Gå til innhold

Vaskemiddel til toalett og vaskeservant

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Som overskriften sier, så lurer jeg litt på dette med vaskemiddel til toalett og vaskeservant. Jeg har prøvd mye forskjellig, og har havnet på en blanding klorin og vann for å få det hygienisk rent. Men det lukter jo ikke noe særlig. Noen som har tips om vaskemidler som gjør det hygienisk rent på samme måte som klorin, men som lukter godt? Helst uten den veldige kjemiske lukten mange av dem har.

Blir takknemlig for alle innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du absolutt ha det så hygienisk som klorin, så må du tåle lukten som følger med.

Jif med sitronduft funker ellers utmerket på servanter og er meget renslig, det samme gjelder typiske WC-rens med ulik duft.

Du kunne jo prøvd å sterilisere med alkoholholdige renseprodukter, men det vil selvfølgelig lukte deretter.

Jeg fatter ærlig talt ikke hensikten når det gjelder badet i ens private hjem. Klorin brukes kun når det er omgangssyke på ferde.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det kan godt hende du ikke skjønner vitsen, selv om jeg ser hensikten med det.

Skrevet

Jeg bruker eddik, men det lukter jo ikke spesielt godt det heller. Heller et par desiliter konsentrert eddik i do, og lar det stå i et par timer. Skrubber litt med børsten, og vips så er doen hvit og fin. Det løser bra opp kalk også hvis man har hardt vann.

I England er Bicarbonate Soda vanlig rengjøringsmiddel - det lukter ikke, men er vanskelig å få tak i i Norge i praktiske mengder. Man får det som Natron i dagligvarebutikkene, men da er det så små mengder at det ikke lønner seg. Felleskjøpet selger det visst også, men da er det alt for mye.. Så har ikke brukt det siden jeg flyttet hjem.

Skrevet

Jeg så forresten noen nevne Cola som vasketips til do. På samme måte som eddik, inneholder Cola syre, og kan brukes som rengjøringsmiddel. Men jeg tviler på at det dreper alle bakteriene, og det er nok ikke egnet til å vaske vaskeservanten.

AnonymBruker
Skrevet

Den blå wc-rensen fra europris!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Domestos Fresh.

Gjest happy_me
Skrevet

Jeg bruker ajax baderom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...