misogynist Skrevet 1. mai 2012 #41 Del Skrevet 1. mai 2012 De har skoler, det de mangler er penger til mat, klær og bolig. Hvorfor synser du så mye om ting du ikke har noen kunnskap om? Hvorfor er hele hurven analfabeter da? Forøvrig så kan ikke Norge huse hele verdens befokning. Meld oss ut av Schengen, kast dem ut og få Romania til å ordne opp i egen problemer. Det er to ting som går igjen hos disse tiggerne, analfabetisme og latskap. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #42 Del Skrevet 1. mai 2012 Hvorfor er hele hurven analfabeter da? Hvis du hadde hatt et snev av samfunnskunnskap hadde du visst hvordan forholdene var i Romania da mange av dagens voksne vokste opp, og da hadde du sluppet å spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #43 Del Skrevet 1. mai 2012 Hvis du hadde hatt et snev av samfunnskunnskap hadde du visst hvordan forholdene var i Romania da mange av dagens voksne vokste opp, og da hadde du sluppet å spørre. Det er obligatorisk i Romania å gå på skole fram til videregående. Det at de alle fleste sigøynere er analfabeter skyldes ikke forholdene i Romania, men deres egen manglende vilje å få utdanning. ALLE har tilgang til skole og utdanning er gratis, men man må ha vilje å gå på skole. Det samme gjelder hele Øst-blokka. Hilsen, en som kommer derfra. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #44 Del Skrevet 1. mai 2012 Feil! Dette er et folk som blir forfulgt i alle land og ikke får mulighet til utdanning og lønnet arbeid på linje med andre. Disse menneskene er bærere av en rik kultur som vi må ta imot med åpne armer. Vi må legge det til rette så romfolket kan holde sitt tradisjonelle levesett ved like, samtidig som de kan delta i samfunnet som yrkesaktive så langt de ønsker og kan. De må skaffes boliger så de slipper å leve under uverdige forhold der de kjeppjages av politiet. Dette vil samtidig løse problemet med at folk plages ved å se tiggere i storbyene. Løgn, løgn og bare løgn. Flytt til Romania, Ungarn eller Bulgaria og se med dine egne øyne istedet for å gjenta propagandaen du ble hjernevasket med. Herregud også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 1. mai 2012 #45 Del Skrevet 1. mai 2012 Du blander rumenere og rom-folket, det er to vidt forskjellige grupper. Rumenere har ingen slike rettigheter i Norge. Det er du som ikke vet at sigøynere fra Romania er rumenske statsborgere og har samme rettigheter (og plikter) som vanlige rumenske statsborgere her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #46 Del Skrevet 1. mai 2012 Mange av dem som bor i telt er vanlige fattige rumenere som kommer for å tigge, ikke sigøynere. Feil. Vanlige fattige rumenere har gått på skole og har utdanning, de finner seg jobb i Norge. Det er ikke de som bor i telt og ikke de som tigger. Tigging er særsigøynersk aktivitet i Romania. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #47 Del Skrevet 1. mai 2012 Feil. Vanlige fattige rumenere har gått på skole og har utdanning, de finner seg jobb i Norge. Enkelte gjør, jeg har jobbet med en som var programmerer, men de fleste er ikke spesielt attraktive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #48 Del Skrevet 1. mai 2012 Feil. Vanlige fattige rumenere har gått på skole og har utdanning, de finner seg jobb i Norge. Enkelte gjør, jeg har jobbet med en som var programmerer, men de fleste er ikke spesielt attraktive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #49 Del Skrevet 1. mai 2012 Nå bor ikke jeg i Oslo, men det er blitt ganske ille i Kristiansand og. Her om dagen prøvde samme tigger å stjele veska mi to ganger! De har også klart å skremme livet av min bror på 14. Han satt på en benk i byen og telte mynter til bussturen hjem, da det kommer to svære tiggere å setter seg på hver side av ham og begynner å tigge. Broren min forteller at han trenger pengene til bussen, da peker de på bankkortet hans og sier han må ta ut penger til dem! De spør ikke pent, de er aggresive og skremmer han. Stakkars broren min hoppet på første bussen som kom.. Nå skal de til og med bygge en sanitærbrakke (bad/dusj) til de fordømte tiggerne. "Vær så god kom å tigg i kr.sand , her får dere eget bad!" http://www.fvn.no/lokalt/--Folk-er-folk_-det-gjelder-ogsa-tiggere-2212875.html#.T6ANm81k-8w idioti 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #50 Del Skrevet 1. mai 2012 Enkelte gjør, jeg har jobbet med en som var programmerer, men de fleste er ikke spesielt attraktive. Ingenting er galt med Romania, og det er ikke som om folk er uten utdannelse der, eller kjemfattig og ikke kan lese! bedriften jeg jobber i, kjører en prosjekt i Romania, hvor de ansatt mange programmerere, testere, designere og prosjektleder for å lage et programvare. Det går fint det, ingen forskjell fra å kjøre outsourcing i india eller polen for den slags skyld. Sigøynene derimot.. De er vant til å ikke jobbe, til å stjele og tigge, i alle land ikke bare i Romania. Det er deres kultur sier de.. Men jeg tror det er på tida at de innser at tidene hvor de kunne overleve uten å jobbe er forbi, og lærer seg nye ting. De sigøynene jeg ser i Oslo, som sitter å tigger, er unge, friske, sikkert oppegående mennesker, det må da finnes noe annet de kan gjøre enn INGENTING? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #51 Del Skrevet 1. mai 2012 Enkelte gjør, jeg har jobbet med en som var programmerer, men de fleste er ikke spesielt attraktive. Det stemmer ikke - man kan finne dem overalt, rumenere som studerer på universitet eller jobber. Jeg kjenner mange. Det er rumenere altså, ikke sigøynere. Rumenerne jeg kjenner bekrefter at det er bare sigøynerne i Romania som driver med tigging fordi sysselsetningen blant rumenerne i Romania er ganske høy, mens tilsvarende blant sigøynere - ganske lav. AB som skriver om Kristiansand, det er veldig trist å lese. Får de eget bad nå? Herregud! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå