AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 Hvor mange bilder kan dere ta før dere må lade eller bytte batteri på digitalkameraet? Jeg er litt lei av å stadig måtte bytte og lade. Men hører folk si at det er lengre varighet på batteriet på nyere kameraer? Jeg tar fort flere hundre bilder på en dag på ferie, så jeg må bytte ofte. Ergerlig når det siste batteriet lades ut når man står med et kanonmotiv foran seg
Ryvre Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 Har aldri telt hvor mange bilder jeg kan ta, men jeg lader det ca hver 2.-3. mnd og det knipses sikker et par tusen ganger selv om bare en brøkdel av bildene blir tatt vare på. Men nå har jeg speilrefleks med batterigrep. Ei venninne har et lite digitalkamera som hun kjøpte nytt for 2 mnd siden og har ladet det en gang så langt og hun tar sikkert opp mot 100 bilder hver gang hun er ute.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #3 Skrevet 30. april 2012 Hvor mange bilder kan dere ta før dere må lade eller bytte batteri på digitalkameraet? Jeg er litt lei av å stadig måtte bytte og lade. Men hører folk si at det er lengre varighet på batteriet på nyere kameraer? Jeg tar fort flere hundre bilder på en dag på ferie, så jeg må bytte ofte. Ergerlig når det siste batteriet lades ut når man står med et kanonmotiv foran seg Hvilke type batterier er det du bruker, egentlig? Er det vanlige runde oppladbare batterier: Eller er det den mer firkanta typen som er tilpasset kameraet?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #4 Skrevet 30. april 2012 Hvilke type batterier er det du bruker, egentlig? Er det vanlige runde oppladbare batterier: Eller er det den mer firkanta typen som er tilpasset kameraet? Det er den firkantede typen, og et gammelt Olympus-kamera. Jeg har fire stk batterier, men to av dem har jeg bestilt på nett, og de har dårligere kapasitet enn de to jeg kjøpte i butikk. Men høres jo nesten ut som det har skjedd en revolusjon på kamerafronten siden jeg handlet sist. Hvis man kan ta flere hundre bilder uten å lade så skal jeg nok snart ut på shopping.
Okapi Skrevet 30. april 2012 #5 Skrevet 30. april 2012 Jeg ville tatt en kikk på eBay. Det kan godt tenkes at du kan skaffe et nytt batteri for rundt femtilappen.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #6 Skrevet 30. april 2012 Jeg ville tatt en kikk på eBay. Det kan godt tenkes at du kan skaffe et nytt batteri for rundt femtilappen. Det var det jeg gjorde, og fikk tydeligvis dårlige batterier. Men selv de som fulgte med kameraet var jo mye dårligere enn det som høres ut som standard i dag. Så hvis jeg kan ta flere hundre uten lading så blir det nok nytt kamera
Gjest padawan Skrevet 2. mai 2012 #7 Skrevet 2. mai 2012 jeg har skrudd ned lysstyrken på skjermen og deaktivert visning av bildene etter de er tatt og har spart mye batteritid på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå