Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ute å vite hvor "ødelagt" man blir av en nattevakt.

La oss si du jobber 23:30-07:30 natt til lørdag. Da kommer du hjem 07:30 på lørdag morgenen. Hvordan er du på søndag, dagen etter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Jeg er litt sliten, men ikke verre enn at jeg ikke kan gå på nattevakt igjen på lørdag kveld eller en ettermiddagsvakt på søndagen. En tidligvakt på søndagen derimot, er drepen. Virkelig. Har prøvd en gang, verste dagen på jobb.

Men det er jo helt avhengig av hvor godt man sover på dagtid på lørdagen og hvor lett man tar seg inn igjen.

AnonymBruker
Skrevet

La oss si du jobber 23:30-07:30 natt til lørdag. Da kommer du hjem 07:30 på lørdag morgenen. Hvordan er du på søndag, dagen etter?

På søndag er jeg helt normal.

Sover noen timer etter jobb, og er helt normalt oppegående og ikke spesielt sliten lørdag ettermiddag/kveld heller.

• Liker 1
Gjest Mildrid
Skrevet

På søndag er jeg normal, på lørdag er jeg litt "fyllesjuk".

Skrevet

Èn 8 timers nattevakt merker jeg lite til dagen etter.

Skrevet

Det varierer litt på hvordan formen var før jeg gikk på den nattevakta. Stort sett sover jeg fire timer når jeg skal snu døgnet etter en nattevakt, og føler meg helt ok resten av dagen. Hvis jeg har hatt flere nattevakter på rad og det har vært så som så med søvnen i den perioden, så føler jeg meg som om jeg har en blanding av fyllesyke og jetlag.

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg spør er at jeg har vært en del syk nå, som krever sin søvn. Jeg blir fort sliten og jeg trenger generelt mer søvn. Medisinen gjør meg også døsig.

På søndag reiser jeg bort på tur som jeg har gledet meg til. Grytidlig. Skal være bortreist to dager.

Jeg fikk forespørsel om å ta en nattevakt på fredag/lørdag. Men jeg vet ikke om jeg burde takke ja. Rett og slett for at jeg har vært i koma kl 22:30 hver dag til neste morgen. Og jeg har full skole ved siden av på fredag.

Har aldri gått nattevakt, så vet ikke åssen jeg reagerer - men siden jeg har vært syk, så vil jeg ikke at det skal gå utover hele søndagen pga jeg jobbet natt til lørdag.

Takk!

Skrevet

Da tror jeg at jeg ville sagt nei, rett og slett. Hvis du ikke har jobba natt før så er det veldig vanskelig å forutse hvordan kroppen reagerer på det.

Hvis du sier ja, så sørg for å få så mye søvn som mulig før du drar på nattevakta, det vil hjelpe en del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...