Gjest Loverdose Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 Opplevde noe veldig rart her i helgen... Jeg var innom The Body Shop en liten tur for å kjøpe favoritt håndkremen min. Det stod en gammel dame i disken, typisk sminkedukke som luktet Body Shop parfyme i lang vei. Hun smilte og hilste på meg, spurte om det var noe jeg trengte hjelp til. Neida sa jeg, jeg bare kikket. Så gikk jeg rundt i butikken da... Men den forbanna kjerringa hang bokstavelig talt i rumpa på meg, og for hver gang jeg stoppet begynte hun å prate om produktene jeg stod å så på. Etterhvert greide hun å prakke på meg hele fem produkter som jeg ikke skulle ha. Kan forresten nevne at den helvetes lipsylen hun prakket på meg har gitt meg fire munnsår rundt kjeften og jeg vurderer sterkt å slenge lipsylen på disken til henne og skrike "SE HVA DU GJORDE!!!".... Greit nok at dama ønsket å selge, men hun gikk ærlig talt over streken. Det var like før jeg faktisk sa noe, for hun ville ikke la meg være i fred. Der var så mye jeg hadde lyst til å lukte og se på, men jeg fikk jo hverken lese på produktene eller plukke ut ting selv. Hun bablet i vei om alt mellom himmel og jord, dvs ting som ikke engang hadde noe med produktene å gjøre. Hva er greia? Kom meg der ifra kjapt som faen. Det er ikke gøy å handle i en butikk der dama/mannen bak disken går i hælene på deg og begynner å prakke på deg ting. Og jeg som ikke tør å si ifra og som er så "dumsnill" kjøpte selvfølgelig alle de forbanna produktene..... Noen andre enn meg med samme erfaring? 1
Lykkelitenen Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 Samme opplevelse fra TBS, da brukte kvinnen ørten minutter på å fortelle meg om en håndkrem jeg sa jeg ikke ville ha når jeg skulle betale. Jeg sto med kortet i hånden og var klar til å betale, men hun trykket aldri på riktig knapp, så jeg sto bare der som en idiot mens hun pratet og pratet og pratet og pratet. Blæææ! For all del, jeg forstår at det er salgspress, men det går an å ha litt øye med kunden og faktisk se og lese responsen. Sier kunden nei så lar man vedkommende være i fred. Enkelt og greit. Skulle ønske du hadde sagt i fra, hun kunne nok trengt å høre at nå var det nok og jeg skulle absolutt ønske du ikke hadde kjøpt det hun tipset om! 2
Gjest Bella111 Skrevet 30. april 2012 #3 Skrevet 30. april 2012 når sånt skjer med meg,så går jeg bare derfra uten å kjøpe noe.for det synes jeg er meget irriterende.sier jeg neitakk til hjelpen så får de bare slå seg til ro med det! 12
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #4 Skrevet 30. april 2012 Jeg synes litt synd på de som jobber på TBS, for det virker som om de er veldig strenge på at de MÅ klare budsjettet sitt, og at det er mye press på selgerne. Men det gjør det jo ikke mindre irriterende for kundene.
frøkna Skrevet 30. april 2012 #5 Skrevet 30. april 2012 Om hun selger når hun oppfører seg sånn er det jo klart hun ikke slutter å oppføre seg sånn da. Syns det selv det er utrolig slitsomt med sånne selgere som følger deg med blikket sitt. Body shop og Carlings må jeg si er ille på det der!
Tropic Skrevet 30. april 2012 #6 Skrevet 30. april 2012 Hun oppnådde jo det hun ønsket, nemlig å selge deg masse produkter. Når jeg opplever slike slitsomme selgere går jeg bare uten å kjøpe noe som helst selvgølgelig! 10
Gjest Bella111 Skrevet 30. april 2012 #7 Skrevet 30. april 2012 Om hun selger når hun oppfører seg sånn er det jo klart hun ikke slutter å oppføre seg sånn da. Syns det selv det er utrolig slitsomt med sånne selgere som følger deg med blikket sitt. Body shop og Carlings må jeg si er ille på det der! ¨carlings folka hopper jo inn i prøve rommet med meg når jeg prøver klær! så jeg handler ikke der mer.....
