AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 Jeg er på utveksling dette semesteret, og det måtte jo gå som det sikkert har gjort med mange andre når hele lånekasseutbetalingen kommer i januar... Eller jeg håper ihvertfall jeg ikke er den eneste. Jeg har ikke fulgt godt nok med, og så kom det en haug med uforutsette utgifter, og nå kommer jeg til å slite heftig meg å få det til å gå rundt fra nå av, og spesielt med tanke på sommer da jeg ikke ankommer hjembyen min før juli. Jeg kan jo heller ikke jobbe og tjene inn noe ekstra før det, så om ikke annet må jeg helst begynne å jobbe med en gang jeg kommer hjem, fra man dag 9. juli da. Så da lurer jeg på hvor det er sannsynlig at man kan få jobb sånn umiddelbart? Er det sjangs på å få noe annet enn vasking? Andre tips/erfaringer? Føler meg skikkelig teit her...
Lista Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 Matbutikk, klesbutikk, bensinstasjon, kiosker, helsesektoren i kommunen. Men det er ganske så seint å ikke kunne begynne før 9. juli. Hva med å registrere deg hos bemanningsbyråer?
Gjest mari kontrari Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Du kan registrere deg på vikarbyrå som f.eks. Kelly Services, de formidler ofte kortere vikariat. Har selv jobbet gjennom de en sommer, først tre uker som hjemmehjelp og så rett inn på nytt vikariat innen call service. Ikke drømmejobbene, men jeg fikk begynte å jobbe under to uker etter at jeg kontaktet de, og man får utbetalt lønn annenhver uke, så om du trenger penger til f.eks. husleie raskt er ikke det så dumt. Ellers ville jeg kontaktet sykehjem ol. direkte, de har ofte bruk for vikarer og det er greit lønnet for en sommerjobb, ofte med mulighet for ekstra- og helgevakter som gir mer utbetalt. Dette tror jeg er det letteste, så om du ikke finner drømmejobben denne sommeren ville jeg prøvd noe slikt - så stiller du også sterkere neste år når du kan begynne både i jobb og på jobbjakt tidligere
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 Sykehjem, hjemmetjenesten, bofellesskap for PU søker etter mange vikarer i hvert fall i min hjemkommune. Ellers er det ofte mulig å få på diverse lagere, da får man også gjerne mulighet til en del overtidsjobbing. Postens sorteringssentral (?) har også ofte bruk for mange. I verste fall er det vel mulig å få en jobb som avisbud. I hvert fall hvis du kan disponere bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå