AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 Skal levere inn en oppgave, og skal sette sidetall på oppgaven. Men forsiden og innholdsfortegnelsen skal ikke ha sidetall, hvordan får jeg sidetallene til å begynne med side 1 på side 3? Takker for all hjelp!
Gjest machete Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 Du må hake AV "Vis sidetall på første side". Trykk så på format, videre der kan du trykke "Start på", så er det bare å fylle inn hvilken side du vil sidetalle skal starte på Kan alle funkjsonene til Word i blinde nesten etter et uendelig antall rapporter og oppgaver siste årene:)
Foya Skrevet 30. april 2012 #3 Skrevet 30. april 2012 Du må hake AV "Vis sidetall på første side". Trykk så på format, videre der kan du trykke "Start på", så er det bare å fylle inn hvilken side du vil sidetalle skal starte på Kan alle funkjsonene til Word i blinde nesten etter et uendelig antall rapporter og oppgaver siste årene:) Hvor finner jeg "Vis sidetall på første side"? Bruker Word 2010 om det har noe å si! Takk for svar!
Gjest machete Skrevet 30. april 2012 #4 Skrevet 30. april 2012 Kommer det ikke opp dersom du trykker på "Sett inn", så på "sidetall" ?
Foya Skrevet 30. april 2012 #5 Skrevet 30. april 2012 Nei jeg går på sett inn - sidetall - og så kan jeg velge hvor sidetallene skal stå på arket og deretter formater sidetall. Men når jeg trykker formater sidetall så får jeg likevel ikke velge at det skal begynne på side 3
KatteLatte Skrevet 30. april 2012 #6 Skrevet 30. april 2012 Tror det heter "spesiell forside". Da hopper den over første side. Vet ikke hvordan du hopper over to sider. 1
Horge Skrevet 30. april 2012 #7 Skrevet 30. april 2012 (endret) Formatering i Word er delt i tre nivåer: 1) Tegnformatering. F.eks. skiftfarge, skiftsnitt, fet, kursiv, kniping, sperring etc. Dette er formatering som kan gjøres for ett tegn alene. 2) Avsnittsformatering. F.eks. tekstjustering, linjeavstand, innrykk, avstand før og etter etc. Dette er formatering som gjøres for et helt avsnitt. 3) Inndelingsformatering. F.eks. spalter, topp- og bunntekst etc. Dette er formatering som gjelder for en hel inndeling. Du ønsker at første og andre side ikke skal ha sidetall, da må du i så fall definere dette som en egen inndeling. Deretter setter du inn sidetall kun for inndelingen fra og med side 3. Formater sidenummereringen til å begynne på 1 for inndelingen med sidetall. I Word 2010 finner du inndelingsskift fra knappen "Skift" på fliken "Sideoppsett". Endret 30. april 2012 av Horge
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #8 Skrevet 30. april 2012 Du ønsker at første og andre side ikke skal ha sidetall, da må du i så fall definere dette som en egen inndeling. Deretter setter du inn sidetall kun for inndelingen fra og med side 3. Formater sidenummereringen til å begynne på 1 for inndelingen med sidetall. Ikke TS her, men har samme problemstilling med fem oppgaver som skal leveres med to-siders coversheet først. Jeg fant skift-knappen, men jeg skjønner ikke hvordan du definerer noe som en egen inndeling. Jeg prøvde å rote litt rundt, men jeg får fremdeles sidetall på de to første sidene.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #9 Skrevet 30. april 2012 Jeg prøvde å sette inn 'inndelingsskift', men da hopper bare hele siden ned et hakk!
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #10 Skrevet 1. mai 2012 Ååååå jeg blir gal. Jeg finner samme oppskrift overalt, men det funker ikke hos meg. Dette er det siste jeg gjorde: Skal ha sidetall fra og med side 3. Står nederst på side 2 og klikker på 'inndelingsskift neste side'. Går ned til side 3 og velger 'sett inn sidetall'. Da kommer det sidetall fra og med side 1.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #11 Skrevet 1. mai 2012 Progresjon .. får til at sidetallene blir slik: 1 2 1 2 3 4 5 osv. Ikke det jeg trenger, dog. Har tydeligvis fått til en inndeling, skjønner ikke hvorfor det da blir sidetall på de to første! Og den bestemmer seg for å hoppe ned en hel side akkurat når den vil, ingen logikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå