Gå til innhold

Hva hjelper mot hvite hudormer og store porer? HJELP!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker MD formulation rens, og lett loreal ansiktskrem. Før i tiden brukte jeg mye body shop ansiktsprodukter. Jeg har i årevis hatt store porer på nesen og hvite hudormer på haken og litt i panne.

Nå er jeg så lei av de, klemmer ut de på haken (steril selvsagt) men de er tilbake dagen derpå. Drikker mye vann. Irriterende store porer, og har jeg på sminke legger de seg i de slik at det er store "hull" i nesen.

Hva har hjulpet dere?

AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper jo ingenting at du bruker MD rens når du smører huden med dritt etterpå.

Les og lær: http://www.hildechristina.com/tag/hudpleie-for-dummies

Rens, skubb og continuous renewel serum fra MD og godkjent fuktighetskrem. (og høy solfaktor selvfølgelig!)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper jo ingenting at du bruker MD rens når du smører huden med dritt etterpå.

Les og lær: http://www.hildechristina.com/tag/hudpleie-for-dummies

Rens, skubb og continuous renewel serum fra MD og godkjent fuktighetskrem. (og høy solfaktor selvfølgelig!)

Jeg har ikke ord for hvor lei jeg er av linker til HC sine program - som om de hjelper absolutt alle og er en magisk oppskrift.

MD og det serumet er ikke redning på alt nei - ei heller på meg.

Jeg har samme problemer som TS, og har ikke fått noen hjelp av produktene som anbefales der.

Faktisk får jeg dårligere hud av serumet - flere utbrudd og ujevn hudtone.

Jeg kan like gjerne bruke jojobaolje(som ikke gir hverken-eller effekt) som alle de dyre produktseriene.

Solfaktor har forøvrig ingenting med komedoner og porer å gjøre, men rynker og aldring. Jeg personlig får utbrudd fra helvete av solfaktor - men altså, jo - solfaktor er generelt viktig.

Men eller er jeg enig i at Bodyshop og L`oreal sine produkter ikke er noe særlig for ansiktet.

Jeg har enda ikke funnet det perfekte produkt, skal prøve ut Babor sin serie.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS, du er ikke alene!

Jeg fikk mine første hudormer som 11-åring, og nå i en alder av 30 er jeg fortsatt plaget.

Jeg har store porer på kinnene, og kan klemme ut talg fra alle steder i hele ansiktet. (Hake, kinn, nese, panne, og alle steder i mellom her, bortsett fra rundt øynene.)

Jeg bruker Body shop sine tea tree-produkter, og kan hende det hadde vært verre uten. Men jeg vet ikke.

Skrevet

Da jeg var yngre var jeg kjempeplaget med uren hud, og prøvd alt som fantes av kremmer og renseprodukter. Gikk også gjevnlig til hudpleier, uten at noe hjalp. Men så begynnte jeg på diane p-piller og all problemhud forsvant på kort tid. Men hudormene ble aldri borte.

Nå får jeg sjeldent kviser men på hudormene bruker jeg baciron fra apoteket. Den funker kjempegodt. Hudormene blir borte etter et par dagers bruk, men kommer tilbake når jeg slutter å bruke kremmen :tristbla: Men den er i allefall kjempeefektiv. Obs. følg bruksanvisningen nøye, og ikke ha kremmen på så lenge i starten. I begynnelsen har man den på f.eks. en time, men nå sover jeg med den over natten og vasker av på morgenen. Men husk at sengtøy eller vaskekluter kan få flekker av kremmen.

AnonymBruker
Skrevet

- bruk mild, økologisk og naturlig sminke

- vask ansiktet morgen og kveld med mild, økologisk og naturlig rens

- etter rens tørker du huden med mesoft

- bruk rikelig med god dagkrem som gjør at huden produserer mindre talg, og arganolje om natta

- drikk grønn tea med honning i

- spis sundt og variert

- sov nok

- ta sink tilskudd

- Ikke klem på huden din, vær heller tålmodig og la produktene gjøre jobben sin

sikkert flere råd som kan slenges på her :)

Tenker som så at jo mildere jo bedre!

AnonymBruker
Skrevet

- drikk mye vann tommelfingerregel 8 glass o dagen

Skrevet (endret)

dette er fint som dere skriver, men det eneste som faktisk har funket på meg er å gå til hudlege, etter noen minutters titting gav han meg en krem, etter 1 gangs bruk var alt mye bedre :rodmer: :rodmer: :rodmer: :rodmer: :rodmer: :rodmer: :rodmer: :rodmer: :rodmer:

http://epiduo-gel.com/wp-content/uploads/2011/05/Final-Header.png-Slim.png

Aldri verden om jeg bruker noe annet! Med en gang jeg hopper over 1 gang kommer de tilbake, det må jeg bare godta. Bruker epiduo 1-2 ganger i uken...

Og her er en eldre trå på emnet http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=516228

og her er hva andre jenter sier om produktet http://www.acne.org/epiduo-reviews/656/page1.html

:goodbye:

Endret av Wonders
Skrevet

Vil også legge til: unngå sol! Altså ikke at du skal holde deg inne, men bruk solkrem og ikke grill deg :) Sol kan virke som den gjør huden godt på kort sikt, men på lengre sikt gir den forstørrede porer og økt talgproduksjon, som igjen gir hudormer og kviser.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...