csj061 Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Noen som har peiling på hvilken kleskode jeg skla skrive i Brullypsinvitasjonen når jeg vil ha det slik at damene KAN ha fotsid kjole om de ønsker som ved kleskode galla, men ikke MÅ og fint kan bruke kleskode smoking. Og at mennene ikke MÅ ha smoking men kan ha kleskode mørk dress, men vil allikevel at damene skal kunne pynte seg litt mer enn til mørk dress...... Ikke lett det der, kan jo ikke akkurat skrive: Kleskode: Damer: Galla eller Smoking etter eget ønske Menn: Galla, Smoking, eller Mørk Dress etter eget ønske ???? Finnes det ikke en enkel kode som er at menn kan ha hva de ønsker så lenge det e mørk dress eller finere og damer kan ha fotsid eller coctailkjole etter eget valg.... Vil at gjestene skal kunne velge selv, men vil få frem at jeg ikke vil dem skal komme kledd for uformelt liksom.....
csj061 Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2012 pent,formelt? Pent betyr jo egentlig bare at du ikke skal ha treningstøy, sneakers eller korte bukser på menn. Og ikke skal være skitten Men formelt har jeg sett på og den er også veldig diffus.... Kan tolkes både som galla eller mørk dress alt etter anledningen... 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #4 Skrevet 1. mai 2012 sett bilder i invitasjonen om hva som dere synes passer? det blir nok en mindre pen invitasjon.men jeg hadde vist ikke de beste forslags midt på natten
csj061 Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 1. mai 2012 sett bilder i invitasjonen om hva som dere synes passer? det blir nok en mindre pen invitasjon.men jeg hadde vist ikke de beste forslags midt på natten Hehe, næ tror jeg dropper den! Jeg vet at mange synes det er unødvendig med kleskode på invitasjonen, men mitt problem er at jeg da risikerer flere av dem jeg skal invitere som kommer i klær som kanskje passer bedre i "vennefest" bryllup enn i et litt mer formelt....
Gjest Tekola Skrevet 1. mai 2012 #6 Skrevet 1. mai 2012 Du kan jo skrive "Formelt" og så utdype på nettet, om dere skal ha en nettside, for eksempel?
Gjest Offensive Pie Skrevet 1. mai 2012 #7 Skrevet 1. mai 2012 Hvorfor vil dere ha ulik kleskode på gjestene? 1
Kosemose Skrevet 1. mai 2012 #9 Skrevet 1. mai 2012 Jeg skjønner deg godt jeg. Tror jeg. jeg tolker deg dithen at du vil at gjestene skal være pent kledd, samtidig som du vil gi de frihet til å lufte de ekstraavagante kjolene sine, for de som har det? Noen elsker jo å stivpynte seg, andre trives i mer enkle penklær. Derfor blir det feil å skrive "galla" for da tvinger man alle til å anskaffe seg dette. Jeg ville tenkt som deg hvis jeg skulle giftet meg. Hva om du skriver: Kleskode: "Det du føler deg bryllupsfin og vel i" ? Eller er det helt tabu å ikke spesifisere hva gjestene skal ha på seg mer enn det? 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #10 Skrevet 1. mai 2012 Hehe, næ tror jeg dropper den! Jeg vet at mange synes det er unødvendig med kleskode på invitasjonen, men mitt problem er at jeg da risikerer flere av dem jeg skal invitere som kommer i klær som kanskje passer bedre i "vennefest" bryllup enn i et litt mer formelt.... var ikke det beste forslaget men det eneste jeg kom på på natta:P men jeg ville skrivd formelt. er det noen som lurer på noe mer angående det hva du mener osv så spør dem.eller lag en facebook side om bryllupet?så kan du utdype det der så mye du ønsker:) 1
csj061 Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #12 Skrevet 1. mai 2012 Offensive Pie: Vil ikke ha ulik kleskode på gjestene.... Vil ha "vår" kleskode som da betyr at på damer er alt fra en fin knelang kjole til fotsid gallakjole tillatt. Og på menn er alt fra mørk dress og oppover tillatt. Men jeg tror jeg har funnet ut at jeg rett og slett skriver Aftenantrekk :D
Gjest Offensive Pie Skrevet 1. mai 2012 #13 Skrevet 1. mai 2012 Offensive Pie: Vil ikke ha ulik kleskode på gjestene.... Vil ha "vår" kleskode som da betyr at på damer er alt fra en fin knelang kjole til fotsid gallakjole tillatt. Og på menn er alt fra mørk dress og oppover tillatt. Men jeg tror jeg har funnet ut at jeg rett og slett skriver Aftenantrekk :D Ut fra de allment aksepterte kleskodene, vil dere ha to forskjellige kleskoder: mørk dress for menn og cocktail for damer. Jeg synes det er litt rart, siden de alle skal til samme fest. For all del, det er deres dag og deres valg, men det kan hende noen reagerer på det. 2
Rosa Sitron Skrevet 1. mai 2012 #14 Skrevet 1. mai 2012 Mørk dress/smoking? Det har vi skrevet Det ville jeg gjort og. 1
csj061 Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #15 Skrevet 1. mai 2012 Ut fra de allment aksepterte kleskodene, vil dere ha to forskjellige kleskoder: mørk dress for menn og cocktail for damer. Jeg synes det er litt rart, siden de alle skal til samme fest. For all del, det er deres dag og deres valg, men det kan hende noen reagerer på det. Og nettopp derfor sliter jeg med de allment aksepterte kleskodene som ikke dekker det vi ønsker å formidle til gjestene. Vil ha en der alle forstår hva vi mener..... Vi kan ikke forlange at gjestene MÅ kjøpe seg fotside kjoler og kjole og hvitt som til galla, eller smoking, men dersom de har dette hengende i skapet vil vi gjerne at de skal vite at de har mulighet til å bruke det om de ønsker det selv.
Rosa Sitron Skrevet 1. mai 2012 #16 Skrevet 1. mai 2012 Syntes du fint kan gå for mørk dress, se her og eller her.
CathFoto Skrevet 1. mai 2012 #17 Skrevet 1. mai 2012 Synes du kan skrive hva du mener jeg, rett og slett det som sto i åpningsinnlegget.
csj061 Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #18 Skrevet 1. mai 2012 Synes du kan skrive hva du mener jeg, rett og slett det som sto i åpningsinnlegget. Hehe, da brukes jo omtrent hele invitasjonen på å beskrive kleskode Hadde håpet å kunne beskrive det med ett ord
Stinelin Skrevet 1. mai 2012 #19 Skrevet 1. mai 2012 Nå begynner jeg å forstå uttrykket "Bridezilla". 3
csj061 Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #20 Skrevet 1. mai 2012 Jeg er så langt fra bridezilla som det går an bli! Jeg er bare generelt selv alltid opptatt av å kle meg korrekt etter kleskoder og å være representabel og korrekt antrukket til enhver tid, så da er det bare rett og rimelig at jeg vil gi mine gjester best mulig beskrivelse av hva jeg ønsker, som er at de står ganske fritt, men det er jo ikke lett med de allment aksepterte kleskodene.......... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå