Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om det er noen som har naturlige dreads her?

Hvordan "pleier" dere dem og holder dem ved like?

Hvor ofte vasker dere håret?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wuhu, en tråd jeg kan svare masse på :D

Jeg startet mine i 2008, tuperte med vanlig kam, og så ut som Sideshow-Bob i noen uker. Enkelte av dreadsene, de som trengte litt hjelp, surret jeg tråder rundt for å "binde" de.

Mange ruller på de, noen bruker heklenål for å feste alle småhårene, mens andre bare la det gro. Mye beror på hva slags hårtype du har, jeg har helt rett, nordisk hår.

Jeg ventet ca 1mnd før første hårvask.

Personlig vasker jeg med naturlig shampo ( brukte Hemp-Shampoo før, men selges ikke i Norge lengere, bruker nå Herbal Shampoo kjøpt på Scorpius i Oslo. ) ca to-tre ganger i mnd. Ca en gang i uka vasker jeg med kun vann. For min del henger dette sammen med at jeg 90% av tida har håret oppe i sjal, og det utsettes dermed for veldig lite dritt, rett og slett..med en gang jeg merker at håret blir litt fettete, er det i dusjen.

Mine dreads er som en svamp, og vaskes dermed slik som du ville gjort med en svamp. Masserer inn shampo i hodebunn, klemmer det som renner ned i dreadsa, og skyller ut på samme måte. Tar ca 15timer på vinterstid før de er tørre..har man derimot mye krøller, vil håret tørke raskere, og man kan dermed vaske oftere. Vasker JEG for ofte, er det konstant fuktig, og jeg risikerer dermed mugg, og det vil man jo gjerne unngå.

Nå for tiden bruker jeg noen ganger heklenål for å ta småhårene øverst, andre ganger bare fikler jeg med fingrene ved hodebunnen og dytter småhårene inn, eller lager nye små-dreads av løshåret..utallige videoer på youtube om du søker på maintance dreads.

Noe mer...?:)

( Jeg merker forøvrig at jeg elsker mine mer og mer som tida går. Jeg synes også selv at de mer naturlige locksene er finere enn de som er helt "pølse", uten noen sjarmerende klumper og tvister. )

AnonymBruker
Skrevet

høres mye stress ut med dreads. er det verdt det?

Skrevet

Jeg har nå hatt dreads en stund og jeg synes det absolutt er verdt det! Det gir deg en særegen stil og et pluss er jo at håret gjør seg selv! Og de fleste synes det er kult. Det er heller ikke et veldig stort problem med jobb, jeg fikk jobb for en måned siden og det var i den "keegeste" butikken noensinne. Ingen bryr seg, med mindre du bryr deg!

For noen dager siden bestemte jeg meg for å ta ut dreadsene mine og siden jeg har naturlige krøller gjorde dette det enda mer vanskelig! Jeg har litt siden fredag(det er nå onsdag) og tatt dem ut, fått hjelp av alle, men fler av dem er fortsatt igjen. Og mange spør meg nå: Synes du det var verdt det? Åja, absolutt!

Ta dreads før det blir mainstream og alle skal ha det. Da er det ikke like fett ass.

AnonymBruker
Skrevet

Ordentlige dreads vil aldri bli mainstream. For mange mennesker synes det er ekkelt og uhygienisk.

• Liker 1
Skrevet

Litt stress første måned, så er det null stress senere.

Men for all del, IKKE BRUK VOKS!!!!!

Skrevet

Ordentlige dreads vil aldri bli mainstream. For mange mennesker synes det er ekkelt og uhygienisk.

ikke si det, er blitt ganske mainstream her jeg bor. Ikke blant alle så klart, men en god del! (:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt dreads i sju år nå.

Ikke no problem.

Vasker håret to ganger i uka.

Mine er naturlige.

Kom over en periode på ca et år hvor jeg ikke greide håret.

Føler meg ikke uhygienisk.

:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...