murmeldyret Skrevet 26. januar 2004 #1 Del Skrevet 26. januar 2004 Har nettopp fått rede på at en person jeg jobber sammen med er Manisk-depressiv. Det har vært mye rart med vedkommende, og det har stort sett vært av negativ karakter. Vedkommende er pr. tiden sykemeldt for "vondt i en kroppsdel". Den depressive fasen er uten tvil sterkt gjeldende. Ledelsen vet ingen ting om dette. Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde - på jobb Skrevet 26. januar 2004 #2 Del Skrevet 26. januar 2004 Mye avhenger av HVORDAN du fikk vite dette, en ting er ihvertfall sikkert: Du har ikke plikt til å opplyse ledelsen om dette og arbeidstaker har ikke plikt til å opplyse om hvorfor han/hun er sykemeldt. Hva med å ta kontakt med den det gjelder? Kanskje vedkommende har behov for at noen bryr seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 26. januar 2004 #3 Del Skrevet 26. januar 2004 Forhold deg taus. Synes ikke du har noen opplysningsplikt her. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 26. januar 2004 #4 Del Skrevet 26. januar 2004 Forhold deg taus. Synes ikke du har noen opplysningsplikt her. :blunke: Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 26. januar 2004 #5 Del Skrevet 26. januar 2004 Enig. Enig her også - er dette noe h*n vil at ledelsen skal vite så ville h*n sagt det til de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Moon~ Skrevet 26. januar 2004 #6 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg syns heller ikke at du har noe med å opplyse hverken ledelsen eller andre ansatte om dette. Det er opp til den sykemeldte om h*n vil ut med årsaken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2004 #7 Del Skrevet 26. januar 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 26. januar 2004 #8 Del Skrevet 26. januar 2004 enig med de andre; dette bør du ikke blande deg inn i, du har ikke noe med å opplyse ledelse om andres sykdom. Hvorfor noen er sykemeldte, har man ikke krav på å innformere om selv, og da har ihvertfall ikke andre ansatte noe med å informere om det. Dersom du synes noe burde gjøres ville jeg heller tatt en prat med vedkommende det gjelder. Fortell at du har hørt det, og snakk med vedkommende. Men vit også at dersom vedkommende ikke ønsker å snakke om det, så kan du da ha gjort vondt værre fordi vedkommende da kan gå rundt å være livredd for at du "sladrer" til ledelsen. :blunke: Dersom personen ikke gjøre en tilfredsstillende jobb når h*n er på jobb, så er det noe ledelsen bør ta med vedkommende uavhengig av om personen er manisk depresiv eller har andre sykdommer. synes jeg da. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå