Gå til innhold

Får ikke ut avføring - igjen

Anbefalte innlegg

Gjest do-problemer
Skrevet

Hei

Jo, det har seg sånn at jeg for en stund siden opprettet et emne her om at jeg ikke klarte å få avføringen ut. Den var halvveis ute, og halvveis inne. Ingen vei kom den heller ikke. Jeg prøvde å presse ut, og "sluke" den opp igjen, men ingenting funket. Og nå har jeg det samme problemet IGJEN.

Jeg fikk tips om at jeg skulle spise mer fiber(?), men det har jeg ikke vært så flink til å følge..

Fikk også det tipset at jeg skulle ta en finger inni skjeden, men nå har jeg mensen så det vil jeg helst droppe.

Så igjen spør jeg, har dere noen tips?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

2 stk pursenid før du legger deg + 10 dråper dulcolax, 1 dulcolax sup om morgenen og et par tuber microlax så er du good to go.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

- Drikk sterk kaffe (evt. ta en røyk)

- Gå en rask tur

- Sett deg på huk og press - vær i nærheten av doen i tilfelle noe kommer ut

- Evt. ta med deg en god bok og sett deg på do en halv time. Har det ikke kommet da, venter du en time og gjentar.

Skrevet

Jeg vet det kan høres rart ut men på meg hjelper det å lukte på noe sterkt en liten stund, for eksempel en parfyme eller en dusjsåpe. :fnise:

Skrevet

Tingen er at jeg sitter på do akkurat nå, så jeg vil helst bli ferdig med det så fort som mulig :fnise:

Ja, jeg har med med datamaskinen på do.. :takke:

• Liker 1
Skrevet

- Drikk sterk kaffe (evt. ta en røyk)

- Gå en rask tur

- Sett deg på huk og press - vær i nærheten av doen i tilfelle noe kommer ut

- Evt. ta med deg en god bok og sett deg på do en halv time. Har det ikke kommet da, venter du en time og gjentar.

Ikke sitt så lenge på do, folkens, presset på endetarmen gjør at en kan få hemoroider. En legevenn av meg har fortalt dette, så det er faktisk ikke oppspinn.

• Liker 7
Skrevet

Har du såpe der du er? Ta såpe på fingeren og stikk den opp i rumpa. Da skulle det bli fart på sakene. :takke:

• Liker 5
Skrevet

Har du såpe der du er? Ta såpe på fingeren og stikk den opp i rumpa. Da skulle det bli fart på sakene. :takke:

Det som kommer til å skje er at fingeren kommer til å gå rett i bæsjen :sjenert:

Skrevet

Det gjør vel ikke noe. Kan bare vaske deg godt etterpå. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sitt så lenge på do, folkens, presset på endetarmen gjør at en kan få hemoroider. En legevenn av meg har fortalt dette, så det er faktisk ikke oppspinn.

Man skal ikke presse i en halv time, men å sitte på do og lese bok uten å presse kan faktisk få fortgang på sakene.

• Liker 4
Skrevet

Masse kaffe, en røyk, en gåtur, svisker og ei sprøyte (uten spiss) med lunkent vann som du spruter oppi you know where. Lykke til! Vi heier på deg :danse:

Gjest navnelapp
Skrevet

Å drikke godt hjelper og, kanskje mest på lang sikt. I tillegg til fiber, sjølvsagt.

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Og ein annan ting; Når du kjenner at du må: Gå på do med ein gong, ikkje utsett det. Då jobbar du "med" dei naturlege rørslene i tarmen, og det er lettare å få ting ut.

AnonymBruker
Skrevet

Du er da vell vaskbar ? :fnise:

Prøv og rett deg opp (len deg helt inn til ryggen på doen om du skjønner hva jeg mener) og løft bena i været(bakover sånn at du kan holde de med hendene) bruker å få fortgang i tinger boss meg iallfall xD

AnonymBruker
Skrevet

Langsiktig hjelp: en porsjon havregrøt hver morgen. Havre er vannløselig fiber som gjør avføringen mer smidig. Uløselig fiber som kli kan gjøre deg mer forstoppet.

En gastroenterolog (mage-tarm-lege) som underviste oss på studiet ga dette rådet til alle pasientene sine :)

• Liker 1
Skrevet

Åh, jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Ikke så fristende å stikke finger i rumpa :sjenert: Har ikke svisker, såpestykke eller avføringsmiddel tilgjengelig og jeg verken røyker eller drikker :sukk:

Skrevet

Herlighet, hvor hjelpeløs går det an være? Du trenger ikke såpestykke! Du har vel SÅPE i huset? Flytende dusjsåpe f.eks.?

Du må jo lære deg å bæsje på egenhånd en eller annen gang.

:danser: Ta deg en dans eller et god og varm dusj!

• Liker 3
Skrevet

Herlighet, hvor hjelpeløs går det an være? Du trenger ikke såpestykke! Du har vel SÅPE i huset? Flytende dusjsåpe f.eks.?

Du må jo lære deg å bæsje på egenhånd en eller annen gang.

:danser: Ta deg en dans eller et god og varm dusj!

Men..men.. det er jo så ubehagelig å bevege på meg :sukk:

Skrevet

Noen her som nevner å drikke masse kaffe. Det tror jeg ikke er det lureste du gjør. ;) Kaffe stimulerer til bevegelse av endetarmen, men funker nok best når man har en normal fordøyelse. Har man hard avføring oftere enn normalt fungerer kaffe motsatt. Det dehydrerer kroppen og gjør avføringen enda hardere. Det har jeg lært på den harde måten. :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Hvis den er halvveis ute og sitter fast ville jeg tatt i den med dopapir og prøvd og dradd den ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...