kaprifolen Skrevet 30. april 2012 #8 Skrevet 30. april 2012 Send en mail til kjedens hovedkontor med erfaringene deres, jeg lover at det blir tatt alvorlig! 2
Solknapp Skrevet 30. april 2012 #9 Skrevet 30. april 2012 Jeg har også opplevd dette i økende grad den siste tiden, utrolig irriterende. De kommer til å miste kunder om de fortsetter så aggresivt... 2
Meaty Skrevet 30. april 2012 #10 Skrevet 30. april 2012 Jepp, jeg har samme erfaring med Body Shop. Jeg går ikke inn der med mindre det er mange andre kunder der, for da kan jeg liksom gjemme meg i mengden. Noen ganger går man jo bare inn i en butikk for å kikke i ro og mak, og da er ingenting mer irriterende enn en selger som skal prakke på deg alt mulig! Man får faktisk ikke sett om man finner noe nytt og spennende, for selgeren distraherer deg sånn med masingen sin. Det er bare et par dager siden jeg og ei venninne skulle finne en gave til en annen venninne. Hun foreslo Body Shop, men der var det ingen andre kunder, så jeg sa at jeg orker det ikke maset og vi droppet det. 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #11 Skrevet 30. april 2012 Jeg har også opplevd dette i økende grad den siste tiden, utrolig irriterende. De kommer til å miste kunder om de fortsetter så aggresivt... true story! 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #12 Skrevet 30. april 2012 Slike ting synes jeg blir veldig slitsomt, særlig når det skjer hver gang og den ansatte aldri tar et hint. Når jeg og kjæresten er i butikker sammen, pleier han som regel å vente på meg utenfor de butikkene han ikke er interessert i (kles- og kosmetikkbutikker). I det siste har jeg begynt å ta han med inn, fordi hvis jeg har en samtale gående med en annen person, har jeg lagt merke til at de ikke maser noe mer etter at jeg har sagt nei takk til hjelp. :-P
Gjest navnelapp Skrevet 30. april 2012 #13 Skrevet 30. april 2012 Men kva er så vanskeleg med å seie nei takk då? 3
Dunkel Skrevet 30. april 2012 #14 Skrevet 30. april 2012 Opplevde noe lignende for omtrent en uke siden da jeg selv skulle ha en skrubb på TBS. Da kom hun som jobbet der bort til meg og spurte meg om jeg trengte hjelp. Nei, det gjorde jeg ikke. Hun klarte tydeligvis ikke å ta et nei som et nei, og begynte å finne frem flere produkter fra samme serien og smurte på meg med det ene og det andre. Skrøt på seg at hun var en make up-artist, så dette kunne hun virkelig anbefale. Herregud, har alt jeg trenger hjemme. Ville bare ha den ene skrubben. Fikk i hvert fall klart å komme meg til kassen til slutt og da ville hun prøve å selge meg noen andre produkter.... Klarer ikke sånne innpåslitne selgere. Sier jeg først nei når de spør meg om jeg trenger hjelp, så er det et hint på at de ikke trenger å klenge mer på meg 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #15 Skrevet 30. april 2012 Jeg var på TBS forrige uke for å kjøpe meg ny foundation og dama i kassa kom bort med en gang for å spørre om jeg trengte hjelp, (som er helt greit). Så sier hun: Du må ha denne kosten til! Jeg: Ja, jeg har faktisk den kosten men jeg bruker egentlig ikke kost. Hun: *Studerer meg i ansiktet*: Det burde du! Går bort i kassa og da sier hun (med skikkelig innpåsliten salgsstemme): Vi har tilbud på denne lipsylen! Den kommer med to deler! Vil du ha den også? På tilbud altså! SE! Koster bare 199 (eller hva søren den kostet). Jeg: Nei takk. Jeg trenger bare foundation. Hun er tydelig litt fornærmet og prøver seg en gang til på å selge lipsylen. Jeg vet at denne samtalen kanskje ikke høres så veldig ille ut, men jeg tenkte bare at jeg ville komme meg ut av butikken med en gang.. Hun var skikkelig frekk og innpåsliten! Hadde det ikke vært for at jeg er trofast til foundationen jeg bruker så hadde jeg ikke handlet der mer. 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #16 Skrevet 30. april 2012 Jøss. Jeg har bare vært på TBS i Kristiansand, og der får man sannelig være i fred! Kan gå rundt og kikke i 10 minutter uten at de sier noe til deg. 1
Gjest Frk.Poppins Skrevet 30. april 2012 #17 Skrevet 30. april 2012 Jøss. Jeg har bare vært på TBS i Kristiansand, og der får man sannelig være i fred! Kan gå rundt og kikke i 10 minutter uten at de sier noe til deg. Det trodde jeg også,men forrige uke sto det noen nye der som jg ikke har sett før som seriøst bombanderte meg med produkter før jeg nesten hadde kommet meg inn i butikken:s Jeg var helt uintressert å kjøpte kun den ene tingen jeg var ute etter... Har alltid handla påTBS mn i det siste så synes jeg dem har blitt alt for innpåslitne desverre:(
Dakia Skrevet 1. mai 2012 #18 Skrevet 1. mai 2012 Hm.. har jeg aldri opplevd på TBS, men nå er det en stund siden jeg var der.. Men noen her oppe nevnte Carlings!! Blææææææ!! Går ikke dit lenger.
Rosenrød Skrevet 1. mai 2012 #19 Skrevet 1. mai 2012 TS, var dette på butikken i Stavanger? Hun litt eldre med krøllete hår som jobber der, er fæl til å mase!
challenger Skrevet 1. mai 2012 #20 Skrevet 1. mai 2012 ¨carlings folka hopper jo inn i prøve rommet med meg når jeg prøver klær! så jeg handler ikke der mer..... Samme opplever jeg der! Var på en carlings i byen hvor de har veeeldig lave forheng, og der kom plutselig MANNEN som hjalp meg og stakk hodet over sånn at han så HELE meg.. Der bær man være jævlig kjapp til å skifte for de venter ikke akkurat tålmodig utenfor! På Body Shop har jeg derimot aldri opplevd pågående selgere jeg, og jeg er innom der ganske ofte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå