Gjest Trine Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Jeg er så svimmel, kvalm og vondt i hodet. Men mest svimmel og kvalm. Bor her alene i Oslo og vil ikke ringe folk hjemme å plage dem med hva det kan være. Det er jo vanskelig å si. Jeg har ingen lege å gå til for jeg bor 8 timer unna. Kan man gå til legevakta for sånn småtteri? Håper på om noen har noen forslag til hva det kan være? Jeg har mye skole og prøve denne uken så kan ikke bare legge meg nedpå å sove eller slappe av. Jeg må jobbe. Men blir bare dårligere av at jeg er så stresset og sliten. Tenker kansje det kan være at jeg ikke får nok næring som grønnsaker og sånn? Jeg fikk jo uka i dag, men det har vært litt sånn i flere dager nå. Og rett nå føler jeg meg så ille at jeg ikke klarer noe. Jeg vet ikke :/.. Hva tenker dere? Jeg er aldri syk har ikke vært syk på 1 år siden minst.
Susanne82 Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 Vanskelig å komme med noen råd, annet enn å kontakte legen. Er du veldig dårlig kan du selvsagt ta kontakt med legevakten. Du kan jo i første omgang ta en telefon dit og fortelle hvordan du føler deg, så kan de gi deg råd om du bør komme nedover eller bare hvile deg litt hjemme og se om formen forværer seg eller ikke. Du sier at du er stresset. Alle symptomene du beskriver kan komme av stress. Dårlig ernæring kan selvsagt også være en årsak. Nå vet ikke jeg hvordan du spise til daglig, men det skal være bra ensformig for at du skal bli skikkelig syk av det. Kanskje har du bare fått omgangssyke. Lykke til og god bedring
Gjest Nuppdupp Skrevet 1. mai 2012 #3 Skrevet 1. mai 2012 (endret) du kan ringe legevakten uten å stille opp der nummeret finner du på gulesider etter å ha stilt noen spørsmål, vurderer dem om det er nødvendig at du tar turen. høres ut som stress forresten. Endret 1. mai 2012 av Nuppdupp 1
Gjest Trine Skrevet 1. mai 2012 #4 Skrevet 1. mai 2012 Takk for svar! Kjempe snilt at noen bryr seg og tar tid til å svare:) Jeg skal prøve å ringe legevakta nå. Føles litt rart ut å være så dårlig at jeg må ringe. Men burde kansje bare gjøre det å høre hva de sier. Ja jeg er fryktelig stresset. Men er ikke så mye jeg kan gjøre å lindre stresset når jeg har så mye å gjøre. Kan ikke melde meg syk heller.. Jeg spiser fryktelig dårlig fortiden for har så lite penger så prøver å leve på brød og grøt og det har gått ganske bra. Unner meg ekstra av og til for å ikke gå lei. Men typiske hverdager er brød, grøt til middag, nudler eller grillpølse. Skal klare meg på 250 kr til 15 mai hehe. så blir ikke mye frukt og fisk å sånn som student. 1
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2012 #5 Skrevet 1. mai 2012 Kynisk sagt, men 250 kroner rekker neppe til legevakt. Hold ut, og om du har muligheten til å fiske, eller plukke løvetann er det ikke det verste du kan spise.
Gjest scorpius Skrevet 1. mai 2012 #6 Skrevet 1. mai 2012 Håper formen blir bedre etterhvert, og håper selvfølgelig det ikke er noe alvorlig. Har du fått ringt legevakta da?
belle_ Skrevet 1. mai 2012 #7 Skrevet 1. mai 2012 Kynisk sagt, men 250 kroner rekker neppe til legevakt. Hold ut, og om du har muligheten til å fiske, eller plukke løvetann er det ikke det verste du kan spise. Går an å få tilsendt giro i posten, og evt. utsatt betaling til hun har råd.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2012 #8 Skrevet 1. mai 2012 Går an å få tilsendt giro i posten, og evt. utsatt betaling til hun har råd. Ikke alle steder. Sist jeg var på legevakten hadde de ikke engang muligheten til kortbetaling.
solch Skrevet 1. mai 2012 #9 Skrevet 1. mai 2012 (endret) Har ofte dager hvor jeg føler meg slik. Og idag er intet unntak. Går som regel over etter en god natt søvn. Tror du bare kan stresse helt ned, så får vi håpe du ikke blir sengeliggende lenge. Stress og kostholdet kan være skyld i hodepine iallfall. Og husk å få i deg nok vann, for ellers blir iallefall jeg veldig svimmel! Endret 1. mai 2012 av solch
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2012 #10 Skrevet 1. mai 2012 Har du spist nok mat? Det kan være lavt blodsukker? Dette kan de teste for på de fleste apotek. Har du veldig stiv nakke eller rygg? Det kan forårsake svimmelhet og dårlig balanse og kan også gi hodepine. Siden det har varet i flere dager så er det kanskje lurt å ringe fastlege eller legevakten så kan de sjekke litt forskjellige ting (jernnivå, blodsukker osv). Jeg sliter med stiv nakke og hodepine og noen ganger gir det svimmelhet og dårlig balanse. Da drar jeg til fysioterapaut som hjelper og det pleier å gå bort etter noen dager, men kan også vare en ukes tid. Men det er meg, det kan være noe helt annet or deg
belle_ Skrevet 1. mai 2012 #11 Skrevet 1. mai 2012 Ikke alle steder. Sist jeg var på legevakten hadde de ikke engang muligheten til kortbetaling. Nei, men hun skriver i innlegget at hun bor i Oslo, og da svarer jeg for hva som gjelder hos legevakten i Oslo. Alt annet er urelevant. På legevakten i Oslo, den som ligger i storgata som aller flest drar til, får du med giro. Aner ikke hvor du bor men høres ytterst merkelig ut at de ikke har kortbetaling en gang. Er vel slik om man bosetter seg mindre steder...
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #12 Skrevet 1. mai 2012 Du blir ikke nektet legehjelp selv om du ikke kan betale. Legen er pliktig til å hjelpe. Du får giro.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2012 #13 Skrevet 1. mai 2012 Nei, men hun skriver i innlegget at hun bor i Oslo, og da svarer jeg for hva som gjelder hos legevakten i Oslo. Alt annet er urelevant. På legevakten i Oslo, den som ligger i storgata som aller flest drar til, får du med giro. Aner ikke hvor du bor men høres ytterst merkelig ut at de ikke har kortbetaling en gang. Er vel slik om man bosetter seg mindre steder... Forstod det slik at hun var fra Oslo, og bodde 8 timer borte. Leste rett og slett feil. (Var snakk om Haugesund for et par år siden)
ninuska_ Skrevet 1. mai 2012 #14 Skrevet 1. mai 2012 Jeg betalte 225kr sist jeg var hos legevakt for sjekk og resept - og man kan få tilsendt giro. Ikke la det stå på pengene. Støtter forslaget om å ringe legevakten og ta en prat med dem. Det føles ofte betryggende, og de vil gi deg råd om hva du bør gjøre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå