Gå til innhold

Legge til en gutt på facebook som du møtte på byen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går møtte jeg en ganske kjekk gutt på byen og jeg synes vi hade ganske god kjemi. Jeg fikk ikke nummeret hans eller noe, og det er ikke sikkert han likte meg noe spesielt, fordi vi snakket ikke så lenge sammen.. Det jeg lurer på er om det blir dumt å legge han til på facebook? Vi studerer på samme høyskole og jeg så nå at vi har noen felles bekjente, men snakket som sagt bare med han i maks en halv time. Men fikk en ganske godt inntrykk av han, uten at det betyr at jeg har noen følelser for han, så vil ikke at en evt friends requiz skal misforstås heller :P Synes bare det var hyggelig å snakke med han, og hadde selvfølgelig vært koselig å kanskje møte han igjen.. :) Men virker det rart og desperat å legge han til? Gjør det jo kanskje mest for å få et bedre inntrykk av hvordan han egentlig var og om vi har noe felles utover det jeg merket når vi møttes i går, hehe :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tidssone
Skrevet

Send en melding sammen med forespørselen. "Hei! Vi snakket sammen ute i går og du virket som en hyggelig mann. Med fare for å drite på draget, lurte jeg på om du har lyst til å finne på noe en dag?"

Den som intet våger, intet vinner.

• Liker 1
Skrevet

Send en melding sammen med forespørselen. "Hei! Vi snakket sammen ute i går og du virket som en hyggelig mann. Med fare for å drite på draget, lurte jeg på om du har lyst til å finne på noe en dag?"

Den som intet våger, intet vinner.

Gjest Janus
Skrevet

I en slik situasjon skjønner jeg ikke engang at det kan være tvil om hva du skal gjøre.

En halvtime med god kjemi? Det er LENGE i min verden og nesten som et lite forhold. Selvsagt legger du han til.

:)

Skrevet

Legg han til, ta sjansen! :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke det minste rart å gjøre det;) Men skriv en melding samtidig, evt bare skriv melding uten å legge han til:)

Håper han vil treffe deg!

Gjest Tidssone
Skrevet

Og vi vil vite hvordan det gikk!

Gjest Janus
Skrevet

Vedrørende forslaget om å kun sende melding, så stemmer jeg ned det både fordi jeg ikke ser poenget, men mest av alt fordi man risikerer at meldingen blir liggende i en mappe som heter "Annet" og ikke nødvendigvis blir oppdaget når man sender til en man ikke er venn med.

AnonymBruker
Skrevet

Vedrørende forslaget om å kun sende melding, så stemmer jeg ned det både fordi jeg ikke ser poenget, men mest av alt fordi man risikerer at meldingen blir liggende i en mappe som heter "Annet" og ikke nødvendigvis blir oppdaget når man sender til en man ikke er venn med.

Hvis man har felles venner kommer den i innboksen :)

Gjest Janus
Skrevet

Hvis man har felles venner kommer den i innboksen :)

Kult.

Skrevet

Det jeg lurer på er om det blir dumt å legge han til på facebook? snakket som sagt bare med han i maks en halv time.

Jeg ville blitt smigret og tenkt "kult. Hun er interessert i meg på et sensuelt nivå". Litt avhengig av om det var seksuelle undertoner i samtalen på festen (det ville jeg prøvd å sørge for at det var, på en avslappet fleipete måte, dersom jeg var hypp, men mange ville sikkert ikke tenkt på dette).

Om jeg hadde sett på deg som snerten (slank og sunn er preferansen, men ikke noe absolutt krav) og ikke crazy på feil måte eller kjedelig, ville jeg vurdert hva som måtte gjøres for at ting skulle skje videre, avhengig av min og hennes situasjon.

Og tenkt at hun vil føle meg litt an, og samtidig virke laidback og halvveis uinteressert selv.

Jeg vil kanskje slenge av gårde en melding, men det er det ingen garanti for at jeg vil gjøre. Mye tilfeldigheter. Menn varierer veldig i graden av handlekraft. Mange er avhengige av et tydelig interessesignal fra dama for å bli sparket i gang til å ta ting videre. Noen menn er avhengig av at dama skal gjøre hele jobben og ta alt ansvar. De tror rett og slett ikke hun er interessert "nok", eller vet ikke hvordan de skal ta det videre. Eller gidder ikke jobbe eller gjøre ting der de risikerer avvisning.

Og du ville kunne økt sjansen for videre kontakt ved å være synlig (foreslå ting, ikke nødvendigvis av romantisk art, sende melding a.la. "hei! jeg har fotoutstilling til helga, stikker du innom skal jeg fortelle deg historien bak noen av bildene" eller "hei! grilling med venner i parken, ditt gode humør er ønsket :)" eller "hei! hvordan går det?", eller litt mer direkte ("Hei, har du sett film x? Skal se den i kveld eller i morgen.) men ikke for pushy eller seksuell. De fleste damer undertrykker jo sin seksualitet mye mer enn menn i bunn og grunn (dessverre) så det er det unødvendig å fortelle.

Hun vil prøve å få meg til å jobbe for henne. Som en test, både på om jeg blir for nice og kjedelig, eller for direkte seksuell i praten ved feil anledninger, men også for å finne om jeg er interessert i henne for noe annet enn utseendet. Hun kan komme til å teste meg på mange ting, og disse testene er i stor grad basert på hva hun har hørt fra venninner og media er viktige egenskaper for en mann å ha. Tester er bra, men av og til tester damer menn for mye.

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg ville blitt smigret og tenkt "kult. Hun er interessert i meg på et sensuelt nivå". Litt avhengig av om det var seksuelle undertoner i samtalen på festen (det ville jeg prøvd å sørge for at det var, på en avslappet fleipete måte, dersom jeg var hypp, men mange ville sikkert ikke tenkt på dette).

Om jeg hadde sett på deg som snerten (slank og sunn er preferansen, men ikke noe absolutt krav) og ikke crazy på feil måte eller kjedelig, ville jeg vurdert hva som måtte gjøres for at ting skulle skje videre, avhengig av min og hennes situasjon.

Og tenkt at hun vil føle meg litt an, og samtidig virke laidback og halvveis uinteressert selv.

Jeg vil kanskje slenge av gårde en melding, men det er det ingen garanti for at jeg vil gjøre. Mye tilfeldigheter. Menn varierer veldig i graden av handlekraft. Mange er avhengige av et tydelig interessesignal fra dama for å bli sparket i gang til å ta ting videre. Noen menn er avhengig av at dama skal gjøre hele jobben og ta alt ansvar. De tror rett og slett ikke hun er interessert "nok", eller vet ikke hvordan de skal ta det videre. Eller gidder ikke jobbe eller gjøre ting der de risikerer avvisning.

Og du ville kunne økt sjansen for videre kontakt ved å være synlig (foreslå ting, ikke nødvendigvis av romantisk art, sende melding a.la. "hei! jeg har fotoutstilling til helga, stikker du innom skal jeg fortelle deg historien bak noen av bildene" eller "hei! grilling med venner i parken, ditt gode humør er ønsket :)" eller "hei! hvordan går det?", eller litt mer direkte ("Hei, har du sett film x? Skal se den i kveld eller i morgen.) men ikke for pushy eller seksuell. De fleste damer undertrykker jo sin seksualitet mye mer enn menn i bunn og grunn (dessverre) så det er det unødvendig å fortelle.

Hun vil prøve å få meg til å jobbe for henne. Som en test, både på om jeg blir for nice og kjedelig, eller for direkte seksuell i praten ved feil anledninger, men også for å finne om jeg er interessert i henne for noe annet enn utseendet. Hun kan komme til å teste meg på mange ting, og disse testene er i stor grad basert på hva hun har hørt fra venninner og media er viktige egenskaper for en mann å ha. Tester er bra, men av og til tester damer menn for mye.

Wow. Legger du virkelig ned så mye tankearbeid for en henvendelse fra en dame?

Skrevet

Wow. Legger du virkelig ned så mye tankearbeid for en henvendelse fra en dame?

Absofuckinglutely! I love women! :-)

Skrevet

Absofuckinglutely! I love women! :-)

Du trenger åpenbart en ny hobby.

Sykling har blitt veldig populært for tia observerer jeg.

Litt hjernedødt i seg, men dog hehe

• Liker 1
Skrevet

Du trenger åpenbart en ny hobby.

Sykling har blitt veldig populært for tia observerer jeg.

Litt hjernedødt i seg, men dog hehe

Fins jo ikke noe bedre på jord enn å forstå, beskytte og tilfredsstille kvinnen. Takk til alle kvinner!

Sykling kan jo være en del av dette. Så kanskje Tour de France er noe å satse på. Vinnerseremonien frister i allefall ... ;)

• Liker 1
Gjest Janus
Skrevet

Fins jo ikke noe bedre på jord enn å forstå, beskytte og tilfredsstille kvinnen. Takk til alle kvinner!

Sykling kan jo være en del av dette. Så kanskje Tour de France er noe å satse på. Vinnerseremonien frister i allefall ... ;)

Nice one.

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

*sånn der god knegg-latter*

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kanskje du overanalyserer, Frittfram. Når en dame f.eks sier "det var hyggelig å treffe deg, skal vi finne på noe snart igjen?" Betyr det som regel at hun vil treffe deg igjen. Jeg har i hvert fall ingen baktanker med hva jeg sier og gjør, i hvert fall ikke til vanlig ;)

Skrevet

Jeg tror jeg heller hadde satset på å prate med ham på universitetet..

For meg blir det mer naturlig enn på FB,

og det er mye enklere å lese kroppsspråk enn skriftsspråk:)

Skrevet

Jeg tror kanskje du overanalyserer, Frittfram. Når en dame f.eks sier "det var hyggelig å treffe deg, skal vi finne på noe snart igjen?" Betyr det som regel at hun vil treffe deg igjen. Jeg har i hvert fall ingen baktanker med hva jeg sier og gjør, i hvert fall ikke til vanlig ;)

Til vanlig...? Hehe ... du innrømmer altså at du av og til er ute etter kroppen hans, og det han gjør med den, med deg, uten at du sier det rett ut? Ingen bombe der akkurat ;)

Det skjer mye på et ubevisst nivå også, selv om man ikke tenker på detaljnivå slik jeg prøvde å beskrive det lenger oppe. Slike tanker som dem jeg beskrev skjer mer eller mindre ubevisst, men jeg tenkte jeg ville prøve å beskrive det med ord slik jeg føler det, for å øke forståelsen mellom kvinner og menn. Og for å bedre min egen forståelse av hva det egentlig er jeg gjør.

Om man ønsker å treffe noen igjen er det alltid med tanke på at noe positivt kommer ut av det. Noe av verdi, for deg. Alle ønsker vi å ha det bra, og oppleve noe givende. Det trenger jo ikke være noe relasjonsmessig, eller noe intimt ... men ofte er det det. Og det er helt naturlig, vil ikke kalle det noen baktanke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...