Gå til innhold

Kleskode på invitasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trodde de fleste skjønte at man skal være ganske pyntet i et bryllup, uten at det står i invitasjonen? :klo:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde de fleste skjønte at man skal være ganske pyntet i et bryllup, uten at det står i invitasjonen? :klo:

Kommer an på gjestene det.... vi har gjester vi risikerer at kommer i heavy metal t-skjorte og svart dongribukse, for det er jo finstasen for dem :P

Skrevet

Jeg er så langt fra bridezilla som det går an bli! Jeg er bare generelt selv alltid opptatt av å kle meg korrekt etter kleskoder og å være representabel og korrekt antrukket til enhver tid, så da er det bare rett og rimelig at jeg vil gi mine gjester best mulig beskrivelse av hva jeg ønsker, som er at de står ganske fritt, men det er jo ikke lett med de allment aksepterte kleskodene..........

Om du ønsker at det skal være ganske fritt, kan du jo bare skrive det.

I det første innlegget hørtes det ut som dine ønsker var langt fra "ganske fritt". Og om noen skulle komme i jeans og T-skjorte, hva er det verste som kan skje?

• Liker 1
Skrevet

Du kan alltids skrive "det fineste du har" dersom du vil at alle skal pynte seg i noe flott, uten å bruke penger på noen nytt.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hva med å skrive "Mørk dress, eller mer formelt om ønskelig" - da dekker du jo alt fra mørk dress til galla? "Mørk dress/Smoking" høres også ut som at dekker det meste, til kleskoden Smoking kan vel damene gå i ganske så fine kjoler hvis de har lyst:)

Endret av SoftKitty
  • Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

De som kommer i heavy metal skjorten og dongerien vil gjøre det UANSETT hva slags kleskode du beskriver i invitasjonen. De skjønner nemlig ikke kleskode. Jeg stilte i kjole i hht invitasjonen en gang og ble ganske paff av å møte andre gjester i bukse dress og dongeriskjørt. Og vi hadde alle fått samme invitasjon.

Hvis du skriver "minimum formelt/mørk dress" så har du dekket det tenker jeg. Og så får du gi et hint til heavy-ola at du forventer dress på han.

Skrevet

Hva med å skrive "Mørk dress, eller mer formelt om ønskelig" - da dekker du jo alt fra mørk dress til galla? "Mørk dress/Smoking" høres også ut som at dekker det meste, til kleskoden Smoking kan vel damene gå i ganske så fine kjoler hvis de har lyst:)

Godt tips :)

Skrevet

Er det vanlig å har kleskode i invitasjonen? Vi har bestilt invitasjoner og har ikke skrevet ett ord om det. Har heller ikke sett at det vert nevnt noe kleskode i de bryllupene vi har vert i de siste årene.

Gjest Tekola
Skrevet

Det har stått noe om det i de invitasjonene jeg har fått, i hvert fall. Og så har det tidvis stått utfyllende om det på nettsidene deres.

Skrevet

Er det vanlig å har kleskode i invitasjonen? Vi har bestilt invitasjoner og har ikke skrevet ett ord om det. Har heller ikke sett at det vert nevnt noe kleskode i de bryllupene vi har vert i de siste årene.

Det har stått kleskoden i invitasjonene til bryllupene jeg har vært i. Tror det er vanlig.

Skrevet

Jeg kommer ikke til å skrive kleskode på mine invitasjoner. Folk må da få gå med det de vil. Jeg føler ikke for å skulle bestemme hva gjestene mine skal føle seg bra ut i mitt bryllup.

Hva er det dere er så redd for? At en sitter i jeans rundt middagsbordet? Hva så, egentlig?

• Liker 1
Gjest Tekola
Skrevet

For noen er det viktig hva folk har på seg, for andre ikke.

Mannen min giftet seg i bunad, så vi syntes det var stas om folk kom i bunad. Derfor skrev vi bunad/mørk dress, som skapte nok forvirring i seg selv :fnise:

Skrevet

Att ange klädskod på ett inbjudan är att hjälpa gästerna. Att guida dem till rätt nivå på klädsel så de inte behöver känna sig obekväma för de är för fint klädda, eller för simpelt klädda.

Om jag kom i en fin lång aftonklänning med smycken och håruppsättning och merparten av de kvinnliga gästerna hade fin sommarkjole hade jag känt mig väldigt överklädd och nästan utklädd.

Antingen bestämmer ni en nivå, eller låter bli tycker jag.

• Liker 5
Skrevet

Jeg kommer ikke til å skrive kleskode på mine invitasjoner. Folk må da få gå med det de vil. Jeg føler ikke for å skulle bestemme hva gjestene mine skal føle seg bra ut i mitt bryllup.

Hva er det dere er så redd for? At en sitter i jeans rundt middagsbordet? Hva så, egentlig?

Hovedspørsmålet her er jo faktisk hva jeg skal skrive for at folk skal forstå at de står fritt til å kle seg så stivpyntet de bare vil! Men ikke MÅ det. Vil ikke at gjestene skal trenge unødvendige utgifter til nye klær.

Det er ikke hva folk har på seg som bryr meg, men jeg vil ha kleskode i invitasjonen, men ser nå at det er umulig å finne en korrekt kleskode til det jeg ønsker å formidle....

Så utifra innspill her så tror jeg at jeg lager en ny: "Det du føler deg bryllupsfin i, don`t hold back!" :D

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal du faktisk skrive "Det du føler deg bryllupsfin i, don`t hold back!" ??

• Liker 1
Skrevet

Skal du faktisk skrive "Det du føler deg bryllupsfin i, don`t hold back!" ??

Næ, tror ikke det. Men får se :P Hadde vært litt gøy egentlig.

Skrevet

Det er veldig ryddig og greit med klesskode. Ellers risikerer man et en kommer i smoking, og en annen i jeans, og atter en annen i chinos og matrosgenser. Dessuten er det aldri morsomt å være den eneste som er overkledd eller underkledd til anledningen. Selvom det kanskje ikke betyr noe for DEG, betyr det faktisk endel for gjestene å være trygge på hva man skal ha på seg. Personlig synes jeg dress bør være et minimum av hva man kan forvente i et bryllup. De aller fleste synes vel det er stas å pynte seg litt også?

• Liker 1
Skrevet

Hovedspørsmålet her er jo faktisk hva jeg skal skrive for at folk skal forstå at de står fritt til å kle seg så stivpyntet de bare vil! Men ikke MÅ det. Vil ikke at gjestene skal trenge unødvendige utgifter til nye klær.

Det er ikke hva folk har på seg som bryr meg, men jeg vil ha kleskode i invitasjonen, men ser nå at det er umulig å finne en korrekt kleskode til det jeg ønsker å formidle....

Så utifra innspill her så tror jeg at jeg lager en ny: "Det du føler deg bryllupsfin i, don`t hold back!" :D

Hva med "mørk dress pluss"

Skrevet

Dersom du skriver "mørk dress" så står damene forholdsvis fritt til å velge kjole og mennene forholdsvis fritt til å velge finstas. De som har smoking vil nok bruke den, og de som har en vanlig dress vil holde seg til den. Og for damene sin del så vil du nok da få inn alt fra coctailkjoler til gallakjoler og bunad.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Hvorfor blir folk så høytidelige med en gang de skal gifte seg. Når jeg gifter meg regner jeg med at gjestene skjønner at de skal pynte seg, men hvilken farge det er på dressen og om kjolen er lang eller kort kunne ikke brydd meg mindre :bryllup:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...