Gjest Gjest Skrevet 30. april 2012 #1 Del Skrevet 30. april 2012 Det er ikke ofte jeg er imponert over politiet, men nå gjorde de meg glad: http://www.dagbladet.no/2012/04/30/nyheter/ruskengeneral/ruskenpatruljen/oslo_kommune/romfolket/21378976/ De har anmeldt organisasjonen "folk er folk" som setter opp telt for sigøynerne i oslo. Denne organisasjonen har visstnok anmeldt kommunen for at teltene ble tatt ned. Hva mener dere er rett? Jeg er spesielt interessert i å høre menignene til dere fra Oslo! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #2 Del Skrevet 30. april 2012 kast dem ut. Har en fått avslag ,så er det avslag. Norge skal ikke beholde alle som kommer hit.Da går velferdssamfunnet til helvette 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2012 #3 Del Skrevet 30. april 2012 kast dem ut. Har en fått avslag ,så er det avslag. Norge skal ikke beholde alle som kommer hit.Da går velferdssamfunnet til helvette Jeg har også lyst til at de skal dra hjem. Men tror ikke det er snakk om avslag her, husk de er fra Romania, så de har lov å komme hit. TS 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #4 Del Skrevet 30. april 2012 Glimrende! Få dem vekk, de forsøpler områdene rundt seg og det siste vi trenger er at dumsnille velgjørere lokker enda flere slike folk hit. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #5 Del Skrevet 30. april 2012 kast dem ut. Har en fått avslag ,så er det avslag. Norge skal ikke beholde alle som kommer hit.Da går velferdssamfunnet til helvette Her var det kunnskap ser jeg... Romfolk flest er ikke asylsøkere, de trenger heller ikke søke om opphold i Norge, de er ikke "ulovlige innvandrere". når det er sagt så synes jeg ikke dem skal bo i telt i utmarka over lengre tid. Men at dette er mennesker som trenger hjelp på en eller annen måte er det ingen tvil om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 30. april 2012 #6 Del Skrevet 30. april 2012 De kan komme å oppholde seg i 3 mnd som turister på grunn av at hjemlandet deres er medlem i EU. Men det innebærer at de har nok midler for oppholdstiden og det er ikke tilfellet med sigøynerne som kommer for å tigge og begå kriminalitet. Derfor mener jeg at de ikke må få lov å telte i marka eller forskjellige park og ikke en gang komme hit for å tigge hvis de ikke har nok penger fra før. Veldig bra jobbet, politiet, skam dere "Folk er folk"! Det fins lover og regler som må respekteres her. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2012 #7 Del Skrevet 30. april 2012 Jeg synes vi burde hjulpet dem i deres hjemland, slik at de ikke hadde trengt å komme hit. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #8 Del Skrevet 30. april 2012 Jeg synes vi burde hjulpet dem i deres hjemland, slik at de ikke hadde trengt å komme hit. Problemet er ikke at de ikke får hjelp, men at de ikke VIL ha hjelp. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 30. april 2012 #9 Del Skrevet 30. april 2012 Jeg har også lyst til at de skal dra hjem. Men tror ikke det er snakk om avslag her, husk de er fra Romania, så de har lov å komme hit. TS Jepp, men de må også klare å forsørge seg selv når de er her. Klarer de ikke det får de reise hjem, da. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2012 #10 Del Skrevet 30. april 2012 Problemet er ikke at de ikke får hjelp, men at de ikke VIL ha hjelp. Hvorfor tror du at de ikke vil ha hjelp? Hvor har du det fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #11 Del Skrevet 30. april 2012 Hvorfor tror du at de ikke vil ha hjelp? Hvor har du det fra? De får masse tilbud om hjelp i hjemlandet, men vil ikke ha det. Nekter å sende barna sine på skole, nekter å jobbe - man kan ikke få alt gratis hele livet, vet du. Ikke i hjemlandet, ikke i et annet land heller. Men de er flinke å spille på folkets naivitet, ja. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #12 Del Skrevet 30. april 2012 Norske sigøynere har fått all verdens muligheter servert, men det store flertallet nekter å gjøre noe annet enn å leve på trygd og svindle staten. Ikke gidder de sørge for at ungene får utdannelse heller, så generasjon etter generasjon er forutbestemt til å bli trygdet helt fra den dagen de blir født fordi det er hva foreldrene ønsker. Du kan lede et esel til elva, men du kan ikke tvinge det til å drikke. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vettel Skrevet 30. april 2012 #13 Del Skrevet 30. april 2012 Norske sigøynere er en ting, noe annet er de fra østblokk-landene. DER får de nok ikke mye hjelp nei! Finnes utallige tråder om dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2012 #14 Del Skrevet 30. april 2012 De får masse tilbud om hjelp i hjemlandet, men vil ikke ha det. Nekter å sende barna sine på skole, nekter å jobbe - man kan ikke få alt gratis hele livet, vet du. Ikke i hjemlandet, ikke i et annet land heller. Men de er flinke å spille på folkets naivitet, ja. Da må det ha skjedd store forbedringer de siste årene. Da jeg jobbet i Romania for noen år siden var det mange sigøynere som ikke hadde råd til å forsørge barna sine. De valgte derfor å la barna vokse opp på barnehjem. De barnehjemmene jeg besøkte i Romania hadde ikke akkurat høy standard, og jeg tror neppe de hadde valgt det for barna sine hvis det hadde hatt et annet alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maruwan Skrevet 30. april 2012 #15 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Alt regelrytteriet satt til side: Det er noe som skurrer alvorlig ved det at politiet skal gå rundt og rive ned teltene til tiggere, og nesten like ille er det at en del folk her til lands, rike folk som har alt de trenger, godter seg over det. Nok en ubrukelig oppgave for et ubrukelig norsk politi. Endret 30. april 2012 av Maruwan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PoisonIwy Skrevet 30. april 2012 #16 Del Skrevet 30. april 2012 Jeg er ikke interessert i lage en sak ut av om de får hjelp eller ikke i sitt hjemland.. Jeg er bare veldig interssert i at de slutter å grise og søple så inni granskauen... At de slutter og stjele mobiler/Lommebøker fra folk på trikken. (Observert flere ganger) Hadde de nå bare tigget etter penger, større griser skal man lete lenge etter.. Jeg treffer de ofte i jobb sammenheng og gud hvor forbanna jeg blir når de smører inn heisen med avføring.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #17 Del Skrevet 30. april 2012 Sigøynere, romenere..get the fuck outta here. alle vet at de bæsjer 20 kroninger og tørker seg i ræva med 500 lapper. De bader i luksus i hjemlandet! tilogmed er det noen som bader i villaer her i Norge også.. tiggingen er det som gjør de rik... har jobbet i butikk midt i oslo sentrum i mange år. hverdag komme de innom, flere gnager om dagen for og veksle alle myntene sine (vi sier jo selvfølgelig ja fordi vi trenger mynter i kassa) de veksler alt fra 200 til 500 kroner Annenhver time! Så takk dere selv, alle dere som gir penger til disse menneskene... de tjener mer enn meg iløpet av endag.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #18 Del Skrevet 30. april 2012 Da må det ha skjedd store forbedringer de siste årene. Da jeg jobbet i Romania for noen år siden var det mange sigøynere som ikke hadde råd til å forsørge barna sine. De valgte derfor å la barna vokse opp på barnehjem. De barnehjemmene jeg besøkte i Romania hadde ikke akkurat høy standard, og jeg tror neppe de hadde valgt det for barna sine hvis det hadde hatt et annet alternativ. Ja, og hvorfor klarer de ikke å forsørge barna sine? Jo, fordi de ikke selv har blitt sendt på skolen av sine foreldre, og derfor får de heller ikke jobb. De fortsetter på den onde sirkelen ved å nekte å sende sine barn på skolen, og slik fortsetter det. Du kan gi dem alle muligheter i verden, men de nekter å ta imot. Jeg gidder ikke hjelpe sigøynere, for de som gjør det støtter barnemishandling. Det ER barnemishandling å ødelegge sine egne barns fremtid. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #19 Del Skrevet 30. april 2012 Norske sigøynere er en ting, noe annet er de fra østblokk-landene. DER får de nok ikke mye hjelp nei! Finnes utallige tråder om dette.. Jeg regner med at du ikke kommer derfra, men uttalelsene dine baserer seg på propaganda du har lest i norske aviser. Vel, jeg kommer derfra og sigøynerne får mye hjelp, men det er opp til dem om de vil endre livsstilen sin og motta hjelpen. De fleste nekter å gjøre begge deler og det er bare noen få som benytter mulighetene som fins for å oppnå noe mer enn ekstrem fattigdom, analfabetisme og arbeidsledighet. Ikke spre løgn, østblokk-landene gjør mye for sigøynerne og gir mye penger. Resten er opp til sigøynerne selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maruwan Skrevet 30. april 2012 #20 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Ja, og hvorfor klarer de ikke å forsørge barna sine? Jo, fordi de ikke selv har blitt sendt på skolen av sine foreldre, og derfor får de heller ikke jobb. De fortsetter på den onde sirkelen ved å nekte å sende sine barn på skolen, og slik fortsetter det. Du kan gi dem alle muligheter i verden, men de nekter å ta imot. Har litt erfaring med sigøynere i to forskjellige land, og det du sier er faktisk ikke usant. Det er et gjennomgående problem i de fleste land med en sigøynerbefolkning. Dog har visstnok Spania løst "sigøynerproblemet" på en måte som gjør at det funker, ikke at jeg har satt meg så mye inn i akkurat hva som har blitt gjort. Familien har ihvertfall et lite hus i sigøynerby i Spania, aldri vært noe problem med dem der, der er de som vanlige (men fortsatt lavtutdannede) folk. Totalt forskjellig fra i Øst-blokken. Står litt om det her: http://www.time.com/time/world/article/0,8599,2019316,00.html Men sigøynere og utdanning er alltid et problem overalt. Og en del av problemet er vel også at verden blir mer og mer sånn at en trenger universitetsutdannelse for å så mye som grave et hull i bakken. Sånn sett er det ikke bare sigøynere som faller igjennom, det gjelder også folk som f.eks. ikke er flinke nok i engelsk til å bli bilmekaniker. Jeg gidder ikke hjelpe sigøynere, for de som gjør det støtter barnemishandling. Det ER barnemishandling å ødelegge sine egne barns fremtid. Bra at det er ingen som tvinger deg til å hjelpe da. Endret 30. april 2012 av Maruwan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå