Nyva Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 Hva gir du barnet ditt? Gir du det hjemmelaget, kjøpt eller en blanding? Jeg blander litt. Egentlig skulle jeg ønske jeg lagde mer for han liker det best når jeg inkluderer urter etc. Også vet jeg jo nøyaktig hva han spiser. Men det er jo veldig enkelt med kjøpt mat også da. Særlig hvis man skal ut og rundt omkring så det blir en del av de. Jeg har fått glass med Nestlè Couscous og kylling fra BUzzador som jeg har delt ut til venner og bekjente. Min sønn og alle bortsett fra ett av de 6 barna jeg ga glass til likte denne varianten, så om dere bruker glass kan jeg anbefale denne varianten.
Niennas Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 Nå har ikke datteren min smakt så mye forskjellig enda, men grøt kjøper jeg i butikken, og smaksprøver kjøper jeg også. Jeg sto og lagde en kjempeporsjon med gulerotpurè, som hun ikke ville ha i det hele tatt, etter flere dager med prøving, så da har jeg funnet ut at så lenge vi er i "smaking"-prosessen så kjøper jeg, også lager jeg heller når jeg vet hva hun liker. Hun er veldig glad i Daybreak fra Hipp, som er fruktmos med eple, fersken og mango. Sviske og eplemosen var også en fulltreffer, og akkurat nå prøver vi oss fram med gulerot og potetmos, noe vi sliter litt mer med.
Sunshine Skrevet 30. april 2012 #3 Skrevet 30. april 2012 (endret) Her blir det mest kjøpt fordi vi ikke spiser så mye barnevennlig mat og fordi vi spiser veldig sent. Dette må vi nok endre på rimelig snart. Jeg har laget litt mat, men glemmer at vi har det i fryseren så det blir ikke så ofte hun får hjemmelaget. Om vi har barnevennlig middag tar jeg av til henne, eller hun får mat når vi spiser (vi passer på å spise tidligere da). Endret 30. april 2012 av Sunshine
^^Belle^^ Skrevet 30. april 2012 #4 Skrevet 30. april 2012 Her har det gått i 80% hjemmelaget og 20% kjøpt, sånn ca. da selvsagt. Jeg synes det er koselig å lage middager til henne, så da blir det sånn. Det er sjelden vi har barnevennlige middager, men vi tar gjerne av litt ris, pasta eller grønnsaker til henne som hun kan plukke på mens vi spiser. Og når det er tomt i frysen og jeg ikke har hatt ork til å lage middag blir det glass. Grøt er vel det vi har brukt mest av i ferdig-seksjonen, men har også lagd mye havregrøt, hirsegrøt og maisgrøt. Alt av rene frukt- og grønnsaksmoser har vært hjemmelaget, såfremt vi ikke har hatt mer tilgjengelig når vi skulle på tur. Da er det Ella's Kitchen som er favoritten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå