Gå til innhold

Hva slaks eple er best ?

fafa  

51 stemmer

1. 1. fafa

• Grønt Eple
      17
    • Gult Eple
      16
    • Rødt Eple
      18
    • Smaker likt synes jeg
      0

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slaks eple synes dere er best ?

Skrevet

Gravenstein!

Gjest Solsmil
Skrevet

Grønne epler. De er kjempegode, og de andre smaker piss..

Skrevet

Rødt er jo ikke bare rødt, da. Fuji er et av de absolutt beste, synes jeg! Mens de der mørkerøde man gjerne kjøper til jul (som jeg ikke husker hva heter) er veldig ...meh.

Gjest mari kontrari
Skrevet

Når eplene fra hardanger (vet ikke merke, men de er som regel grønne og røde og lukter skikkelig godt) kommer om høsten er det de beste eplene i verden. Men svarte grønne, for det er som regel det jeg spiser resten av året, de røde er mer sjansespill for å treffe gode, og ikke før søte/melne/kjipe røde epler.

Skrevet

Pink lady nomnom

• Liker 1
Skrevet

Grønt eple er veldig godt i salat, forresten - der blir de fleste røde eplene for søte.

• Liker 1
Gjest Bobler
Skrevet

Pink Lady. Da den 6pk med epler!!

Utenom de liker jeg et godt og saftig gult eple best! :)

• Liker 2
Skrevet

Det kommer jo utrolig an på eplet! Synes norske epler er helt fantastiske på høsten, når de er sprø og full av saft. Favorittene mine er; Prins, Kronprins, Aroma, Discovery og rød Gravenstein :rodmer: Men, de kan jo også være middelmådige, om det har lagt litt lenge i butikken eller i fruktskålen hjemme. På denne tiden av året er det helt klart Pink Lady som er min favoritt, og snart blir det Granny Smith, men da må det være de av den knasende store, saftige og bittelitt gyldne typen! :opplyser: Et dårlig Granny Smith epler er ikke noe særlig i det hele tatt!

Golden delicious kan også være utrolig godt, om kvaliteten er god, samme med de røde juleeplene som Pingting nevner, de er bra kjipe om de ikke er helt faste og crispy - men da er de til gjengjeld ganske gode! :jepp:

Epler! :hjerte:

Skrevet

Tåler egentlig ikke epler pga allergi, og er ikke så veldig glad i det heller, men om hver høst tillater jeg meg noen Gravenstein, så får heller halsen bare klø litt.

Altså - Gravenstein er best. Både de røde og gule er gode.

Gjest Candy Pie
Skrevet

Jeg spiser KUN epler om de er kalde,saftige, sure og grønne :) Sjeldent jeg finner gode epler egentlig :tristbla:

Skrevet

gule epler, eller de mørkerøde som kommer rett før jul!

i eplekake - grønne eller de små litt syrlige norske. jeg er generelt glad i epler. :fnise:

Skrevet

Jeg er veldig glad i fuji og pink lady, men et saftig granny smith er heller ikke å forakte :)

Skrevet

grønne epler :) Syrlige og saftig på en gang :) Men ingenting slår norske epler om høsten =)

Gule epler kan jeg ikke skjønne noen liker..

AnonymBruker
Skrevet

Det norske eplet Åkerø er best, men nesten ikke mulig å få tak i lenger.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...