Riskrem Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 Jeg er ofte i marka og ser ofte kjekke menn som kunne kanskje vært "min type". Opplever relativt ofte at jeg får øyekontakt med noen av disse mennene både til fots og på sykkel. Det er jo hyggelig. Men hvordan er de med sjekking i marka egentlig? Kleint? Hva skal man si og hvordan går man frem? Jeg er heller ikke en person som går rundt og sjekker opp menn. Synes heller de bør komme til meg
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 Legger også merke til at kvinner glor ekstra når de er ute i det fri. Angående sjekking så er dette mye enklere for kvinner. Du kan jo bare spørre om hjelp til ett eller annet. En mann som tar kontakt risikerer en dusj av voldtektssprayen. NB! Ikke hopp foran dem på sykkel! 4
Sykkelgal Skrevet 30. april 2012 #3 Skrevet 30. april 2012 (endret) Host...Dette må jeg svare på...Faktisk så registrerte jeg meg bare for å kunne svare..(har hengt på KG i endel år, men ikke vært spesielt aktiv på meldingsfronten...) Saken er at som mann så er marka en glimrende sjekkeplass, desverre mest teorisk dog..Jeg ser stadig nydelige kvinner som viser minst en positiv side: at de liker å holde seg i form og benytter seg av skog og mark for et "bedre liv"...Noe man vel neppe kan tilsvarende si om byens barer og nattklubber.. ? EN gang har jeg tatt mot til meg og tatt kontakt med en søt frøken og det var nære på at det ble tiårets sjekkehistorie (for min del..), men vi er idag gode venner etter at fant at vi ikke passet helt sammen.. Mye av grunnen til at jeg ofte IKKE tar kontakt er at jeg har stor respekt for at mange kvinner alene i skogen kanskje vil synes at det kan virke litt skummelt at en mann med sykkel tar kontakt og virker "pågående"..Jeg er klar over at alene i skogen er det mannen som har "makten" og følgelig bør trå varsomt.. Jeg hadde MER enn gjerne blitt stoppet av en kvinne som har andre hensikter enn ren hjelp i en nøden stund..Og jeg lar meg ikke skremme av kvinner som tar initiativet...såpass mann er jeg da.. ps. Jeg sykler som regel i Østmarka, landets beste stiområde...meget mulig imorgen allerede..klokken...hmmm skal jeg se... Endret 30. april 2012 av Sykkelgal 1
Gjest Janus Skrevet 1. mai 2012 #4 Skrevet 1. mai 2012 Hva skal man si og hvordan går man frem? Du kan begynne med å smile og si hei. Det er som regel en god begynnelse på en samtale.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #5 Skrevet 1. mai 2012 jeg låner ofte søstra mi sin hund og tar han med på tur både for min egen del(trim ute i det fri) og for hundens del:) da får jeg ofte kontakt med mannfolk:) for da har man noe å starte en samtale med som ikke er skummelt(jeg sier ikke at du må skaffe deg hund av den grunn :gjeiper: ) jeg synes det er helt herlig å sjekke mannfolk ute i skogen ! det er generelt veldig hyggelig å gå her folk hilser og er så hyggelig selv om jeg ikke kjenner dem.(spesielt de unge) både jenter og gutter. jeg elsker skogen og gå på fjellet der! du kan jo alltids prate om været? er jeg å går der hvor det er båtplasser,så prater jeg om båter(kan ikke kjempe mye men eksen var sjømann og seilte så jeg har plukket opp litt ) men å begynne med et hei slår som regel ikke feil;P 1
Riskrem Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 1. mai 2012 Host...Dette må jeg svare på...Faktisk så registrerte jeg meg bare for å kunne svare..(har hengt på KG i endel år, men ikke vært spesielt aktiv på meldingsfronten...) Saken er at som mann så er marka en glimrende sjekkeplass, desverre mest teorisk dog..Jeg ser stadig nydelige kvinner som viser minst en positiv side: at de liker å holde seg i form og benytter seg av skog og mark for et "bedre liv"...Noe man vel neppe kan tilsvarende si om byens barer og nattklubber.. ? EN gang har jeg tatt mot til meg og tatt kontakt med en søt frøken og det var nære på at det ble tiårets sjekkehistorie (for min del..), men vi er idag gode venner etter at fant at vi ikke passet helt sammen.. Mye av grunnen til at jeg ofte IKKE tar kontakt er at jeg har stor respekt for at mange kvinner alene i skogen kanskje vil synes at det kan virke litt skummelt at en mann med sykkel tar kontakt og virker "pågående"..Jeg er klar over at alene i skogen er det mannen som har "makten" og følgelig bør trå varsomt.. Jeg hadde MER enn gjerne blitt stoppet av en kvinne som har andre hensikter enn ren hjelp i en nøden stund..Og jeg lar meg ikke skremme av kvinner som tar initiativet...såpass mann er jeg da.. ps. Jeg sykler som regel i Østmarka, landets beste stiområde...meget mulig imorgen allerede..klokken...hmmm skal jeg se... Hehe, kanskje vi ses...
Riskrem Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 1. mai 2012 Det virker som om man bare må finne en passende anledning. Man kan ikke akkurat ta kontakt når man suser forbi en mann på sykkel. Begynte å snakke med han fyren som hadde parkert ved siden av med på p-plassen i marka i helgen. Har var ikke min type, men man måtte jo prøve Vil jo helst treffe noen som har samme interesser som meg og da er marka et supert sted. I motsetning til feks et utested en sen natt på byen :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #8 Skrevet 1. mai 2012 Marka og fjellet er faktisk det nye sjekkestedet. Det er helt vanlig å hilse på ukjente folk og kanskje slå av en liten prat.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #9 Skrevet 1. mai 2012 jeg elsker sjekking i marka ! the best! slipper de ekle fulle by folka: halla søta,sikle sikle....
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #10 Skrevet 1. mai 2012 Vil jo helst treffe noen som har samme interesser som meg og da er marka et supert sted. Med på en joggetur? 1
Sykkelgal Skrevet 1. mai 2012 #11 Skrevet 1. mai 2012 (endret) Beklager så meget - det ble Kikut idag.. Kan jo si fra neste gang (dvs imorgen.. )det blir Østmarka... Endret 1. mai 2012 av Sykkelgal
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #12 Skrevet 1. mai 2012 Fikk lyst til å sjekke opp damer neste gang jeg er ute og jobber i skogen Får håpe jeg ikke får et stygt blikk, da. Da blir det nok siste gangen.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #13 Skrevet 1. mai 2012 Har flere ganger møtt på søte jenter på joggetur, men hvordan kan jeg ta kontakt? Jeg er godt kjent i marka her jeg bor, og jeg liker ikke å lyve, men jeg har tenkt ut følgende: Jeg kan utgi meg for å ha løpt meg vill, og spørre etter veien til et sted i motsatt retning. Da har jeg en unnskyldning for å slå følge med henne et stykke. Og så kan jeg etterpå si at jeg godt visste veien, men at jeg bare måtte finne på en unnskyldning for å starte en prat med henne. 1
Gjest .-L-. Skrevet 2. mai 2012 #14 Skrevet 2. mai 2012 (endret) Meh, du trenger jo bare å starte samtalen på en eller annen måte, så gjør han resten hvis han er interessert. Tenk ut noen lure måter du kan starte samtalen på. For eksempel: Jeg pleier ikke å jogge her, er litt usikker på veien, (her kan du jo leke litt) Hvor er ladadada, eller: Han: Ja jeg skal bort ditt Du: Oi oi oi, det skal jo jeg også! Trollololol Endret 2. mai 2012 av .-L-.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå