CecilieB Skrevet 26. januar 2004 #1 Skrevet 26. januar 2004 http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/art...ticle177577.ece Kort fortalt: Det er fremmet et forslag på landsmøtet i KrF at man skal få barnetrygd til barnet allerede fra det er unnfanget for å motvirke at det blir så mange aborter her til lands. Det er jo bare et forslag foreløpig og ikke noe nært forestående, men hva tenker folk om dette? Har vi ikke annet å bruke pengene på? De skal spare inn hist og her, og plutselig ønsker de å bruke en halv milliard årlig på barnetrygd til noen som ikke er født en gang.
Gjest Madam Felle Skrevet 26. januar 2004 #2 Skrevet 26. januar 2004 Om jeg skal si min mening, må det være noe av det mest tåpelige KRF har kommet med noensinne. For vil det gagne verden å få mange flere barn som egentlig ikke er ønsket? Er det ikke heller bedre å prøve å ta seg av de barna som allerede er her? Jeg tror ikke de klarer å redusere abort-tallene, for det er ikke mye penger det er snakk om per barn. De som velger å ta abort gjør det nok på andre grunnlag enn 950 kr mnd. Dette gjelder spesielt voksne mennesker, men også en del unge. De kan kanskje få flere unge mennesker til å bli gravide, bare for å få 950 kr mnd, for unge mennesker klarer ikke alltid å tenke ut konsekvensene for handlingene sine. Da kan en spørre seg om det er verdt det? Som sagt nok et idiotisk forslag til krf, som jeg innderlig håper de ikke klarer å få igjennom. For vi har virkelig mye annet vi kan bruke pengene på.
Gjest sexysadie Skrevet 26. januar 2004 #3 Skrevet 26. januar 2004 Man kan jo se dette i lys av deres generelle politikk som mye godt går ut på å hente tilbake kvinnene til kjøkkenbenken. Hva med om overgangsstønaden beholdes i ti år istedet for tre år f.eks???
Glitterchick Skrevet 26. januar 2004 #4 Skrevet 26. januar 2004 For et idiotisk forslag. Hva hvis man spontanaborterer, eller får ett dødfødt barn, skal man tilbakebetale pengene da?
Gjest sexysadie Skrevet 26. januar 2004 #5 Skrevet 26. januar 2004 Det står sikkert ingenting om akkurat det....
Gjest Hilde K S Skrevet 26. januar 2004 #6 Skrevet 26. januar 2004 Synes de heller skal begynne å se på vilkårene man har ETTER at man har fått barn.
~Moon~ Skrevet 26. januar 2004 #7 Skrevet 26. januar 2004 For et idiotisk forslag. Hva hvis man spontanaborterer' date=' eller får ett dødfødt barn, skal man tilbakebetale pengene da?[/quote'] Det tenkte jeg på også, hva da ? De bør da ha tenkt ut en måte å gjøre det på i de tilfellene også ?
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2004 #8 Skrevet 26. januar 2004 Den dagen dere skal ha sex så meld i fra.......du får fra den dagen. Krf stoler jo på folk og tror deg når du sier du er gravid i dag., Bare bekrefter enda en gang, at dette partiet skal vekk.
Gjest Madden Skrevet 26. januar 2004 #9 Skrevet 26. januar 2004 :o Er det virkelig mulig!?!? For en gjeng med imbesiller! Det mest idiotiske forslaget jeg har hørt på svært lenge! Hvor mange prosent av de som tar abort bruker abort som prevensjon?! og hvor mange har gode grunner for å ta det valget? det handler nok om mer enn 950 kr i mnd om du velger å ikke få barn av økonomiske grunner! Høl i hue!!! KRF viser noke en gang hvor komplett meningsløse de er!
Gjest Tex Skrevet 26. januar 2004 #10 Skrevet 26. januar 2004 Bare vent, snart kommer forslag som: *Barnetrygd kun til barn født innenfor ekteskapet *Dobbel barnetrygd til barn med en hjemmearbeidende forelder *Husmorlønn til gifte damer som "venter seg" *Halv skatt til fedre som får mor til å bli hjemme, pluss ekstra bonus for hvert år hun blir værende hjemme etter yngste barns fyllte tre år *Dobbel barnetrygd til de som føder flere enn fire barn Merk mine ord.....
Gjest Madam Felle Skrevet 26. januar 2004 #11 Skrevet 26. januar 2004 Bare vent, snart kommer forslag som: *Barnetrygd kun til barn født innenfor ekteskapet *Dobbel barnetrygd til barn med en hjemmearbeidende forelder *Husmorlønn til gifte damer som "venter seg" *Halv skatt til fedre som får mor til å bli hjemme, pluss ekstra bonus for hvert år hun blir værende hjemme etter yngste barns fyllte tre år *Dobbel barnetrygd til de som føder flere enn fire barn Merk mine ord..... :applaus:
Gjest Poirot Skrevet 26. januar 2004 #12 Skrevet 26. januar 2004 Ingen god ide sier jeg. Men i Ungarn gikk altså antall aborter ned med 1/3 når de innførte denne ordningen.
Mossa Skrevet 26. januar 2004 #15 Skrevet 26. januar 2004 Bare vent, snart kommer forslag som: *Barnetrygd kun til barn født innenfor ekteskapet *Dobbel barnetrygd til barn med en hjemmearbeidende forelder *Husmorlønn til gifte damer som "venter seg" *Halv skatt til fedre som får mor til å bli hjemme, pluss ekstra bonus for hvert år hun blir værende hjemme etter yngste barns fyllte tre år *Dobbel barnetrygd til de som føder flere enn fire barn Merk mine ord..... Må bare hive meg på "applausbølgen" jeg!!
Gjest agurk Skrevet 26. januar 2004 #16 Skrevet 26. januar 2004 Ingen god ide sier jeg. Men i Ungarn gikk altså antall aborter ned med 1/3 når de innførte denne ordningen. For så lite penger?? Redder jo ikke økonomien på noen måte da.. Virker helt snodig!
Gjest Mayamor Skrevet 26. januar 2004 #17 Skrevet 26. januar 2004 Kanskje det dras videre, Tex...: * kun barn av gifte foreldre uten halvsøsken får xxxxx Tåpelig av Krf - som vanlig i familiepolitikken deres... Mayamor
Gjest Tex Skrevet 26. januar 2004 #18 Skrevet 26. januar 2004 Kanskje det dras videre, Tex...: * kun barn av gifte foreldre uten halvsøsken får xxxxx Tåpelig av Krf - som vanlig i familiepolitikken deres... Mayamor * kun barn av gifte foreldre uten halvsøsken får xxxxx .... og barn som er født av jenter som har gjort ferdig videregående, men som ikke har tenkt å ta mer utdannelse, og som var jomfruer til fyllte tjueen, gift innen tjueto og helst med en som har økonomien i orden, lytefri slekt og ambosjoner om å bli noe stort..... En kan jo dra det i det uendelige..... Heia Dagfinn!!
Gjest Myumi Skrevet 26. januar 2004 #19 Skrevet 26. januar 2004 For så lite penger?? Redder jo ikke økonomien på noen måte da.. Virker helt snodig! Å sammenligne Norge med Ungarn blir feil, de har en helt annen kultur.
Gjest MrsL Skrevet 26. januar 2004 #20 Skrevet 26. januar 2004 Er helt enig med alle dere andre her inne. Hvor skal de pengene tas fra? Folketrygden? Som ikke har nok til pensjonene engang!!! Og fra når i et svangerskap skal disse pengene utbetales da? "Hei, jeg er gravid...........nei, forresten, det er jeg ikke........"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå