Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For snart fire uker siden traff jeg en fantastisk fyr. Vi har tilbragt en del tid sammen, blandt annet hjemme hos han og meg. Laget mat, pratet, koset, hørt på musikk. Vi har gått hånd i hånd og kysset midt på Karl Johan. Jeg føler vi er sammen, men vi har aldri brukt det ordet.

Egentlig er det ikke noen problemer. Vi har det fantastisk når vi er sammen. Det er bare en ting som forvirrer meg sånn.. Når jeg sender en sms tar det ofte timesvis før han svarer. Det irriterer meg så grenseløst, og gjør meg samtidig så utrolig usikker. Hva er så vanskelig med å svare? Vi hadde en løs avtale om å finne på noe i dag, men nå kom det noe i veien som jeg strengt tatt kunne blitt med på, men han spør meg ikke om det. Hvorfor ikke?

Jeg har ikke lyst til å mase heller. Men er så forvirret. Hva vil han? Vil han bare ha meg når han har tid til det? Eller er det bare jeg som går for fort fram?

Vi er sent i 20 og 30 årene, begge med lange forhold bak oss. Sånn at det kan tenkes at han bare vil være helt sikker før han gir mer etter.. Men likevel.

Videoannonse
Annonse
Gjest Tidssone
Skrevet

Tar han initiativ til å treffe deg?

Skrevet

Tar han initiativ til å treffe deg?

Indirekte. Ofte jeg som tar første initiativ, eller at vi finner det ut sammen. Men skjeldent han som foreslår. Men slik var en eks av meg også, uten at det hadde noen å si på hvor interessert/glad i meg han var (for det var han og det var jeg som i det tilfellet gikk)..

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg hadde ganske kjapt funnet ut av interssenivået hans ved å la han få sjansen til å ta initiativet til kontakt/treffes.

Ikke som et spill, men for å finne ut om det var meg som var pådriver for forholdet. Noen ganger er tempoet helt forskjellig og jeg vet at noen menn tar kontakt så ofte at jeg ikke får tid til å ta initiativ.

Men på generell basis, så tar menn som er interesserte kontakt og viser initiativ til å treffes.

Skrevet

Jeg hadde ganske kjapt funnet ut av interssenivået hans ved å la han få sjansen til å ta initiativet til kontakt/treffes.

Ikke som et spill, men for å finne ut om det var meg som var pådriver for forholdet. Noen ganger er tempoet helt forskjellig og jeg vet at noen menn tar kontakt så ofte at jeg ikke får tid til å ta initiativ.

Men på generell basis, så tar menn som er interesserte kontakt og viser initiativ til å treffes.

Sant sant.. Jeg tror jeg skal kjøre på det de neste dagene. Se hva han tar initiativ til. Men tenk om han bare er litt sånn av natur? Alle gutter er jo ikke sånn at de hopper oppå en og er superkreative. Eksen var nokså lik på det området, men det stod jo ikke på det at han ikke ville. Mer det at han ikke var den mest kreative skjelen i verden..

Arg altså!

Gjest Anna.S
Skrevet

Jeg er av den samme meningen som dette.

Men, menn er forskjellige har jeg funnet ut. For oss handler det om å finne en mann som er som vi ønsker at han skal være. Du har derfor behov for en mann som tar initiativ, som viser interesse, som tar deg med på ting hvor du kan være med, og som du vet 100% at har de samme følelsene som deg.

Slik er jeg også, og jeg har holdt på å gå på noen smeller med menn som viser mye når de er med meg, og lite ellers. Da blir jeg bare usikker og lei meg.. :rodmer:

Det er virkelig verdt å vente på en som gir det det du trenger for å ha den tryggheten og gode følelsen. For da nyter du virkelig det å være forelsket fordi han er så oppslukt av deg at du blir enda mer forelsket.. hehe

Jeg tror det er viktig å ikke analysere så mye og lure på hvorfor han er sånn og hvorfor han ikke gjør det. Se det som det er og kjenn etter om dette gir deg en god følelse eller ikke. Det handler om DEG og din trygghet, for det finnes flere fisker i havet!

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er viktig å ikke analysere så mye og lure på hvorfor han er sånn og hvorfor han ikke gjør det. Se det som det er og kjenn etter om dette gir deg en god følelse eller ikke. Det handler om DEG og din trygghet, for det finnes flere fisker i havet!

Ja det gjør det. Men akkurat denne fisken har jeg veldig lyst på, siden gode kvalitetene ikke er de som så mange andre fisker har så veldig mye av. Dessuten har han fortalt om meg (sier han da iallfall) til kompisene sine. Sånn at jeg tror han egentlig mener alvor. Bare at det skal gå i et for han naturlig tempo..

Men jeg er da en overanalyserende person av natur..

Gjest Tidssone
Skrevet

De fleste forhold går til helvete i oppstartsfasen nettopp på grunn av uenighet om hva riktig tempo innebærer.

• Liker 1
Gjest Anna.S
Skrevet

Men jeg er da en overanalyserende person av natur..

Da er vi to... ;)

Men hvis du virkelig vil ha denne fisken så synes jeg du skal bare nyte de gangene dere er sammen og ta det helt rolig. Ikke ødelegg ved at du begynner å mase om hvorfor han er sånn og sånn eller følelser enda.

At han har snakket om deg til kompissene er et godt tegn, så ta det til deg heller og la han ta initiativet til ting.

Vær positiv, engasjert i han og omtenksom og ukomplisert. DET liker de.. ;)

Gjest Anna.S
Skrevet

De fleste forhold går til helvete i oppstartsfasen nettopp på grunn av uenighet om hva riktig tempo innebærer.

Jepp.. for hvis den ene begynner å mase og den andre er usikker så er det kjørt!

Skrevet

Nå skal vi spise middag hos meg i kveld :)

Se der. Jeg overanalyserer. Han gledet seg VELDIG! :D

Jeg skal ta det rolig. Dette er en meget bra fisk. Men greit å lufte tanker litt her inne av og til ;)

Gjest Janus
Skrevet

Angående det med meldinger, så må jeg bare si at jeg er litt dårlig på dette selv uten at det betyr at jeg er mindre interessert.

Det som ofte skjer er at jeg kan få en melding når jeg er opptatt med noe og så vil jeg vente til jeg får tid til å gi et skikkelig svar. Det har hendt jeg har glemt helt av det også og kommer på det først lenge etterpå. Men jeg svarer alltid til slutt.

:)

AnonymBruker
Skrevet

Angående det med meldinger, så må jeg bare si at jeg er litt dårlig på dette selv uten at det betyr at jeg er mindre interessert.

Det som ofte skjer er at jeg kan få en melding når jeg er opptatt med noe og så vil jeg vente til jeg får tid til å gi et skikkelig svar. Det har hendt jeg har glemt helt av det også og kommer på det først lenge etterpå. Men jeg svarer alltid til slutt.

Det er en ting jeg har lurt på, hvordan kan man glemme det hvis man er skikkelig interessert?

Om jeg hadde fått melding av en jeg likte, men ikke hadde tid til å svare ordentlig der og da hadde jeg ikke tenkt på annet fram til jeg fikk tid til å svare :P

Skrevet

Både samboeren til bestevenninnen min og typen til lillesøsteren min er nokså håpløse på dette. Jeg tror kanskje det er en mannegreie å ikke være like overivrige på sms.. Mulig jeg tar feil?

Gjest Anna.S
Skrevet

Både samboeren til bestevenninnen min og typen til lillesøsteren min er nokså håpløse på dette. Jeg tror kanskje det er en mannegreie å ikke være like overivrige på sms.. Mulig jeg tar feil?

Tror det er en personlighetsgreie. Jeg har en mann som er rask på å svar og som sender masse sms, pluss ringer mange ganger i løpet av dagen bare for å høre stemmen min. :rodmer:

Men jeg har hatt forhold med menn som har vært superintressert selv om de ikke har vært sånn. Men det takler ikke jeg, for jeg tror de ikke er intressert.. :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er en personlighetsgreie. Jeg har en mann som er rask på å svar og som sender masse sms, pluss ringer mange ganger i løpet av dagen bare for å høre stemmen min. :rodmer:

Men jeg har hatt forhold med menn som har vært superintressert selv om de ikke har vært sånn. Men det takler ikke jeg, for jeg tror de ikke er intressert.. :sjenert:

Veldig lik på meg er du..

Hvordan møtte du mannen din? Hvordan forløp blikjentfasen? Var han mer på enn du er? Jeg opplever ofte at blikjent fasen er den tøffeste for meg...Der feiler jeg hele tiden, jeg blir for usikker. Ofte er jeg ikke usikker på meg selv, men hvilke signaler mannen gir. Jeg må ha trygghet og så lenge det ikke er en form for trygghet kan jeg ikke være meg selv.

Gjest Janus
Skrevet

Det er en ting jeg har lurt på, hvordan kan man glemme det hvis man er skikkelig interessert?

Om jeg hadde fått melding av en jeg likte, men ikke hadde tid til å svare ordentlig der og da hadde jeg ikke tenkt på annet fram til jeg fikk tid til å svare :P

Vel, det er ikke slik hver dag, men det er ofte jeg er så opptatt og fokusert på det jeg driver med at det får all oppmerksomhet så lenge det pågår. Enkelte dager har jeg rett og slett ikke tid før senere.

Har jeg derimot "fri" og masse ledig tid, så svarer jeg med en gang om jeg føler for det.

Både samboeren til bestevenninnen min og typen til lillesøsteren min er nokså håpløse på dette. Jeg tror kanskje det er en mannegreie å ikke være like overivrige på sms...Mulig jeg tar feil?

Usikker.

En kamerat av meg er så ivrig på SMS at jeg synes det er direkte pinlig. SMS for min del er til korte, men gjerne søte meldinger. Ikke for å føre en samtale eller å bli bedre kjent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...