AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 Hva er typisk 17 mai mat for deg? Da tenker jeg på frokost, lunch, middag og dessert? Dette gjelder enten om du er alene, et par eller mange! HIPP HIPP HURRA!
Anglofil Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 Ingenting egentlig. Det eneste som vi har hatt som tradisjon er spise god lunsj på restaurant, og jeg fikk alltid velge det jeg ville ha. Utover det har vi i grunn ikke hatt noen tradisjoner for maten på 17.mai. Mvh Yvonne
Gumman87 Skrevet 30. april 2012 #3 Skrevet 30. april 2012 Frokost og lunch: pølse og is! Middag: Bacalao Kaker og mere is
altsoja Skrevet 30. april 2012 #4 Skrevet 30. april 2012 Frokost : nystekt brød med noe godt påleg og eggerøre. Lunsj: ferske reker med loff,sitron og majones. Middag: er det fint vær så blir det grilling Dessert : hjemmelaget is om eg er aleine så hadde det nok ikke blitt grilling.det er en fellesaktivitet
Gjest Bobler Skrevet 30. april 2012 #5 Skrevet 30. april 2012 Frokost: Det jeg ønsker. Lunch: Spekeskinke, eggerøre, loff, pølser, potetsalat, salat og diverse deilig pålegg! Dessert: Kransekake + is. Middag: Sukkerspinn og is
Fashionistaen Skrevet 30. april 2012 #6 Skrevet 30. april 2012 Frokost: Fletteloff med gulost/roastbiff/hjemmelaget jordbærsyltetøy Lunch: Fletteloff med røkelaks, eggerøre, kabaret, karbonader og sånne andre koltbord ting Middag: Gryte med masse sopp og kjøtt i sammen med salat og ris Ellers på dagen: Masse is (da spesielt softis) og alltid minst en ostepølse med bacon rundt.
Gjest BabyBlue Skrevet 30. april 2012 #7 Skrevet 30. april 2012 Frokost: Grove rundstykker med røylalaks, eggerøre og majones. NAM! Lunsj: Fine smørbrød og sånt. Middag: Sikkert grilling. Dessert: Kake og is. Men i år skal jeg lage tiramisu, koste hva det koste vil
Labello Skrevet 30. april 2012 #9 Skrevet 30. april 2012 Hvorfor i all verden har ingen nevnt pølser? Da er jeg førstemann: Pølser!
ToveM Skrevet 30. april 2012 #10 Skrevet 30. april 2012 Frokost: er det tid til det? formiddag: pølser/kaker og div. Middag: Pizza (tradisjon i maaaange år) Kveld: kaker og is (en gjeng som samles hos en, går på rundgang) Lurer på om det i år blir første gang på 28 år uten unger...rart) Men siden jeg skal på jobb natt til 18, lurer jeg på om jeg skal droppe hele greia...kanskje utenom pizza.
Gjest Bobler Skrevet 30. april 2012 #11 Skrevet 30. april 2012 Hvorfor i all verden har ingen nevnt pølser? Da er jeg førstemann: Pølser! Jeg har nevnt pølser :sjenert: 1
-Jiinxs- Skrevet 30. april 2012 #12 Skrevet 30. april 2012 Frokost: Vanlig Middag: Kanskje hjem til mor å få noe spekemat eller noe i den duren. Kveld: Vanlig Gjør ikke så mye ut av 17 mai.
Gjest epletre. Skrevet 30. april 2012 #13 Skrevet 30. april 2012 Frokost: Herlig frokostsamling med venner der alle har med litt hver. Typisk hjemmebakte rundstykker, spekemat, salater, annet godt pålegg, oppskåret frukt,kake, champagne... Utover dagen: Is! Middag: Rømmegrøt med spekemat Kveldstid: Det har variert fra år til år. Noen ganger grillfest, noen ganger kakeselskap, noen ganger frokostrester eller tapas - eller bare noe godt å drikke Elsker 17.mai og alle tradisjonene - også mattradisjonene! Men pølser - det kan jeg spare meg for...
Glynis Skrevet 30. april 2012 #14 Skrevet 30. april 2012 Frokost: 17. mai-bord med venner med masse pålegg, rundstykker, røkelaks og eggerøre og en hel haug med cava. Lunsj: Sjelden. Spiser en is i byen. Middag: Grilling hvis det er fint vær. Vanligvis hjem og lese til eksamen hvis det er grått. I år blir det tapas og bursdagsselskap.
Chloe- Skrevet 30. april 2012 #15 Skrevet 30. april 2012 Morgen: Champagnefrokost. Lunsj: Pølser, vaffel og softis. Middag: Grillmat. Nattmat: Kebab. Nam!! Alt er lov på 17.mai!
Gjest Bartenina Skrevet 30. april 2012 #16 Skrevet 30. april 2012 Familiefrokost med egg og te og kjøttpålegg osv. Middag: sodd :-D
Kiroo Skrevet 30. april 2012 #17 Skrevet 30. april 2012 Frokost: Nystekte rundstykker med godt pålegg (eggerøre, reker, laks) Lunch: En hotdog eller noe sånt. Middag: Rømmegrøt Kvelds: Rester etter rømmegrøten, eller litt grillings
Gjest Jytte Skrevet 30. april 2012 #18 Skrevet 30. april 2012 Barn og svigerbarn kommer hjem til middag så det blir grillmat og kake/frukt/is til dessert. Mat forøvrig blir omtrent som ellers.
Meridian Skrevet 30. april 2012 #19 Skrevet 30. april 2012 Frokost har alltid pleid å være vanlig frokost, siden vi ofte måtte dra tidlig og forte oss. Og utover dagen har det alltid blitt pølse og is, og kaffe og kake, eller at vi kjøpte en lunsj ute. Når vi kom hjem har vi alltid hatt koldtbord, eller vi har grillet, og vi har hatt en del besøk. Koslig var det iallfall
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #20 Skrevet 30. april 2012 Flott fokost i 7 tiden på morgenen. Bord er dekket om kvelden og er klar for dagen. Hvite duker,flagg og blomster. Ca kl 13 så møtes familien til lunc på et hotell. Koldtbord,varmretter,desserter. Etterp er det borgertog, så en tur i byen. Etterå er det samling hjemme til div kaker,kaffe osv...................slitsom dag
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå