Gå til innhold

Tetralysal og Epiduo...

Anbefalte innlegg

Gjest Beatricia
Skrevet

Jeg er 30 år og har slitt med kviser og fet hud siden jeg var 14 år. Jeg har endelig tatt skrittet og kommet med til hudlege.

Følte meg veldig tatt på alvor og fikk resept på Tetralysal og Epiduo. Skulle ta to tabl. (300 mg) hver dag og Epiduo 2-3 dager per uke i starten, deretter gradvis øke til 1 gang per dag (og ned til 2-3 ganger i uken hvis det var sol og sommer).

Det er så deilig å være i gang med noe, og bli tatt på alvor hos hudlegen. Jeg har ikke ansiktet fullt med kviser, men sliter veldig med 6-10 store, underjordiske byller foran hver eggløsning og hver menstrasjon (altså omtrent hele mnd, føler jeg). Tydelig hormonelt betinget.

Andre som har erfaringer med disse to preparatene?

Jeg har eggløsning nå, og kjenner foreløpig ingen byller. Huden er litt stram og tørr, flasser litt. Det er kanskje vanlig?

Hvordan utviklet dette seg for dere? Erfaringer?

Håper virkelig det hjelper! Jeg fikk kur for 3 mnd. Hvis jeg følte at det kom tilbake, stablilserte seg og jeg fikk kviser igjen, skulle jeg komme tilbake. Da skulle vi se på Roaccutan. Jeg har to barn og er ferdig med barn, så jeg vil absolutt vurdere dette også.

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_noon
Skrevet

Hei!

Ser at det er en stund siden du postet innlegget her og ikke har fått noe svar. Men jeg måtte bare svare allikevel! Jeg fikk samme resept utskrevet fra legen min i dag. Epiduo og Tetralysal (lymecyclin). Jeg er 22 år og har hatt kviser siden jeg var 15. Har mest overfladiske kviser og sorte prikker. Får som deg ofte kvisene rundt menstruasjon, men så etterlater de røde prikker som vises lenge og når de nesten er borte, kommer det nye kviser... Så ja, er ganske lei nå!

Jeg har allerede tatt en tablett i kveld og smørt inn ansiktet med et tynt lag epiduo.

Er veeldig spent på å se om dette kan funke!

Hvordan har dine erfaringer vært? Spent på å høre om hvordan det virket for deg, hvis du får med deg at jeg har svart deg..

Eller andre med erfaringer?

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det med dere? Jeg har fått denne kuren i dag :)

Anonymous poster hash: 0e858...090

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...