Gå til innhold

hjelp meg! gode råd?? eller annet.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

hei! sitter allerede å planlegger sommerferien! står mellom kypros pg tyrkia.. vet ikke helt hva jeg skal gå for.. har veldig lyst å komme til et sted med lange sandstrender og rimelig shopping og god mat og varme!

sett litt på tyrkia,alanya nærmere bestemt et hotell som heter erkapan.. men ser også at den liggerved den østre stranda som faktisk består av rullestein.. det vil jeg ikke ha.. men er det noens om vet noe om det faktiske forhold her? og som kunne tenke seg å hjelpe litt?:)=

Videoannonse
Annonse
Gjest Moonshadow
Skrevet

Det som er negativt med Kypros er at det er nesten like dyrt der nede som her hjemme. Det trekker veldig ned synes jeg. Det er en fin plass men prisene stopper meg fra å dra tilbake.

Skrevet

Rimelig ferie ? Da bør du absolutt velge Tyrkia framfor Kypros. Har hørt at Tyrkia fortsatt er ganske rimelig. Kypros er veldig dyrt !! Var der i aug/sept. og pengene fikk virkelig ben å gå på.........

Skrevet

Tyrkia er nok billigere en Kypros, men personlig liker jeg Kypros mye bedre og synes det er verdt prisforskjellen. Kypros har omtrent samme prisnivået som her hjemme.

Skrevet

hei cola girl!

kommer bare med et lite innlegg, hvorfor liker du kypros bedre? er det noen grunn til det, i såfall hva`? har selv aldri vært i tyrkia men det frister å prøve noe nytt. kypros har jeg vært, kjempe fine folk strender god mat osv... men dyrt!!! men hva er det med tyrkia?

leslie :P

Skrevet
hei cola girl!  

hvorfor liker du kypros bedre?

leslie :P

Hovedgrunnen min er vel at kyprioterne etter min mening er et mye trivligere folkeslag enn tyrkerne. Tyrkiske selgere er så inmari innpåslitne, men på Kypros har jeg aldri opplevd en eneste en av den typen. Mye mer kriminalitet i Tyrkia også tror jeg. Hører stadig vekk om folk som har blitt frastjålet både det ene og det andre både på hotellrommet, på stranda og andre steder når de har vært i Tyrkia. Har aldri hørt om noen som har hatt problemer med tyverier på Kypros i det hele tatt (vært der fem ganger).

Sommer og sol får man jo begge steder og det er vel det viktigste, men jeg liker atmosfæren på Kypros så utrolig mye bedre. På stranden, på shopping, på restauranter, på disco og... overalt :wink:

Skrevet

Jeg har ikke vært i Alanya i Tyrkia, men i Marmaris. Og jeg vil fraråde deg det på det sterkeste! Det var helt pyton. Jeg var der vel og merke med en venninne (uten menn), og vi ble forfulgt hver eneste gang vi beveget oss ute. Jeg ble også befølt av en mann som kom bak meg en gang. Dessuten var det møkkete og slitt og vannet stygt med mye søppel i. Jeg skal aldri reise til syden-delen av Tyrkia igjen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har vært i Alanya en gang, og ALDRI mer !!!!!!

Skittent- dårlig mat, og innpåslitne selgere ødela absolutt det meste av turen. I tillegg ble mannen min ordentlig syk pga dårlig mat. Han havnet faktisk på sykehus i 7 dager da vi kom hjem.

Dra MYE heller til Kypros. Mye koseligere folk, og bedre mat og alt mulig !!!

8)

Gjest Moonshadow
Skrevet
Jeg har også vært på Kypros mange ganger og den ene gangen ble min samboer ranet av taxisjåføren :-? Pluss at flere jenter har blitt dopet ned og voldtatt der :-? Sier ikke at Tyrkia er bedre, men det skjer også ting på Kypros.
Skrevet

Har vært i Tyrkia, Alanya og trivdes ikke der. Plagsomme og innpåslitne tyrkere ødela ferien. :x

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...