AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 JEg vil bli veldig glad om noen kan hjelpe meg
Marikke Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 Denne har jeg laget flere ganger. Nammenam!! Snickerskake 6 eggehviter 5 dl sukker Eggehviter og sukker piskes stivt/hvitt. 350 gr. peanøtter hakkes grovt/fint, etter ønske 1 pk. Ritz kjeks moses 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker Bakepulver og vaniljesukker blandes sammen med peanøtter og ritz kjeks. Eggehvitene og sukkeret vendes forsiktig i. Stekes i langpanne i midten av ovnen på 180 grader i 20-25 minutter. 25 min. maks. Glasur: 2 pl. kokesjokolade lys eller mørk 100 gr. smør/margarin Sjokolade og smør/margarin smeltes. Pass på så det ikke koker eller svir seg. 6 eggeplommer 100 gr. melis Eggeplommer og melis piskes sammen Eggeplommene og melisen vendes inn i sjokoladen og smøret. Det er lurt å vente med å lage glasuren til kaka har blitt kald. Kan da smøres direkte på, og settes til kjøling. Kaka egner seg fint til å fryses, taes fram, for så å fryses igjen.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #3 Skrevet 30. april 2012 Tuuusen hjertelig:-) den skal jeg lage. Har du smakt den med kremfløte på toppen? Fikk det en gang...men kanskje den er like god uten.
Marikke Skrevet 30. april 2012 #4 Skrevet 30. april 2012 Bare hyggelig Nei, jeg har ikke smakt den med fløte, men det er sikkert godt også. Jeg har spist den som den er.
Susa Skrevet 30. april 2012 #5 Skrevet 30. april 2012 (endret) Snickerskake med krem...nammenam... Bunn: 4 eggehvitter 3 dl sukker 20 ritz-kjeks 3 dl peanøtter Stivpisk eggehvittene, ha i sukkeret, og kjør litt til. Hakk kjeks og peanøtter, jeg bruker blender. Bland sammen med marengsen og smør utover på et SMØRT (viktig!) bakepapir. Stek på 150 gr i 30 min. Del bunnen i 2 når den er ferdig stekt. Sjokoladekrem: 4 eggeplommer 4 ss sukker 75 gr smør 150 gr melkesjokolade Pisk eggeplommene og sukkeret til eggedosis, smelt sjokoladen og smøret, og bland sammen. 2 bokser fløte Vispes til krem med litt sukker "Montering" av kaken: 1 bunn 2 pisket krem 3 sjokoladekrem 4 bunn 5 pisket krem 6 sjokoladekrem 7 strø peanøtter på toppen av kaken Endret 30. april 2012 av Susa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå