AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10065446 Loven er klar, man får ikke sykepenger i perioden man kommer seg etter en kosemtisk operasjon. Det som er litt rart er at de ikke gir sykepenger for laseroperasjon av øyne, i motsetning til silikonpupper trenger vi faktisk at øynene er i toppform for å fungere. Om man er avhengig av store tunge briller som er kronglete, så er ikke det det samme som å dytte glammourmodell silikonmengde i jurene. Hva tycks?
Gjest Frk.Poppins Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 Men recover tiden etter laser behandling er vel bare et par dager, mens silikon kan ta opp til flere uker så dette kan vel kansje ikke helt sammenlignes?:/
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #3 Skrevet 1. mai 2012 Men recover tiden etter laser behandling er vel bare et par dager, mens silikon kan ta opp til flere uker så dette kan vel kansje ikke helt sammenlignes?:/ Åja, det visste jeg ikke, men takk Jeg regner vel med at operasjoner som dekkes av staten, som legen anser som medisinske, om det nå er silikon for assymetri eller redusere puppene, det gis vel sykepenger til? Er vel de frivillige kosmetiske operasjonene som folk ordner selv som ikke dekkes? 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #4 Skrevet 1. mai 2012 Jeg synes det er helt kurant at det er sånn. Behandlinger som ikke er initiert av det offentlige, bør man ta kostnadene for selv - også tapt arbeidsinntekt. Laseroperasjoner er ikke livsnødvendige fordi man har briller og linser som kan korrigere synet. Man får regne ut hvor mye penger som "forsvinner" som tapt arbeidsinntekt, og legge det til kostnaden for selve inngrepet - og spare opp dette i tillegg på forhånd 1
laperla Skrevet 4. mai 2012 #5 Skrevet 4. mai 2012 Jeg ble sykemeldt i 14 dager etter lasekoperasjon på øynene mine. Operasjonen betalte jeg selv på en privat klinikk, men sykemeldingen fikk jeg av min fastlege. I mitt tilfellet var den operasjonen helt nødvendig, da jeg var meget nærsynt, var plaget med kroniske betennelser på øynene, var plaget med såre og tørre øyne, og i tillegg ble resistent for bruk av kontaktlinser.
Gjest Spinell Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 (endret) Da var det vel mer de medisinske sideeffektene som gjorde at du ble sykemeldt enn selve operasjonen, og det er ikke vanlig å trenge så lang rehabilitering. Jeg regner derfor med at de kroniske betennelsene du hadde medførte økt infeksjonsfare etter operasjonen, og at det var derfor ? De fleste har det heldigvis ikke slik. Av de mange jeg kjenner som har tatt laseroperasjon er det ikke en kjeft som ikke har vært på jobb dagen etter. Endret 4. mai 2012 av Spinell 1
laperla Skrevet 4. mai 2012 #7 Skrevet 4. mai 2012 (endret) Da var det vel mer de medisinske sideeffektene som gjorde at du ble sykemeldt enn selve operasjonen, og det er ikke vanlig å trenge så lang rehabilitering. Jeg regner derfor med at de kroniske betennelsene du hadde medførte økt infeksjonsfare etter operasjonen, og at det var derfor ? De fleste har det heldigvis ikke slik. Av de mange jeg kjenner som har tatt laseroperasjon er det ikke en kjeft som ikke har vært på jobb dagen etter. Jeg ble anbefalt å få utført lasek fremfor lasik, da lasekoperasjonen visstnok var den som ville gi best resultater for min del. Lasekoperasjonen har en lengre rekonvalenstid enn lasik. Videre har også grad av synsfeil som skal korrigeres bort innvirkning på rekonvalenstiden. Hadde ingen infeksjon når jeg ble operert, da ville inngrepet måttet bli utsatt. For å minske infeksjonsfaren, fikk jeg satt inn en beskyttelseslinse. Legene informerte meg om at grunnet mine problemer i forkant av operasjonen, ville jeg ha behov for lengre rekonvalenstid, samt mer smerter og ubehag enn normalt. Dette hadde de helt rett i. Til tross for dette, var det helt klart verdt det. Hadde gått igjennom det samme igjen uten å blunke. Idag har jeg 100 % syn og foreløpig ingen betennelser. Har også venner og bekjente som også har gjennomgått laseroperasjon, som har vært tilbake til normalen dagen etterpå. Iflg. legene på klinikken jeg ble behandlet på, velger mange den lasikvarianten, nettopp fordi en ser resultatet allerede samme dag, og at en slipper å måtte være hjemme fra jobb/skole. Det negative med denne varianten var at resultatet kunne bli noe dårlige og mindre presist. Nå er det riktig nok et par år siden jeg ble behandlet, så en kan vel regne med at det er forbedringer ifht. operasjonsteknikker. Endret 4. mai 2012 av laperla
Leanne Skrevet 4. mai 2012 #8 Skrevet 4. mai 2012 er dette nye regler? Jeg ble sykemeldt av fastlegen min i 3 dager og var på jobb igjen etter helgen (5 dager) etter laseroperasjon av øynene mine. For litt over 1 år siden. Jeg jobber i barnrehage, og jeg skulle unngå sand og støv i øynene den første uken etter operasjon.. Vel det hadde vært umulig om jeg skulle ha jobbet. Det var planleggingsdager de to første dagene jeg var tilbake på jobb, så da var jeg tilbake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå