Gå til innhold

Fuktighetsmaske - Og etter det da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt grønn på dette her, og spør derfor dere kunnskapsrike KG'ere :)

Har kjøpt Avenè gentle purifying scrub som jeg har påført, latt virke og vasket av. Deretter har jeg hatt en 'soothing moisture mask' av samme merke på rett etter. Med denne står det bare at man skal la den virke i cirka 15 minutter, deretter kan man bare "tørke av det overflødige" står det...

Så da er spørsmålet, kan man bruke litt Toner på en pad og tørke av? Og viktigst av alt, burde man bruke en ansiktskrem (f.eks nattkrem) etter fuktmasken?

Har søkt på nett, men finner veldig lite om dette. Vil også bare tilføye at alle produktene er av samme merket; ment for tørr og sensitiv hud :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger bare å tørke lett over huden med et papirtørkle, ikke noe mer eller mindre. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hudterapeut, så meg kan du stole mer på enn AB over her :)

Så flott at du peeler og tar fuktmaske, det har hudne din godt av :) Du kan fint tørke av det overflødige med en pad med toner, deretter påfører du nattkrem nå som det er kveld :)

I morgen tidlig renser du huden og tar toner med pad, før du påfører dagkrem :) (hvis du i tilleg bruker serum så skal det påføres før dagkrem)

AnonymBruker
Skrevet

En ting til, er du sikker på at du har tørr hud?

Har du små eller store porer? Får du lett urenheter? kjennes huden din tynn eller tykk ut? Føler du den blir fet og glinsende utover dagen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hudterapeut, så meg kan du stole mer på enn AB over her :)

På internett kan man være hva som helst.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

På internett kan man være hva som helst.

Sjalu,eller??

Jeg er hudterapeut, og det er ingenting jeg gidder å skulle forsvare. De fleste som er opptatt av hud vet rekkefølgen på produkter, noe AB over her ikke gjorde....Når jeg ser TS blir rådet til å roppe krem etter maske, så ønsker jeg å bidra til at TS får riktig informasjon og bruker krem etter maske :)

Du høres ikke akkurat ut som noen rakettforsker selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her, takker så masse for svar :) Er ikke alltid lett å vite hva man bør gjøre når det ikke står tydelig nok på produktene... Og når slike ting er ganske nytt blir det jo veldig vanskelig å gjette seg til :P

Tørket av litt av masken med en pad med litt toner på, og har rett og slett bare nytet den myke og fuktighetsgivende følelsen i ansiktet etter det. Skal påføre nattkremen nå før jeg legger meg.

Og til deg som lurte på hvilken type hud jeg har, så har jeg kronisk tørr hud, atopisk eksem og veldig lite fettproduksjon og fukt. Jeg er egentlig en ørken med øyne og hår desverre... :sjenert: Er ihvertfall veldig fornøyd så langt med produktene til Avenè, de er veldig milde og gode for sensitive/tørre hudtyper :)

AnonymBruker
Skrevet

Sjalu,eller??

Jeg er hudterapeut, og det er ingenting jeg gidder å skulle forsvare. De fleste som er opptatt av hud vet rekkefølgen på produkter, noe AB over her ikke gjorde....Når jeg ser TS blir rådet til å roppe krem etter maske, så ønsker jeg å bidra til at TS får riktig informasjon og bruker krem etter maske :)

Sjalu nei, og artig at du skal dømme meg ut fra det lille og nøytrale jeg skrev. Påpekte bare fakta.

HC, norges største hudpleieblogg gjør det nesten på samme måte som meg http://www.hildechristina.com/peeling-og-fuktmaske-quick-fix .

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjalu,eller??

Hva i all verden er det du tror hun skal være sjalu på deg for? At du er hudterapeut? Haha ærlig talt, den komentaren der hang rett og slett ikke på greip :skratte:

Har sett flere innlegg fra deg, og den utrolig dårlige holdningen du har passer overhode ikke inn i serviceyrket. Snakker du like nedlatende til kundene dine også?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva i all verden er det du tror hun skal være sjalu på deg for? At du er hudterapeut? Haha ærlig talt, den komentaren der hang rett og slett ikke på greip :skratte:

Har sett flere innlegg fra deg, og den utrolig dårlige holdningen du har passer overhode ikke inn i serviceyrket. Snakker du like nedlatende til kundene dine også?

:tommelopp:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro det er mange flere enn 1 hudpleier her inne på KG.........Er tross alt en del tusen medlemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...