AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 Vel, har ikke så lenge igjen å leve. Hva som feiler meg vil jeg helst ikke snakke om. Men uansett er en jeg er forelsket i. Vil det være egoistisk av meg å prøve å få et forhold? Vanskelig å forklare hva jeg tenker, men håper dere skjønner hva jeg mener. Bare å spørre hvis dere lurer. Uansett som sagt: Er det dumt av meg å prøve meg? Siden jeg da på en måte vil gi henne falske forhåpninger og at vi ikke kommer til å kunne være sammen så lenge, og vil tilslutt ende opp med å såre henne (HVIS det blir et forhold da).
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 Jeg har værti en lignende situasjon, og har hatt mange av de tankene du har. Jeg mener du må være ærlig mot henne iallefall, slik at hun går inn i dette med nok opplysninger. Og så tror jeg absolutt ikke dette er en av de gangene man bør holde tilbake informasjon i frykt for å bli avvist. Det er mulig mange vil mene dette er egoistisk, men så lenge hun vet hva hun går til (så langt det er mulig å vite) så mener jeg ikke at det er det. 9
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #3 Skrevet 30. april 2012 Jeg har værti en lignende situasjon, og har hatt mange av de tankene du har. Jeg mener du må være ærlig mot henne iallefall, slik at hun går inn i dette med nok opplysninger. Og så tror jeg absolutt ikke dette er en av de gangene man bør holde tilbake informasjon i frykt for å bli avvist. Det er mulig mange vil mene dette er egoistisk, men så lenge hun vet hva hun går til (så langt det er mulig å vite) så mener jeg ikke at det er det. Det du sier gir mening. Får vel bare være ærlig med henne, men igjen så blir jeg da redd for å skremme henne bort, men på den andre siden så er det noe jeg må si, og akkurat ikke er noen info jeg må holde tilbake.
Majott Skrevet 30. april 2012 #4 Skrevet 30. april 2012 Det er ikke pent av deg å gi henne falske forhåpninger for at du selv skal ha glede av et forhold. Hun bør få den infoen som trengs om din situasjon, så hun kan gjøre et valg utfra realiteten. Vil hun det, så er det jo greit. Men hun vil uansett få en tung tid med din sykdom og evt bortgang. Vil du utsette henne for det om du er glad i henne? 2
Gjest Loverdose Skrevet 30. april 2012 #5 Skrevet 30. april 2012 Anbefaler deg faktisk å se filmen A Walk To Remember... Du kommer til å forstå hvorfor jeg anbefaler deg det når du har sett den ferdig. 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #6 Skrevet 30. april 2012 Det er ikke pent av deg å gi henne falske forhåpninger for at du selv skal ha glede av et forhold. Hun bør få den infoen som trengs om din situasjon, så hun kan gjøre et valg utfra realiteten. Vil hun det, så er det jo greit. Men hun vil uansett få en tung tid med din sykdom og evt bortgang. Vil du utsette henne for det om du er glad i henne? Nei vil vel ikke det, får vel sette av mine egne gleder og heller la henne ha det fint. Jeg kommer jo egentlig til å ikke leve stort lenger, så er jo egentlig tullete at jeg skal få det bra på hennes bekostning. (Er ikke ironisk, så nå at det kan virke som at jeg skriver i en ironisk tone)
Majott Skrevet 30. april 2012 #7 Skrevet 30. april 2012 Nei vil vel ikke det, får vel sette av mine egne gleder og heller la henne ha det fint. Jeg kommer jo egentlig til å ikke leve stort lenger, så er jo egentlig tullete at jeg skal få det bra på hennes bekostning. (Er ikke ironisk, så nå at det kan virke som at jeg skriver i en ironisk tone) Sier ikke at du skal la det være, men du må tenke over hva du utsetter henne for. I det minste la henne ta et reelt valg, sånn at hun vet hva det innebærer å ha et forhold til deg.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #8 Skrevet 30. april 2012 Ab2 igjen. Ja, så vil hun få en vanskelig tid. Men jeg mener at det ikke er opptil oss å avgjøre hva som er riktig for henne å gjøre. Jeg leser ingen steder at TS har tenkt å manipulere henne ved å bruke sykdommen slik at hun skal syns synd på TS. Som alle kan være enig om, er ærlighet stikkordet her. Mange vil nok bli skremt vekk av mindre. Men i en slik situasjon som TS er, så må man være ærlig. Det er mye som er egoistisk her i verden, at en dødssyk er forelska og vil inn i et forhold er ikke det verste jeg har hørt. Men TS: Er du redd for å dø alene? (Sorry hvis spørsmålet virker upassende, men jeg har hatt samme tanker selv). Jeg tror at i en slik situasjon som du er i, så kan det være lett å blande sammen en sånn frykt med ønsket om et forhold med noen man er forelska i. Jeg sier ikke at dette gjelder for deg, men det kan være lurt å tenke over før du gjør noe. Alt blir så rart, og skiller seg fra alt annet, i en sånn situasjon... 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #9 Skrevet 30. april 2012 Vil det være egoistisk av meg å prøve å få et forhold? Jada, så lenge du forteller du informerer henne om dette. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #10 Skrevet 30. april 2012 Å få kjæreste er vel i det hele tatt egoistisk? Vet i hvert fall ikke om mange som har blitt sammen med noen de ikke har hatt lyst på. 2
Bettina Skrevet 30. april 2012 #11 Skrevet 30. april 2012 Å være noens kjæreste må jo også være et forsøk på å gi den andre personen det beste en kan. Sålenge du tenker på henne og ikke deg selv, og er ærlig, så ser jeg ikke noe galt i det:) Kanskje du blir det beste hun opplever? ALLE gode og dårlige ting har en slutt uansett, også livet. 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #12 Skrevet 30. april 2012 Ab2 igjen.Ja, så vil hun få en vanskelig tid. Men jeg mener at det ikke er opptil oss å avgjøre hva som er riktig for henne å gjøre. Jeg leser ingen steder at TS har tenkt å manipulere henne ved å bruke sykdommen slik at hun skal syns synd på TS. Som alle kan være enig om, er ærlighet stikkordet her. Mange vil nok bli skremt vekk av mindre. Men i en slik situasjon som TS er, så må man være ærlig. Det er mye som er egoistisk her i verden, at en dødssyk er forelska og vil inn i et forhold er ikke det verste jeg har hørt. Men TS: Er du redd for å dø alene? (Sorry hvis spørsmålet virker upassende, men jeg har hatt samme tanker selv). Jeg tror at i en slik situasjon som du er i, så kan det være lett å blande sammen en sånn frykt med ønsket om et forhold med noen man er forelska i. Jeg sier ikke at dette gjelder for deg, men det kan være lurt å tenke over før du gjør noe.Alt blir så rart, og skiller seg fra alt annet, i en sånn situasjon... Takk! Nei spørsmålet er ikke upassende, men ja jeg er kanskje redd for å dø alene. Pluss at jeg også har lyst til å dele den siste delen av livet mitt med en som er glad i meg og omvendt. Og ble også forelska rett før jeg fikk vite diagnosen, så er ikke sånn at jeg vil ha kjæreste bare for å ha det. Å være noens kjæreste må jo også være et forsøk på å gi den andre personen det beste en kan. Sålenge du tenker på henne og ikke deg selv, og er ærlig, så ser jeg ikke noe galt i det:) Kanskje du blir det beste hun opplever? ALLE gode og dårlige ting har en slutt uansett, også livet. Ja det du sier er sant Får vel bare prøve, og ikke minst være ærlig fra første stund. Blir bare kanskje litt vanskelig å si det. Sånn: "Hei vil du bli med på date, og forresten det kan hende at jeg skal dø innen så så lang tid".
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #13 Skrevet 30. april 2012 Ei jeg kjente ble sammen med kjæresten sin et halvt år før hun døde. Han visste at hun var syk, sikkert omtrent hvor alvorlig det var også (selv om den syke selv ikke helt klarte å ta det innover seg). Så lenge hun får vite at du er syk kan hun velge utfra de premissene som er.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #14 Skrevet 30. april 2012 Å få kjæreste er vel i det hele tatt egoistisk? Vet i hvert fall ikke om mange som har blitt sammen med noen de ikke har hatt lyst på. Vel nå handler jo også kjærlighet mye mer om å få det man ønsker. Men det spørs jo også helt på hvilket primisser man er sammen med en på. -TS (igjen).
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #15 Skrevet 30. april 2012 Så lenge du er ærlig er det da ikke egoistisk. Skal du ikke få lov å leve siden du vet du skal dø? Pff. Jeg ble sammen med noen selv om jeg skulle flytte utenlands etter et par måneder. Jeg var ærlig og sa at det bare kunne vare til da og at vi ikke kunne være sammen lenger etter det. Vi hadde en fin vår sammen
Bettina Skrevet 30. april 2012 #16 Skrevet 30. april 2012 Ja det du sier er sant Får vel bare prøve, og ikke minst være ærlig fra første stund. Blir bare kanskje litt vanskelig å si det. Sånn: "Hei vil du bli med på date, og forresten det kan hende at jeg skal dø innen så så lang tid". Er ikke stygt gjort å gå på en date FØR man sier det! Før forholdet blir seriøst mener jeg at du ikke er pliktig til å fortelle det:) Men om du merker gjensidig interesse og dere er trygge på hverandre så kan/bør du fortelle det:)
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #17 Skrevet 30. april 2012 Vel nå handler jo også kjærlighet mye mer om å få det man ønsker. Men det spørs jo også helt på hvilket primisser man er sammen med en på. -TS (igjen). Trist å høre om din situasjon TS. Så lenge du er ærlig om det, så syntes jeg ikke det er noe som bør hindre deg i oppleve kjærlighet. Alle har rett til å i det minste forsøke å oppleve kjærlighet uansett livssituasjon så lenge man er ærlig og behandler den det gjelder med respekt. Hvis man setter det på spissen så er det jo egenetlig ikke noe som skiller deg selv fra "mannen i gata". Selv om din situasjon er litt spesiell med tanke på at du vet at du ikke har så lenge igjen, så er det ingen av oss som med sikkerhet kan si at vi lever i morgen, eller om 5 eller 10 år. Forskjellen er at du mest sannsynlig vet, mens de fleste andre ikke vet når de skal dø, men jeg mener at den forskjellen ikke bør hindre en i å forsøke å finne kjærlighet. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #18 Skrevet 30. april 2012 Så lenge du er ærlig er det da ikke egoistisk. Skal du ikke få lov å leve siden du vet du skal dø? Pff. Jeg ble sammen med noen selv om jeg skulle flytte utenlands etter et par måneder. Jeg var ærlig og sa at det bare kunne vare til da og at vi ikke kunne være sammen lenger etter det. Vi hadde en fin vår sammen Hmm du har vel et poeng der. Og blir kanskje litt enklere med en ved min side, og kanskje jeg da kan overleve (altså vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, kanskje noen form for placebo-ish greie) og det er jo fint om begge to er lykkelige innenfor en viss tidsperiode. Er ikke stygt gjort å gå på en date FØR man sier det! Før forholdet blir seriøst mener jeg at du ikke er pliktig til å fortelle det:) Men om du merker gjensidig interesse og dere er trygge på hverandre så kan/bør du fortelle det:) Ja tenkte på det samme som du sier, men jeg vil tro at jeg kanskje ville følt meg litt snytt, og kanskje til og med bli satt i en vanskelig posisjon. Vet bare ikke hvordan jeg skal si det, før det blir seriøst, når det blir seriøst eller når vi snakker sammen.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #19 Skrevet 30. april 2012 Trist å høre om din situasjon TS. Så lenge du er ærlig om det, så syntes jeg ikke det er noe som bør hindre deg i oppleve kjærlighet. Alle har rett til å i det minste forsøke å oppleve kjærlighet uansett livssituasjon så lenge man er ærlig og behandler den det gjelder med respekt. Hvis man setter det på spissen så er det jo egenetlig ikke noe som skiller deg selv fra "mannen i gata". Selv om din situasjon er litt spesiell med tanke på at du vet at du ikke har så lenge igjen, så er det ingen av oss som med sikkerhet kan si at vi lever i morgen, eller om 5 eller 10 år. Forskjellen er at du mest sannsynlig vet, mens de fleste andre ikke vet når de skal dø, men jeg mener at den forskjellen ikke bør hindre en i å forsøke å finne kjærlighet. Takk for gode ord Føler at jeg bruker mange merkelige ord nå, men du har åpnet opp øynene mine, og alle dere andre. Så lenge vi er lykkelige i nuet og opplever kjærlighet så burde ingen ting få stoppe oss (utenom det åpenbare tilslutt da).
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #20 Skrevet 30. april 2012 Vel nå handler jo også kjærlighet mye mer om å få det man ønsker. Men det spørs jo også helt på hvilket primisser man er sammen med en på. -TS (igjen). Jeg kan være enig med deg i at kjærlighet ikke er egoistisk - den burde ikke være det i hvert fall. Men det å få seg kjæreste er egoistisk. Man vil ha en man liker\er forelsket i, vil føle seg verdsatt etc. Det handler om deg og livet ditt, og da har man rett til å være egoistisk. Treffer man noen man ikke er interessert i, så må man ta en egoistisk avgjørelse og såre den personen som er interessert i deg, for man kan ikke være sammen med en som man ikke vil være sammen med - ergo, en må være egoistisk. Når det gjelder deg, TS, så syns jeg du skal gi denne jenta en sjanse, men syns hun fortjener å vite det før det blir seriøst Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå