Gå til innhold

Flytte til Sarpsborg/Fredrikstad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal flytte til Sarpsborg/Fredrikstad pga. jobb. Er ikke kjent i området, men ser på leiligheter. Hvor bør vi kjøpe? Vi ønsker nærhet til natur, et rolig område uten sosiale problemer.

Har sett mest på Hannestad/Yven og Kråkerøy, muligens Kurland. Noen som kan fortelle litt om de områdene?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg vokste opp på Kurland og vil på det sterkeste anbefale det! Det er en veldig fin og trygg plass, og det er også ikke uten grunn at det er en av Sarpsborgs "perler". Det er nærhet til barneskole, marka, samt flere idrettslag i nærheten :) . Dessuten lett å komme seg til sentrum både for egen maskin eller med bil/buss.

Som du kanskje vet, er Kurland på en måte delt i to. Den siden jeg vokste opp på tror jeg (fortsatt) går for å være den beste, både på grunn av folkene som bor der, og også fordi det rett og slett ser finere ut der. (Kanskje litt subjektiv her nå, men...) For ordens skyld, så er det på Kurland øst.

De andre stedene du nevner har jeg vært på ved noen anledninger, men vet ikke nok til å si noe positivt eller negativt om det. - Bortsett fra at Kråkerøy er deilig nærme Hvaler, da... :biggrin: .

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg vokste opp på Kurland og vil på det sterkeste anbefale det! Det er en veldig fin og trygg plass, og det er også ikke uten grunn at det er en av Sarpsborgs "perler". Det er nærhet til barneskole, marka, samt flere idrettslag i nærheten :) . Dessuten lett å komme seg til sentrum både for egen maskin eller med bil/buss.

Som du kanskje vet, er Kurland på en måte delt i to. Den siden jeg vokste opp på tror jeg (fortsatt) går for å være den beste, både på grunn av folkene som bor der, og også fordi det rett og slett ser finere ut der. (Kanskje litt subjektiv her nå, men...) For ordens skyld, så er det på Kurland øst.

De andre stedene du nevner har jeg vært på ved noen anledninger, men vet ikke nok til å si noe positivt eller negativt om det. - Bortsett fra at Kråkerøy er deilig nærme Hvaler, da... :biggrin: .

Jeg er ikke kjent med at Kurland er "delt i to". Hvordan vet vi hvilken del en bolig ligger i? Vi er forøvrig på jakt etter leilighet, ikke enebolig, (om det har noe å si).

AnonymBruker
Skrevet

Godt spørsmål :lol: . Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men i boligannonsene står det ofte "Kurland øst" eller "Kurland vest". Se for deg en Y. Venstre armen er Kurland vest, høyre armen Kurland øst. Midt i mellom er det en barneskole, sykehjem og butikker. -For å ikke glemme en fin lysløype! Noen av gatenavnene på vestsiden er iallfall Peer Gynts vei og Blessomveien (sistnevnte er store og stygge blokker helt øverst på den siden av Kurland). Kommer ikke på flere gatenavn der i farta. På østsiden, derimot, er noen av navnene Vannverksveien, Olsokveien, St. Hansveien, Røsslyngveien... De veiene består av både leiligheter, rekkehus og eneboliger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...