-Pus- Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Endelig er anledningen her for å asfaltere gårdsplassen.... Vi har ganske stor gårdsplass, nå er det subbus på den. Det er jernbanesviller som avgrensning mellom subbusen og blomsterbedd. Vi lurer på om vi skal ha: a) asfalt helt inn til huset? b) asfalt nesten helt inn til huset med ca. 30 cm dekorstein nærmest veggen? c) asfalt inn til jernbanesvillene. Blomsterbedd innerst mot huset? Noen erfaringer?
Gjest PinkLeaf Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 Asfalt inn til 30cm med dekorstein og så blomsterbed innerst mot veggen?
-Pus- Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2012 Asfalt inn til 30cm med dekorstein og så blomsterbed innerst mot veggen? Eller dere kan hjelpe oss med å tenke nye løsninger Det er sannelig ikke lett å bestemme seg! Kan jo ikke akkurat angre dagen etterpå :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #4 Skrevet 1. mai 2012 Ikke blomsterbed inntil husveggen iallefall, det er ikke så lurt å legge opp til å vanne nedmed grunnmuren i alle år Enig i at det ser pent ut, men ha bedene unna huset er mitt råd. 1
-Pus- Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 1. mai 2012 Enig i at det ser pent ut, men ha bedene unna huset er mitt råd. Du har helt rett i at å vanne grunnmuren ikke er det lureste...... En god tanke!
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #6 Skrevet 1. mai 2012 Endelig er anledningen her for å asfaltere gårdsplassen.... Vi har ganske stor gårdsplass, nå er det subbus på den. Det er jernbanesviller som avgrensning mellom subbusen og blomsterbedd. Vi lurer på om vi skal ha: a) asfalt helt inn til huset? b) asfalt nesten helt inn til huset med ca. 30 cm dekorstein nærmest veggen? c) asfalt inn til jernbanesvillene. Blomsterbedd innerst mot huset? Noen erfaringer? Vi har stein,men angrer om f.... Det gror som bare det mellom stenene. Bor ved skog. Klarer ikke å holde de rene- Det gror opp løvetann,mose og alt. Legg asfalt inntil huset,og du sparer deg for mye jobb. Lag ikke blomsterbed inntil huset
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #7 Skrevet 2. mai 2012 Endelig er anledningen her for å asfaltere gårdsplassen.... Vi har ganske stor gårdsplass, nå er det subbus på den. Det er jernbanesviller som avgrensning mellom subbusen og blomsterbedd. Vi lurer på om vi skal ha: a) asfalt helt inn til huset? b) asfalt nesten helt inn til huset med ca. 30 cm dekorstein nærmest veggen? c) asfalt inn til jernbanesvillene. Blomsterbedd innerst mot huset? Noen erfaringer? Er det gammeldagse jernbanesviller dere har? I så fall er sauset inn med kreosot (som er kreftfremkallende)?
SmallTalk Skrevet 2. mai 2012 #8 Skrevet 2. mai 2012 (endret) Arfalt inntil svillene, dekorstein inn mot grunnmur og urner med blomster oppå dekorsteinen. Og husk for all del en tett duk under dekorsteinene, slik at ugresset ikke gror like lett. Endret 2. mai 2012 av SmallTalk
-Pus- Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 2. mai 2012 Vi har stein,men angrer om f.... Det gror som bare det mellom stenene. Bor ved skog. Klarer ikke å holde de rene- Det gror opp løvetann,mose og alt. Legg asfalt inntil huset,og du sparer deg for mye jobb. Lag ikke blomsterbed inntil huset Er sikker på at vi ikke skal ha stein.... Dyrt og mye arbeid... I tillegg er jeg redd vi ikke kommer til å "passe sånn på" steinen i forhold til oljesøl og sånn.... Og har nå singel...og det vokser opp mye "ulumskheter" innimellom... DET er jeg lei! Er det gammeldagse jernbanesviller dere har? I så fall er sauset inn med kreosot (som er kreftfremkallende)? Huff, ja det var det også De har ligget så lenge at jeg håper (OG KRYSSER FINGRENE) for at de ikke "lekker" mer evt. kreosot! Arfalt inntil svillene, dekorstein inn mot grunnmur og urner med blomster oppå dekorsteinen. Og husk for all del en tett duk under dekorsteinene, slik at ugresset ikke gror like lett. Jepp, skal vi ha dekorstein SKAL vi ha duk under!!! Jeg liker også tanken om å ha krukker med blomster og urter!
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #10 Skrevet 3. mai 2012 Er sikker på at vi ikke skal ha stein.... Dyrt og mye arbeid... I tillegg er jeg redd vi ikke kommer til å "passe sånn på" steinen i forhold til oljesøl og sånn.... Og har nå singel...og det vokser opp mye "ulumskheter" innimellom... DET er jeg lei! Huff, ja det var det også De har ligget så lenge at jeg håper (OG KRYSSER FINGRENE) for at de ikke "lekker" mer evt. kreosot! Jepp, skal vi ha dekorstein SKAL vi ha duk under!!! Jeg liker også tanken om å ha krukker med blomster og urter! Bare et tips med singel: Dersom du legger fiber duk under singelen og kantstein (i betong) mellom plen og singel gror det ikke opp ulumskheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå