Gå til innhold

Flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte fra Østandet til Nordnorge (Troms), og er på jakt etter flyttebyrå. Vi skal pakke selv men trenger transport (med bærehjelp). Noen som har gode eller dårlige erfaringer med noen flyttebyråer? F.eks Kirkenes transport, Salma transport, Rekdal Transport eller H.K. Solberg?

Taknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har flyttet litt på kryss og tvers av landet, og har brukt flyttebyråer hver gang. Av de du nevner, er det bare Rekdal Transport jeg har brukt. De presterte å bytte om på mitt og en annen sitt flyttelass, en feil som ikke ble oppdaget før jeg sa "eeeh... det der er ikke mine ting". Etter om og men fant de ut hvor mine ting var, og jeg endte opp med nesten en uke på hotell. Hotellutgiftene trakk de fra på prisen, men likevel. Dårlig erfaring. Inntrykket ble heller ikke bedret av de to polske sjåførene som ikke visste hvor Tromsø var i forhold til sør-Norge.. De hadde heller ikke gps, så før de kjørte av gårde måtte jeg prøve å forklare dem på kartet hvor de skulle.

Mitt beste tips: sørg for at flyttebyrået er forsikret, i tillegg til at du tegner egen forsikring. I et forbikjøringsforsøk veltet hele traileren som skulle frakte flyttelasset vårt når vi flyttet fra vest til øst. Absolutt alt knust, kun en madrass, halve sofaen og en tv(!) som overlevde. Da var forsikringer gode å ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...