Gå til innhold

Hva slags benkeplate er fint når man har lyse furugulv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tips om benkeplater som fungerer når amn har lyse furugulv? Det er nesten en rosa tone i gulvene, og det blir helt feil med eik benkeplate, som ser ut til å være helt standard nå om dagen...

Noen tips? Har sett igjennom Ikea sine benkeplater men de ser ikke ut til å passe noe særlig.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt noe i mørk grått/sort. Eik blir som du skriver helt feil.

Skrevet

Enig med svart, det er jo alltid fint. Ellers synes jeg det er flott med benkeplater i stål, slik at benkeplaten og vasken er laget i et eneste stykke stål.

Herkan du se hva jeg mener.

Skrevet

Hva har du ellers i rommet? Jeg er ikke av oppfatning av at svart går til alt..

Det kan gi for store kontraster, og det er mulig at grått, hvitt eller noe annet kan passe bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Grått er ikke så dumt! Finnes det grå benkeplater som ikke er laminat? Hvor selger de slikt?

Skrevet

Du kan beise selv og ha olje eller lakk på. Eller tilsette farge i lakken/oljen.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan beise selv og ha olje eller lakk på. Eller tilsette farge i lakken/oljen.

Blir ikke det veldig stygt når den slites sånn etterhvert?

AnonymBruker
Skrevet

Vi har svart (tynn) laminat benkplate og er superfornøyd. Tre og stein var aldri et alternativ og corian følte vi var litt penger ut av vinduet da dette er et ganske dyrt materiale.

Jeg var i utgangspunktet litt skeptisk til laminat, men jeg er veldig fornøyd og hadde valgt det samme igjen.

Vi har som sagt en veldig tynn benkplate og det er jeg veldig fornøyd med. Kjøkkenet kan minne litt om dette i forhold til hvit høyglans og svart benkeplate.

https://lh3.googleusercontent.com/_QkJcBZU9Ins/TXVZOzQCeRI/AAAAAAAATxo/aaEf5-9AP24/lykkeoglykkeliten.JPG

Vi har lyse tregulv.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Valnøtt er jo en fin farge. Mener den er mer mørk brun. Det var den i hvertfall der jeg jobbet i kjøkken innredningsbutikk. Den var i heltre. Laminat er like bra som heltre, og MYE mindre vedlikehold. Heltre bør jo oljes ved jevne mellomrom for at den skal holde seg pen..

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville valgt en benkeplate i hvit laminat.

Vanskelig å finne en annen tresort som passer, mørke stein blir fort dystert og mørkt. Stål er dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...