AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 Min kjæreste har et barn fra før. Til høsten begynner barnet på vanlig kommunal skole, barnet har bostedsadresse hos mor, men samværet er 50/50. Mor og far diskuterte en periode hvilken skole barnet skulle begynne på, men endte da på skolekrets etter mors adresse. Nå har far bestemt seg for å flytte til samme skolekrets for å gjøre det lettere for barnet. Dette er snakk om et område jeg i utgangspunktet ikke er interessert i å bo i (kjæreste og jeg snakker om å flytte sammen), men det er en kamel jeg er villig til å svelge, og jeg skal gjøre alt for å trives (så da kan vi legge den ballen død med en gang). Poenget er dette med skolegang, far mener nemlig det er viktig at barna (les våre den dagen vi får egne + hans barn) går på samme skole. Jeg er mer interessert i å sende barna mine på privatskole, da det ligger en internasjonal skole med godt rennomé i vår by, og jeg selv holdt på å kjede meg fordervet på kommunal skole. Selv tenker jeg at det kommer til å være såpass aldersforskjell mellom barna at det ikke vil ha noe å si, men far mener at hans eldste vil kunne se tilbake på barndommen og si "hvorfor lot dere ikke meg gå på privatskole også?" Jeg kan se fars poeng, men vil gjerne ha noen innspill herfra (og jada, jeg og kommende sambo snakker mye om det, i blant er det bare godt å se ting fra flere vinkler) Dette med bosted er jeg som sagt villig til å svelge, men skolegangen til mine fremtidige barn er noe jeg tar ganske alvorlig...
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 Jeg tror nok at ungen hans kommer til å forstå situasjonen og hvorfor ikke han gikk på privatskole når han blir eldre. Han har jo på en måte en annen familie å forholde seg til. Jeg hadde ikke syntes det var rart/urettferdig om mine halvsøsken hadde begynt på en annen skole enn meg.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #3 Skrevet 30. april 2012 jeg vil bare si at har jenta mi på internasjonal skole. er fantastisk fornøyd med skolen!! helt herlig,7 år og kan flytende engelsk.hun lærer mye om forskjellige kulturer.det så vi også på juleavsluttinga. er kjempe fornøyd! og jeg tror ikke det vil være noe problem om halvsøsken går på/har gått på forskjellige skoler:) 1
Gjest Fryd Skrevet 30. april 2012 #4 Skrevet 30. april 2012 Jeg er den eldre halvsøsteren i familien, og ønsket ærlig talt at mine søsken fikk gå privatskole. Skolen jeg gikk på der vi bor var elendig og jeg ville jo ikke se dem få like dårlig utgangspunkt - jeg er jo glad i dem men ta det opp med alle barna hva de selv ønsker, det er jo det viktigste!
Bettina Skrevet 1. mai 2012 #5 Skrevet 1. mai 2012 Litt tidlig å bekymre seg, kanskje? Mye kan forandre seg til du har fått barn og de er i skolealder
liv Skrevet 1. mai 2012 #6 Skrevet 1. mai 2012 Innen "våre" barna deres er klare for skole vil jo hans barn ha begynt på ungdomskolen...
Ulrikke Skrevet 1. mai 2012 #8 Skrevet 1. mai 2012 Jeg ser ikke problemet ved at de går på to skoler. Aldersforskjellen vil uansett være såpass stor! Mine stebarn og vårt (felles) barn har ikke gått på samme grunnskole. Rett og slett fordi de har bostedsadresse hos mor, som er i en annen skolekrets. Begge er offentlige skoler. Yngste stebarnet startet i 6.klasse da fellesbarnet startet i 1., så det ville uansett ikke hatt særlig betydning. Jeg hadde heller aldri bestemt at fellesbarnet skulle gå på en annen skole enn alle som bor rundt her! Ser som sagt ikke problemet ved at man ønsker ulike ting for ulike barn. Det blir jo som at noen går i en barnehage, som i løpet av årene enten legges ned eller omstruktereres slik at man til slutt velger en annen barnehage for de yngste barna! Men etter hva jeg skjønner er det minst 6 år til problemstillingen blir aktuell.... Ingen vits i å lage en kamp av det NÅ, kanskje?
Gjest JosefK78 Skrevet 1. mai 2012 #9 Skrevet 1. mai 2012 Om det hadde vært slik at dere hadde barn sammen pluss hans barn fra tideligere forhold og du valgte å sende dine barn til en fancy privatskole mens stebarnet ditt ble sendt til en fattig kommunal skole med dårlig inneklima så hadde jeg ikke syntes så mye om det, men her har dere ikke fått felles barn enda, dere bor ikke sammen en gang, og ikke vet dere hvor lenge dere to vil være sammen. Mitt råd er å ikke stresse om ting før de skjer for da lever du lenger
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2012 #10 Skrevet 1. mai 2012 Jeg ser din kjærestes poeng i saken da jeg tror selv at jeg hadde blitt misunnelig hvis mine halvsøsken hadde fått gå på privatskole. For meg har utdanning alltid vært viktig så jeg hadde følt at et gode hadde blitt tatt fra meg. Men jeg ser saken fra din side også ts. Dersom kjæresten din velger å ikke sende sitt barn på privatskole nå, så er det et valg han må stå for. Når alt kommer til alt så bør barn få det beste utdanningstilbudet som er mulig!
Gjest Haaploes Skrevet 2. mai 2012 #12 Skrevet 2. mai 2012 Synes det virker lurt å snakke om dette nå, jeg. Er det ikke det pappas nye kjæreste pleier å få mest bråk for - å ikke sette seg inn i alle mulige situasjoner som kan oppstå før de oppstår? Heia TS!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå