AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Skal nå forsikre katten min, å lurer litt på hvilket forsikringsselskap dere anbefaler? Og hva er vanlig pris på katteforsikringer sånn ca? Han er ca 5 år gammel, huskatt og kastrert.
bobbi Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 Jeg bruker Agria dyreforsikring til mine 2. Gode vilkår og grei pris
CathFoto Skrevet 1. mai 2012 #3 Skrevet 1. mai 2012 Jeg bruker Agria og betaler 700,-i året for min 5 år gamle guttepus, det er med ikke så høy egenandel og forsikret for det meste man kan. Du får 10% a avslag om pus er chippet.
Gjest Doh Skrevet 1. mai 2012 #4 Skrevet 1. mai 2012 Jeg bruker og Agria. Betaler vel rundt 600 tror jeg. Har heldigvis ikke hatt bruk for forsikringa, men den dekker mye og har lav egenandel
Green Lady Skrevet 1. mai 2012 #5 Skrevet 1. mai 2012 Jeg har både Agria og Gjensidige på mine katter. Opprinnelig var begge forsikret i Gjensidige, men så ble den ene katten min påkjørt, og vi har "brukt opp" forsikringen (de dekker "bare" inntil 30 000 kr/året). Har nå forsikret han som ble påkjørt i Agria. Tror vi betalte i underkant av 700 kr i Gjensidige, og i Agria nå betaler vi ca 900 kr(beste tilbudet, dekker inntil 45 000 i året og egenandel på 1000 kr + 10%). Jeg har ikke kjøpt sånn veterinærforsikring som dekker medisiner - det er det ikke behov for på katt. Katten min ble påkjørt i august, og ble friskmeldt for en måned siden, og tilsammen har vi brukt kanskje 400-500 kr i medisiner på han. Det som brukes på klinikken, går under vanlig forsikring Det jeg har merket meg som forskjeller mellom disse selskapene, er at i Agria kan beløpet være mindre for å søke om direkteoppgjør. I Gjensidige må beløpet overstige 5000 kr. I tillegg er det er en egenkapital på 25% hver gang, noe som på store skader/store regninger blir dyrere enn Agira, mens på mindre skader/mindre regninger blir billigere enn Agria. Jeg er usikker på hvordan det er å bruke Agria på skader som kommer på under 1000 kr, da dette er en fast egenandel (i tillegg til en fast %-andel). I Agria får du også 10% rabatt om katten er chippet. Jeg vet ikke hvordan de er med utbetalinger (og jeg håper inderlig jeg aldri får testet det), men jeg har ikke noe å si på Gjensidige. Jeg søkte om to direkteoppgjør, og da disse var betalt av forsikringsselskaet, hadde vi ca 3500 kr igjen på forsikringen. Dette skjedde i august. For ca. 1 mnd siden, samlet jeg sammen tre veterinærregninger og sendte avgårde for å få dekket resten, og fikk pengene, samt en "god bedring til pus"-melding.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #6 Skrevet 1. mai 2012 Hei. Jeg lurer også på dette med forsikring. Min pus fant jeg påkjørt på gaten, og tok vare på han etter det. Og han har enda småproblemer med foten (går litt rart). Dyrlegen sier den er helt ok no, ingen smerter eller vansker med å hoppe/springe, men at den kan bli verre når katten er ca 10 år. Er det forstatt mulig å forsikre katten?
ninuska_ Skrevet 1. mai 2012 #7 Skrevet 1. mai 2012 Er det ikke slik at katten ikke kan få forsikring på allerede oppståtte skader når man forsikrer dem? Mener det var derfor dyrlegen sa at jeg måtte forsikre pus med en gang. Mulig jeg tar feil Har forsikring i Agria! OT: hvor registrer man at pus har chip?
Green Lady Skrevet 1. mai 2012 #8 Skrevet 1. mai 2012 Er det ikke slik at katten ikke kan få forsikring på allerede oppståtte skader når man forsikrer dem? Mener det var derfor dyrlegen sa at jeg måtte forsikre pus med en gang. Mulig jeg tar feil Har forsikring i Agria! OT: hvor registrer man at pus har chip? Da jeg bestilte forsikring i Agria nå for litt siden, så måtte jeg oppgi chipnummeret over telefon.
CathFoto Skrevet 1. mai 2012 #9 Skrevet 1. mai 2012 Hei. Jeg lurer også på dette med forsikring. Min pus fant jeg påkjørt på gaten, og tok vare på han etter det. Og han har enda småproblemer med foten (går litt rart). Dyrlegen sier den er helt ok no, ingen smerter eller vansker med å hoppe/springe, men at den kan bli verre når katten er ca 10 år. Er det forstatt mulig å forsikre katten? Det kan du, men forsikringen gjelder da ikke kjente skader/sykdommer fra før forsikringen ble tegnet. Jeg brukte 20.000,- i fjor på mageproblemer på Pus3 uten at vi fikk diagnose, men hun ble frisk*bank i bordet*. Så da tegnet vi forsikring, sykdom/skade kan oppstå når som helst og bli dyrt. See på posten til Green lady også som eksempel.
bobbi Skrevet 2. mai 2012 #10 Skrevet 2. mai 2012 Jeg ringte bare og ga beskjed om hva chip-nummeret var
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå