Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 163 cm høy, 17 år gammel og veier 58 kg. Trener opptil tre ganger i uken og vil si jeg er pæreformet.

Vil dere si at vekten er normal i forhold til høyden, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du veier 58 kg og er 163 cm høy har du en BMI på 21.83. Normal vekt i følge Body Mass Indexen er fra 20-24,9. Så du ligger absolutt innenfor det normale.

Nå er ikke en BMI kalkulator det mest nøyaktige, da den ikke tar hensyn til muskler, benbyggning eller fettprosent. Men om du trener opptil tre ganger i uken vil jeg tror du er i god form :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er like høy, og min idealvekt er 58 trente kg. :)

Skrevet

Du har en helt normal vekt! Som nevnt tidligere ligger du i det nedre spekteret av "normal-BMI".

Jeg er like høy som deg, og har veid mellom 50 og 70 kg (ned og opp og ned igjen...). Trives best mellom 55 og 60 kg.

Gjest Valenshy
Skrevet

Jeg er ca 160cm og 47kg men kunne nok ha lagt på meg litt.. aner ikke helt hva som er normalt men jeg har egentlig alltid vært ganske liten..

Gjest Bobler
Skrevet

Jeg er 1.62 og veier 59. Er hverken tjukk eller tynn :) Man må se på hele kroppen, ikke bare vekt, høyde og BMI :)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Er 163 cm og veid alt fra 47 til 62. Trivselsvekta, og det som ser sunnest ut, på meg er ca 56-60 kg. Da med muskler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...