Gå til innhold

Yoghurt naturell og soppinfeksjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har forsøkt dette? Smører man mye på? Inni også? Hvor lenge etterpå vasker man det av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke prøvd, men har hørt at man ikke skal smøre på nedentil og iallefall ikke innvendig. Det jeg har hørt er at man kan smøre på et bind, men det blir jo nesten det samme som å smøre på nedentil :P Har du sopp innvendig så bruk en Canesten-pille

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke 100% sikker på om jeg har soppinfeksjon eller om det bare er litt irriterte slimhinner. Derfor vil jeg ikke ta canesten unødvendig. Smurte youhurt naturell utenpå i går og har faktisk blitt mye bedre i dag :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det noen ganger og da har jeg bare smurt på en del i hele underlivet. Ikke inn i skjeden, men rundt skjedeinngangen. Har gjort det rett før jeg legger meg og vasket bort om morgenen når jeg står opp. Syns det hjelper en del :).

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk det rådet av gynekologen for mange år sida. Jeg har brukt det flere ganger. Har ikke bare smurt, men fylt en liten sprøyt og sprøytet det inn i skjeden. Funka fint, det :)

(Gynekologen sa ikke at jeg skulle sprøyte det inn. Det fant jeg på selv. Jeg liker jo å overdrive.)

• Liker 1
Skrevet

Å holde seg unna sopp-fremmede ingredienser er også en fordel (sukker, gjær, sopp, o.)

• 4 måneder senere...
Skrevet

bump!

Er interessert i andres erfaringer :)

Anonym poster: 3fea7b1a43630bd6439e706ff412d035

Skrevet

Brukt det med hell mange ganger, og ja, man kan sprute det inn i skjeden om man ønsker.

Anonym poster: 895417566cf9fde7897dc6667a08d448

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye skal man bruke, og hvor lenge skal det sitte på?

• 7 måneder senere...
Gjest Anonym
Skrevet

Hei!

Noen som har det som meg som får bakterill vaginose rett etter mensen uka?

Jeg har hatt det i over 2 måneder nå..

Hjelper naturell yoghurt for å forebygge bakteriell vaginose?

Hvor lenge må jeg smøre meg før jeg er sikker på at det ikke kommer tilbake?

Jeg har prøvd 2 typer vagitorer men uten noe spesielt respons, det har bare kommet tilbake etter mensen uka..

Håååper noen kan hjelpe meg!

AnonymBruker
Skrevet

Du burde ta vivag stikkpiller under mensen, det hjalp meg.

Anonym poster: eadde0c1a558d9f16492fb3eb4dd3a4e

AnonymBruker
Skrevet

Tror det bare er et kjerringråd. Skader ikke, men har heller liten effekt om man har en skikkelig soppinfeksjon. Canesten er ufarlig, sopp utvikler ikke resistens på samme måte som bakterier. Diflucan på resept er et annet alternativ (tablett).

Anonym poster: dd3cf7da7919dee3195d64f5be65dfc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...