Adelia Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 Lurer på en ting.. Har meldt meg inn på vektklubb.no. Men etter å ha sett på hvordan næringsstoffene er fordelt etter min plan og det jeg egentlig har spist, så er det rimelig forskjellig. I følge den skal jeg ligge mellom 50-60 % karbohydrater, 10-20 % protein og 25-35 % fett.. Men disse dagene har jeg ligget rundt 30-35 % karbohydrater, 25 % protein og 40 % fett.. Vil dette virke negativt inn på slankingen min, selv om jeg er under 1600 kalorier?
OhMickey Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 Det beste vil nok ikke ha så mye å si såfremst du er flink å trene hardt. Jeg ville nok prøvd å ligge på mer proteiner enn hva du gjør. Du gjør rett i å ligge på litt lavere inntak av karbohydrater. Ta heller å gi ett eksempel på en dagsmeny så er det lettere å se hvilken type mat du får i deg Fett kan være sunnt fett også, og da vil det virke positivt på vektnedgangen din.
Adelia Skrevet 30. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2012 Det beste vil nok ikke ha så mye å si såfremst du er flink å trene hardt. Jeg ville nok prøvd å ligge på mer proteiner enn hva du gjør. Du gjør rett i å ligge på litt lavere inntak av karbohydrater. Ta heller å gi ett eksempel på en dagsmeny så er det lettere å se hvilken type mat du får i deg Fett kan være sunnt fett også, og da vil det virke positivt på vektnedgangen din. Takk for svar. Dette har jeg spist i dag. Frokost: to rugsprø knekkebrød med røykalaks, en halv gulrot og et glass melk Lunsj: Havreomelett.. Havregryn stekt med egg. Mellommåltid: 1,5 gulrot Middag: kyllingsalat kvelds: ett knekkebrød med ost.
OhMickey Skrevet 30. april 2012 #4 Skrevet 30. april 2012 Regner du ut totalt kaloriinntak pr dag? Høyde, vekt? Logger du maten din? (er ikke kjent med vektklubben så vet ikke helt hva man kan gjøre på sidene dems) Personlig logger jeg maten min på diett.no. Syntes det så litt lite ut jeg. Havregryn, egg og kylling er kjempebra. Tror du gjerne kan spise mer proteiner. Men det som slår meg er at om det der er hva du spiser, sånn ca, så får du ikke i deg for mye fett hvertfall:) Tror din versjon av prosentfordelingene er bedre enn hva du fikk annbefalt.
Adelia Skrevet 30. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2012 Takk for innspill. På vektklubb, så finner du matvaren og legger inn hvor mye i gram av det du spiser.. Tips til proteinrik mat som jeg kan innføre i kostholdet mitt. Foressten evig glad for at du hjelper meg. Har veldig lite peiling på mat generelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå