jeg ikke uttale meg helt siden jeg er naturlig brun(latino-ish farge) hele året rundt. Blir veldig brun om sommeren. Så akkurat på det område har den ikke effekt på meg siden jeg har alltid vært sånn.

Men det betakarotenen hjelper meg med er soleksem, slet veldig med dette før, men etter jeg begynte med beta har jeg det nesten aldri. Får det kun om jeg har slurva litt med faktoren på armene i syden.

Den hjelper også mot pigmentflekker(sånne hvite, ikke mørke). Hadde flere sånne hvite flekker i ansiktet før, men etter jevnlig bruk av beta forsvant de gradvis, og nå er de helt borte:)

Jeg tar vel litt over det som står anbefalt på pakken, tror det står 1 om dagen der men jeg tar 2. Så en boks varer i 45 dager til meg.

AnonymBruker
Skrevet

Lii mer enn anbefalt er ikke dobbelt så mye som anbefalt..... :rolleyes:

Jeg bruker den til Paradise-reklamen, og er fornøyd med den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...