Gå til innhold

Magemusklene - trenes for ofte?

ElleVille

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har et spørsmål angående trening av magemusklene.

Jeg har hørt (også av godt trente personer) at man kan trene magen hver dag. Dette er fordi man sjelden klarer å utmatte disse musklene på samme måte som andre.

Noen som vet noe sikkert om dette?

Jeg antar det kan være individuelt, men noen prinsipper må vel gjelde også her?

Jeg tenker på i forhold til musklene generelt, hvor restitusjonstiden er så viktig.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke sikkert, Amanda, men jeg tror du kan kjøre på magemusklene på en helt annen måte enn musklwer andre steder i kroppen. Man tøyer jo ikke ut magemusklene, hvem vil vel ha laaaange, myke magemuskler...? Nei, ikke det? Jeg har heller ikke hørt om noen som har overbelastet magemusklene som man fx kan risikere å gjøre med andre muskler. Man får lettere belastningsskader enn man tror. Men som sagt, aldri hørt om noen med senebetennelse i magen icon_biggrin.gif Men - det betyr ikke at det ikke finnes... du kan vel i og for seg bli overtrent... men... nei, magemusklene må vi få jazze med så mye vi vil, synes du ikke?

Det som imidlertid er viktig å tenke på, er at du trener ryggmusklene også - balanse vet du, foran og bak.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg kan fortsette å jazze magemusklene mine, Tusenfryd icon_wink.gif

Jeg satser på at senebetennelser trives best i armer og ben...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vel. mage- og ryggmuskler er bygd for å jobbe hele tiden (stabilisere), de tåler defor mer belastning enne andre muskler.

Men pga virkningsmåten (det de gjør) burde de også trenes utholdende (mange rep, liten bellasting, og sakte)

Du kan imidlertid med fordel veksle litt på øvelser hver dag.

Så til slutt: Husk å tren ryggstrekkerne hver gang du trener ryggen, ellers får de uballanse dem imellom; Begge sider måvære like sterke/svake llers får en problemer...

Lykke TIl !

Mann70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir så forvirra av dette magemuskel greiene.

noen sier det bare er tull og trene de hver dag, at et par tre ganger i uka er nok, mens noen sier det er helt greit å trene de hver dag...hva skal en tro på da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det kommer an på målet dit.... Det er GIR effekt å trene dem hver dag, men hva er målet ditt?

Mange kommer med råd som du sier, jeg skal ikke være blærete (!!!) men jeg har tre års idrettutdannels på høyskole, 7 år som senior eliteutøver, instruktør med div kurs(styrke), trener for eliteutøvere i norge i dag.... Akkurat styrke er noe jeg kan best.

Jeg sier da IKKE at jeg vet best og alle andre må holde kjeft.... Jeg sier at jeg mener jeg har bakgrunn for å mene noe om dette, men tar gjerne en faglig diskusjon med de som har faglige arumenter.

Det ble mye og kanskje litt dumt/feil (?) Men ang. magen mener jeg jeg står for det jeg har gitt av råd, når du først lurer på hvem du kan høre på.

Vennlig hilsen

Mann70 . .. . Vel nick er rimelig dumt synes jeg.... Jeg heter Lasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...