Gjest gb Skrevet 26. januar 2004 #1 Skrevet 26. januar 2004 Ser det skrives så mye "fint" om bruk av adaware, men jeg må innrømme at det vet ikke jeg hva er. Kan noen gi meg ett lynkurs? Både når det gjelder hensikten med det og hvordan jeg kjører det. På forhånd takk... :-?
iingvild Skrevet 26. januar 2004 #2 Skrevet 26. januar 2004 Add-Awere (6.0) er for å fjerne programmer du har fått med når du har installert andre programmer og fått med disse ufrivillig. Feks. save.exe osv. Programmet du laster ned om du søker etter dette programmet på feks down.oad.com vil søke igjennom datan din, og du vil kunne velge hvilke programmer du vil slette. OBS dette programmet fjerner også de programmene som får feks kazaa til å fungere. men om det ikke funker etter på er det jo bare å installere på nytt, eller ikke bruke et slikt nedlastings program. ingvild
Gjest Heisann Skrevet 26. januar 2004 #3 Skrevet 26. januar 2004 Ad-aware er et program for å stoppe spy-ware og ad-ware. Hovedproblemene med disse tingene er at de sinker maskinen, men det kan faktisk være ganske alvorlige ting også. Som f.eks at den kan spore opp tastetrykk og fange opp passord du skrive i f.eks nettbank o.l. Hovedsaklig går de fleste ut på å spore opp aktivitetene du gjør på maskinen din(hvilket nettsteder du gjør osv.) for kommersiell nytte. Ved å bruke ad-aware fjerner du disse veldig enkelt
Arkana Skrevet 26. januar 2004 #4 Skrevet 26. januar 2004 Jeg vil bare tilføye at så lenge du har brannmur så gjør ikke disse spyware spesielt skade, da de ikke kan sende informasjon inn eller ut av maskinen din, men det er nå best å bli kvitt dem likevel.
Cooli Skrevet 28. januar 2004 #5 Skrevet 28. januar 2004 En grei forklaring på denne siden for de som aldri har prøvd ad-aware.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå