Gå til innhold

Bortkommet hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en løshund som har valset rundt her i kveld. Datteren i huset har hatt den med seg rundt i nabolaget for å sjekke om noen kjenner den, uten resultat. Hvem kan en ringe til for å få noen til å ta vare på hunden. Tenkte å la den være i fred utenfor til imorgen, for å se om den kanskje går hjem av seg selv. Da vi har 2 katter og en kanin, kan vi ikke ta den inn i huset. Det er en nydelig hund, kjempesnill og kosete.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring polititet, de tar vare på løshunder en viss tid. De kan også sjekke om den er chippet :)

• Liker 1
Skrevet

Dere må sjekke den for microchip!

Og si ifra til politiet slik at de tar videre avgjørelser.

Ikke gå å avliv den på egenhånd

Skrevet

Dere må sjekke den for microchip!

Og si ifra til politiet slik at de tar videre avgjørelser.

Ikke gå å avliv den på egenhånd

Å Gud! Er det folk som gjør det?

• Liker 2
Skrevet

Å Gud! Er det folk som gjør det?

Jepp

AnonymBruker
Skrevet

Det er en løshund som har valset rundt her i kveld. Datteren i huset har hatt den med seg rundt i nabolaget for å sjekke om noen kjenner den, uten resultat. Hvem kan en ringe til for å få noen til å ta vare på hunden. Tenkte å la den være i fred utenfor til imorgen, for å se om den kanskje går hjem av seg selv. Da vi har 2 katter og en kanin, kan vi ikke ta den inn i huset. Det er en nydelig hund, kjempesnill og kosete.

Hvor bor du?

Skrevet

Hvor bor du?

Stavanger (Madla)

Hadde vel aldri falt meg inn å fått hunden avlivet. Da tror jeg jentungen hadde avlivet meg...

Skrevet

Nå tok hun og venninna seg en tur ut igjen for å sjekke litt rundt. Ofte er det jo slik at de som har hund, kjenner noen andre som har.

Skrevet

Ikke slipp den løs og la den være for seg selv i natt. Når dere slutter å gi den oppmerksomhet stikker den sannsynligvis av igjen og kan havne enda lengre hjemmefra. Og, i verste fall, bli påkjørt eller skadet på andre måter.

Kjempefint at dere bryr dere. :klemmer:

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jeg tror, Tove M., at den beste løsningen kan være følgende;

Dere ringer Politiet (eller FIDO)[.

Politiet vil kunne svare på om de har fått inn melding om savnet/mistet hund.

Dersom den per dato ennå ikke er meldt savnet, så blir den da registert hos Politiet.

Om noen har muligheter til å ta den inn mens man venter på at eier melder fra til Politiet, og til vetrinæren åpner på onsdag, så er det det aller beste.

Alternativt må den nesten innkvarteres hos FIDO, men det beste er at den får være hos noen bekjente.

Politiet vil jo også helst at finner eller andre i finners omgangskrets tar inn hunden mens man søker etter eier.

Og, siste punkt, ring lokalradioene i distriktet. Disse er som regel uhyre dyktige til å informere sine lyttere om at "en flott hund har søkt tilflukt hos en familie på...."

Noen hører slikt, snakker med andre.. og vips så kommer ordet noen som har kjenneskap til hunden for øret.

Dette tror jeg ordner seg :)

Endret av Lille-pus
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...