Gå til innhold

Bråkete nabo- hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg vil gjerne fortelle om min nabo. Han har ofte fest og mye besøk. Han har noen himla høytalere som gjør at jeg hører en intents "bom bom bom bom bom" lyd fra bassen. Jeg hører ikke musikken, men bassen er utrolig intents og konstant. Jeg har vurdert om jeg skal ta det opp med ham i gangen, og kanskje spørre om han kan stille litt på bassen slik at det ikke er så voldsomt.

MEN nå er det på den igjen. og han har hatt fest torsdag, fredag og lørdag. Og nå natt til 1. mai er det på'an igjen. Jeg bor alene, og en kvinne. Han er sånn typisk "hip hop" gutt, så jeg må ærlig innrømme at jeg syntes det er litt skummelt å ringe på når det er en stor gjeng. Jeg er ganske syk i dag og irritasjonsnivået toppes fort.

Han respekterer blant annet ikke at det skal være ro etter 23, og sender aldri nabovarsel. Han virker ellers som en hyggelig fyr.

Hva mener dere? er det bare meg som oppfører meg som en "sinnaGuri" (jfr. barneboka) og bør finne meg i det? Bør jeg ta det opp med ham i gang (selv om jeg treffer ham sjeldent) eller bør jeg bare ringe på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig skal du si ifra. En fest en gang i blant, er vel mulig å tolerere, men IKKE det du beskriver.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en slik nabo der jeg bodde før. Vi endte med å flytte... Han satte på høy musikk og sovnet med det på etc og hadde endel fester. Ringte politiet en gang og da klikket naboen helt...

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt leiligheten og det å flytte er ikke helt aktuelt. Men tar lærdom av din erfaring og melder ikke det til politiet. Naboen virker hyggelig, og håper at jeg kanskje kan snakke med ham......

Skrevet

Jeg ville snakket med ham, det er jo ikke sikkert han er klar over støyen? (spesielt siden det er bassen og ikke musikken i seg selv som er plagsom hos deg). Kan hende det hjelper å sette høytalerne på et dempende underlag f.eks :)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt på døren, sagt det rett ut til han. Du må prate direkte til menn, for om du går rundt grøten skjønner de ingenting, og fortsetter som før.

Si at du er syk idag, og spør om han kan skru ned volumet, eller bassen i det minste.

Si også rett ut at dette har skjedd så altfor mange ganger, og at du har vært tålmodig, men at han må nesten ta henssyn.

Si det er greit at han har fest innimellom, men da må han si ifra til naboene.

Er det ikke en styrer u borettslaget? Han må da sørge for at alle overholder reglene? Det er derfor det er regler i borettslag, siden det er mange som bor sammen. Da må man ta hensyn, hvis ikke må han flytte for seg selv i en enebolig langt fra folk.

• Liker 1
Skrevet

Hvis han holder på til etter 23 er det bare å ringe på og si fra. Jeg bor også i borettslag og her er folk veldig flinke til å avslutte vorspielet rundt den tiden og dra på byen. Har opplevd 1 gang at jeg har måttet klage på naboen pga skrik og skrål etter midnatt og da ble det stille med en gang.

Hvis han ikke gir seg får du sende en klage til styret. Etter 23 -skal- det være ro :) Jeg har dog litt mer tålmodighet om man har hengt opp nabovarsel på forhånd, noe det virker som naboen din gir blaffen i.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men det er ikke bare bare å være en enslig kvinne og ringe på hos fulle festdeltagere...

• Liker 2
Skrevet

Ringe til naboen da? Så slipper du å stå ansikt til ansikt. Eller skrive et brev og legge i postkassen hans.

Skrevet

TS: Nå er det på'an igjen.....!! klokken er over midnatt. I morgen ringer på hos ham!!!

Skrevet

Å, så slitsomt! Spesielt når du ikke aner hvor lenge dette skal vare utover natta. Bor du i borettslag JaLo? I så fall kan du jo sende et brev til styret, hvis det ikke går an å prate med denne gutten da.

Forstår at det er ekstremt frustrerende når dunkingen begynner så sent om kvelden. Har du sov i ro? Eller musikk og høretelefoner?

Håper du får en ok natt allikevel. :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

På fredag og lørdag er vel stilletidspunktet 24?

• Liker 1
Skrevet

jeg har tatt en litt annen fremgangs måte men den fungerte...

når naboen bråkte sånn midt på natta i flere dager . så satt jeg på kjempe høy musikk (bråke)helt inntil veggen hans...å så sto jeg å dunket i veggen.da ble det stille rimelig fort...og siden har festene avsluttet tidlig. :lur:

Skrevet

God morgen =) Jeg må innrømme at det er meget irriterende. Vet ikke hvor lenge de holdt på i natt, presset puta tett om hodet og sovnet heldigvis =)

Ja, Aldrisur jeg bor i borettslag. Jeg har tenkt på å sende klage til styret, men er ikke så glad i tanken på å ha et dårlig forhold til naboene når man bor så tett som man gjør. Men tusen takk for tilbakemeldingen. Det er så betryggende å vite at det ikke er bare meg som er "vanskelig" jeg har aldri bodd i blokk før.....

Jeg har fått endel av hans post i min postkasse, i dag tenker jeg at jeg ringer på for å levere, samt nevne det med musikken på en ordentlig måte. Håper det funker, hvis ikke så er det klage til styret. Det er for dårlig at jeg skal "grue" meg til helg i min egen bolig (som jeg forøvrig betaler MYE for)

Theoline: ha ha ha ha ha.. jeg har vært inne på tanken selv.. ha en liten "Walk this way- showdown" med ham... men tidlig om morgenen når han sikkert er litt bakfull og trøtt etter en lang fest natt.. begynne kl.7 på slaget (JEG vil ikke bryte noen husordningsregler) ha ha ha ha...

Tusen takk for tilbakemeldingen =)

• Liker 2
Skrevet

På fredag og lørdag er vel stilletidspunktet 24?

det er jeg ikke helt sikker på... men uansett så holdt de på etter det.

Skrevet

Ok. nå har jeg snakket med naboen. Han virket veldig hyggelig, tror han har fått flere klager tidligere. Krysser fingrene for at jeg slipper å gjøre det igjen.......

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Jeg ser du har snakket med ham nå,håper det blir en løsning på det :) Jeg ville uansett gått bort og tatt det opp når han var edru,og ikke når det var fyll og fest.

Skrevet

Theoline: ha ha ha ha ha.. jeg har vært inne på tanken selv.. ha en liten "Walk this way- showdown" med ham... men tidlig om morgenen når han sikkert er litt bakfull og trøtt etter en lang fest natt.. begynne kl.7 på slaget (JEG vil ikke bryte noen husordningsregler) ha ha ha ha...

Tusen takk for tilbakemeldingen =)

jaa det synes jeg du skal gjøre! :gjeiper: jeg hadde værtfall suksess med den metoden :fnise:

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

jeg har tatt en litt annen fremgangs måte men den fungerte...

når naboen bråkte sånn midt på natta i flere dager . så satt jeg på kjempe høy musikk (bråke)helt inntil veggen hans...å så sto jeg å dunket i veggen.da ble det stille rimelig fort...og siden har festene avsluttet tidlig. :lur:

jeg likte den metoden :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...